Om jag har förstått det rätt så måste man ha två vittnen med sig när man gifter sig kyrkligt.
Vi är inte heller särskilt kyrkliga av oss annars men tyckte ändå att det kändes helt rätt med en kyrklig vigsel. Jag var jätte nervös innan, framför allt för det här samtalet man skulle ha med vigselförättaren innan själva vigslen. Men det hade jag inte behövt oroa mig för. Jag tyckte att han var väldigt bra, trevlig och rolig. Vi började vigslen med en av de kända psalmerna man spelar upp när någon gifter sig (kommer inte i håg vad den heter), sedan pratade han lite, vi sjöng en psalm (eller rättare sagt han sjöng en psalm), vi gav varandra våra löften och avslutade det hela med "Kärleken förde oss samman med Anna-Lotta Larsson som vi hade med oss på Cd skiva. Jag, personligen tyckte inte det blev för kyrkligt utan rätt lättsamt men änd väldigt fint.
Själva gudtjänsten lägger ni upp tillsammans med vigselförättaren vid samtalet innan där ni pratar om ni ska ha nån musik eller psalm.
Blommorna lämnade vi till våra vittnen, vilka de inte klarade av att torka så dem fick vi kasta.
Jag vet att när vi började boka vår resa så blandade vi i hop allt med Vip service och kyrklig vigsel, men om ni väljer att gifta er kyrkligt så har man ingen Vip service. Men samtidigt fick vi veta att man kan låsa in sitt bagage när mnan kommer till Arlanda så man slipper bära med sig det. Hur har ni tänkt göra med bil, ska ni ha den på Arlanda, kan ni inte lämna vigsel kläderna i den? Vi bytte om på toaletten ( hm...romatiskt...!!) och sedan lämnade vi kvar kläderna. Annars tar det för mycket plats i bagaget.
Våra vittnen tog foton på oss i Rönninge med sin kamera, de blev riktigt bra så vi förstorar något av det.
Jag hade också problem med att välja ring, men jag valde en rätt tunn med fem stenar som matchar förlovningsringen.
Oj!! Det här blev långt men samtidigt vill jag gärna försöka svara på dina frågor, för ska man vigas hemligt så är det jobbigt att inte kunna prata med någon och man har ju en massa frågor hela tiden. Så om det är något mer så svarar jag gärna. Jag vet hur det känns!