• Springrain

Denna klänning som plussize??

Hejsan! Jag är en liten mullig blivande brud. Detta är den enda klänningen jag verkligen vill ha. Det bara pirrade till när jag hittade den.

Fråga 1: Tror ni denna kan fungera på en 161 cm mullig tjej med bred brödkorg?
    Fråga 2: Jag hittade denna på dinobridals. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Tacksam för svar. Kram.

• Svar på tråden Denna klänning som plussize??
  • FrökenW

Tror absolut den skulle funka, supersöt och med smickrande skärning. Det enda abret är väl att det kan bli svårt att få plats med BH under, men har du inte allt för stor byst borde en freebra funka, klänningen ser ut att kunna hålla upp det ändå. 

• iQbee

Åååhhh :D det är ungefär ensån jag också ska ha.. hittade ingen i stockholm så jag ska sy upp den:DD träffar sömerskan på fredag..
    BTw.. det fanns en på lillys i stockholm dock i tub..

• 2014maj

Jag är 159cm och har märkt när jag har provat att när kjolen börjar vid midjan så ser jag kortare och bredare ut och nästan lite gravid ut än om kjolen börjar från höften. Jag är timglasformad i figuren så de påverkar säkert, om du är mer rak är de kanske mer smickrande om kjolen släpper från midjan.

Förövrigt en jättefin klänning du har hittat!!!

• jools
    2014maj skrev 2013-11-11 18:25:16 följande:
    Jag är 159cm och har märkt när jag har provat att när kjolen börjar vid midjan så ser jag kortare och bredare ut och nästan lite gravid ut än om kjolen börjar från höften. Jag är timglasformad i figuren så de påverkar säkert, om du är mer rak är de kanske mer smickrande om kjolen släpper från midjan
    Jag håller med ovanstående, risken finns att man ser ut som en kubik med för stor kjol när man är kort men det beror helt på vilken kroppstyp du har. Har man stor bystt så det inte får plats någon riktig midja, alltså att det blir lite yta mellan bröst och vidden i kjolen så finns risken att du ser större ut och det vill man kanske inte.

Ett tips för att inte se så stor eller fyrkantig ut är att väla ett tunnare tyg! Alltså inte något brokad som det ser ut som här, och inte heller taft eller siden utan något som hänger mer mjukt.

Ett annat tip är att göra den mer ringad (fram alltså), öppnar man upp så mer hud syns brukar man se mindre ut.
    Och som någon annan skrev, ha det där med BH i åtanke...

För övrigt är klänningen underbar, så cool och vacker på samma gång!
  • Springrain

TACK! Jag är relativt äppelformad. jag har också väldigt höga höfter. så det finns liksom inte någon riktig midja att markera så om jag har bandet under naveln så är jag rädd att överkroppen bara ser ut som en rektangel.

Någon som tror något om det? kan försöka hitta en helkropps bild på mig själv xD 

• TheD

En sån klänning ska ju vara så lång i kjolen. Jag har svårt att tro att tjejen på bilden är så där lång ;) Kortar man av klänningen så tycker iaf inte jag att den blir lika fin...

• daniiel

Det beror ju oftast mer på kroppsform och proportioner än vikt, vilken typ av klänningar man passar i. Sedan handlar det dessutom om tycke och smak, vad man känner sig fin i.

TS, gå ut i butiker och pröva, pröva, pröva.. Klänningar i alla möjliga modeller och känn efter.

• daniiel

Om du är äppelformad, så om man ska gå efter rekommendationer och vad som bör passa, så satsa på en klänning med tex band i midjan där du är som smalast. Även om du inte har någon tydligt markerad midja, så kan du på så sätt hjälpa den på traven. Försök också undvika snäva kjolar som framhäver den lite mer runda överkroppen och smalare benen. En äppelform har ju oftast inte så breda höfter, så för att få mer balans mellan höfter och axlar, så välj en kjol som ger intrycket av mer höfter och rumpa ;)

Svar på tråden Denna klänning som plussize??