• Springrain

Denna klänning som plussize??

Hejsan! Jag är en liten mullig blivande brud. Detta är den enda klänningen jag verkligen vill ha. Det bara pirrade till när jag hittade den.

Fråga 1: Tror ni denna kan fungera på en 161 cm mullig tjej med bred brödkorg?
    Fråga 2: Jag hittade denna på dinobridals. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Tacksam för svar. Kram.

• Svar på tråden Denna klänning som plussize??
  • meandmylove

Ojojojoj va fin klänning!!! Jag är i 172 och smal som en sticka utan byst eller form. Denna vill jag kolla närmre på. Jag tror du kommer se strålande vacker ut i denna klänning med en klack så du kommer upp lite! Var har du hittat klänningen? Länka gärna så skulle det göra min dag! Kram

• meandmylove

Så vacker! Är det en svensk design? Vet ni vad priserna ligger runt? Tänkte på TS klänning. :)

• daniiel
    meandmylove skrev 2013-11-11 20:27:01 följande:
    Så vacker! Är det en svensk design? Vet ni vad priserna ligger runt? Tänkte på TS klänning. :)
    Nej, det är inte en svensk design, det är som sagt Rosa Clara och är spansk design. Priserna för ett original ligger ganska högt, räkna med kring 20 000kr och uppåt. Inte ovanligt att dom ligger kring 30 000kr.

Klänningen som TS pratar om är dock en kinakopia, bilden är lånad från Rosa Claras hemsida, och då får man en klänning som är ganska lik klänningen på bilderna här i tråden. Dock för ett bråkdel av priset. Kanske kring 2000-3000kr.
  • meandmylove

Ojdå, några 20-30 tusen är det inte påtala om här. Eventuellt Kina. Vilken sida säljer denna ovan? Tack för så snabba svar!!

• lmcl

Tjejen som modellar klänningen är ju, som alla andra brudklänningsmodeller, väldigt liten och tunn. Tyget i klänningen ser däremot ut att vara lite tjockare och ha en del struktur, om det inte rent av är spets? Hur som helst så har jag märkt att grövre tyger gör att man ser större ut, medan tunnare och blankare tyger inte "bygger på" så mycket. Det kan ju också vara något att tänka på, om du ändå har möjlighet att välja tyg. Jaquard t ex är ett tyg som både har mönster i sig och är lite blankt, utan att det blir helt satinblankt (vilket ju inte heller är helt snyggt alla gånger).

• 120926

Jag har också kollat på den klänningen (och många andra rosa Clara klänningar ) och den modellen är en couture klänning och de ligger någonstans mellan $5000-10000 typ. Alltså svindyrt men jag har inte hittat en enda designer som gör något liknande :( kan också påpeka att jag också letar efter något som funkar i plus size. Jag tänkte försöka hitta någon som kan sy upp något liknande. Gillar ryggen på den som du visade i TS och jag skulle vilja ha den fast på denna modellen :) allweddingdresses.co.uk/wedding-dress,Rosa-Clara,238-Carmen,2014,item,19617.html. Hojta gärna till om du hittar en kinabutik som kan göra en bra kopia! Sorry för att alltså står ihop, skriver från mobilen :)

• Betty84

Ett litet tips fr ännu en blivande mullig brud:

Jag har dock rätt små bröst (b-c kupa, beroende på märke på bh-n) så jag är smalare upptill än nedtill, men när jag valde klänning var jag också inne på en liknande modell med veck, där överdelen går över i kjol (midjan).
    Damen i butiken (helt underbar människa för övrigt, kan varmt rekommendera Vasaplatsens skrädderi om du bor nära Gbg) tyckte att jag skulle se alldeles för stor ut och drog ut en klänning där midjan inte är så markerad utan övergången mellan överdel/kjol är mer naturlig..
    Det blev till slut den jag valde, bild finns i min galleri. Jag är jättenöjd!
    Kanske ngt sånt skulle funka även på dig? 

• daniiel
    meandmylove skrev 2013-11-11 21:14:49 följande:
    Ojdå, några 20-30 tusen är det inte påtala om här. Eventuellt Kina. Vilken sida säljer denna ovan? Tack för så snabba svar!!
    Kolla på www.dinobridal.com (där verkar TS ha hittat den), samt www.landybridal.co Det är två företag som är välanvända och har många nöjda kunder :) Båda företagen syr upp klänningar efter inskickade bilder, så klänningen behöver inte finnas i deras egna sortiment :)
Svar på tråden Denna klänning som plussize??