• MissK

cake toppers!

Nu vill jag se vad NI hade/ska ha för cake topper på era bröllopstårtor! Ett fint brudpar? Något humoristiskt? Bokstäver? 

VISA GÄRNA BILDER! :) 

• Svar på tråden cake toppers!
  • Katarina

Jag tycker detta är så svårt!
    Just nu lutar det åt en cake topper med bara siluetten av ett par - hittar ju inga som ens liknar oss lite....Har funderat på att försöka modifiera dem själv så att hårfärg och skägg blir rätt - men det känns som ett risktagande...

• Chicita
    Katarina skrev 2014-02-03 10:38:34 följande:
    Jag tycker detta är så svårt!
    Just nu lutar det åt en cake topper med bara siluetten av ett par - hittar ju inga som ens liknar oss lite....Har funderat på att försöka modifiera dem själv så att hårfärg och skägg blir rätt - men det känns som ett risktagande...
    Det är inga större problem. Hobbyfärg från Panduro funkar rätt bra. Så det är bara att vara försiktig när du målar :) 

• frkmaria
    Trattkantarellen skrev 2014-02-01 10:57:34 följande:
    Sååå fin! Vart har du hittat den? Jag ÄLSKAR Mirandanallar!

Den finns på kakburken.se! :D

• frkmaria
    stormhelen skrev 2014-02-01 16:36:43 följande:

Det här var våran Caketopper.

Är så nöjd med den. Nu står den i vår bokhylla och pryder som ett fint minne och som en symbol för vår kärlek.

Den här var väldigt fin! Kan tänka mig den är fin att ha i bokhyllan också. :)
  • Katarina

Jag är dock den minst pyssliga och mest klumpiga person du kan tänka dig.... :) vi får se hur vi löser det - kanske kan satsa på en cake topper som inte är människor utan text eller något liknande!

• niriel

Om man inte vill ha "människor" som caketopper måste jag ju säga att jag älskar denna:

• BCJKTDCN

Tips till er som söker lite bättre färgsatta/ihopkomponerade cake toppers! Rätta mig om jag har fel men på festingen.se kan man skapa mer personligt utformade cake toppers! Vad jag vet har de brudpar som grund men att man kan välja färg/nyans på hår, ögon, hud mm som man vill, även lite olika "modeller" på klänning, med/utan axelband osv, även mannen kan man göra mer personlig; kostym/smoking osv!
    Jag har inte provat själv men jag pratade med dem på bröllopsmässan förra helgen. Vet inte heller hur man går tillväga iom beställning osv men, kanske värt att kolla upp? Glad Dock så; smakar det så kostar det...

• MissK

Nu struntade jag i priset och köpte en personlig cake topper som ska se ut som mig och min man! :D Jag var så inne på att ha något med humor då resten av bröllopet kommer innehålla tillräckligt mycket romantik ändå! :) Så det får bli oss två i våra tänkta outfits med rätt frisyrer, samt en liten fotboll som min man ska vila sin fot på :) Hoppas den blir bra!

Här är ett exempel på ett par: 

• stormhelen
    frkmaria skrev 2014-02-03 13:37:26 följande:
    Den här var väldigt fin! Kan tänka mig den är fin att ha i bokhyllan också. :)

Tack! ^_^

Ja, den pryder bokhyllan väldigt bra. Älskar den!

• Kalejdoskop
    MissK skrev 2014-02-05 18:31:38 följande:
    Nu struntade jag i priset och köpte en personlig cake topper som ska se ut som mig och min man! :D Jag var så inne på att ha något med humor då resten av bröllopet kommer innehålla tillräckligt mycket romantik ändå! :) Så det får bli oss två i våra tänkta outfits med rätt frisyrer, samt en liten fotboll som min man ska vila sin fot på :) Hoppas den blir bra!

Här är ett exempel på ett par: 

Riktigt grym cake topper! :) Vad fick du betala för din, och var köpte du den?
  • MissK
    Kalejdoskop skrev 2014-02-06 19:18:58 följande:
    Riktigt grym cake topper! :) Vad fick du betala för din, och var köpte du den?
    Den kostar lite, dryga tusenlappen.. sen frakt på det. Men jag kommer spara denna som ett fint minne och ville så gärna ha något roligt och personligt till bröllopet :) Den är från etsy! här är länken:
    www.etsy.com/transaction/180388816
  • K och T
    Alyllyra skrev 2014-01-31 10:46:46 följande:
    Jag hittar tyvärr ingen bra bild på våran tårtdekoration (sitter på jobbet, så jag har bara tillgång till vissa bilder...).

Men vi hade en Dalahäst (jag är från Dalarna) och ett Storsjöodjur (min man är från Östersund) som möttes uppe på tårtan :) Storsjöodjuret var i flera "delar" så det såg ut som att det slingrade sig upp på tårtan. Det blev precis som vi ville ha det! 
    Hej! Detta passar väldigt bra in på mig och min sambo och vi hade kanske tänkt oss något liknande. Det vore jättesnällt om du kunde ta kort på dem och skicka. :) Var köpte ni de?
  • JW2014

Vår konditor rekommenderade ätbara caketoppers. Han ska göra en kopia av vår brudbukett i choklad eller marsipan som målas med ätbar färg. Tydligen så kan dom göra en exakt kopia, till och med rätt sorts ros med rätt nyans av rött :D Ett tag så funderade vi på ett stort W i choklad :)

• jessi85

Jag köpte vår cake topper av en tjej på Etsy som också gjort hårblommor och "bridal sash" (skärp typ) till mig. Bruden på toppern har spetsklänning, pärlsmycken och brunt hår som jag :)

• EochA

Min önskan vore att ha denna vackra tingest från Lladro men den kostar 2500. Försöker hitta någon som mäter sig med den i hjärtat men har inte lyckats. 

• bbb

jag har hittat så många på www.festingen.se så jag har svåårt att välja..
    jag gillar att de är handmålade i porslin och inte i acryl...
    väljer mellan dessa:

Svar på tråden cake toppers!