• Anonym (TS / Tveksa­m)
    Äldre 29 Sep 21:39
    15362 visningar
    119 svar
    119
    15362

    Ska jag kämpa eller inte?

    Jag och min fästman har varandras mailadresser så vi kan gå in och läsa varandras mail. Vilket har fungerat bra. Och vi har också en gemmensam mailadress.

    Idag gick jag in på hans Ipad. Och såg att han hade mail. Det står hur många nya mail man har på mail appen. Han läste mailet. Sen sa han:
    "Jag har fått mail av min arbetskamrat och hon vill gå ut och dansa med mig.
    Är det okej för dig?" Jag svarade att det var okej. Men frågade en del om henne.
    Och han svarade på allt som jag frågade. Vilket kändes bra.

    Men sen när jag i smyg (erkänner det, jag vet att det är fult att läsa andras mail i smyg. Men jag kunde inte låta bli, förlåt.) läste det mailet som hon skickat om att hon vill gå ut och dansa med min fästman och andra mail som han hade fått från henne.
    Så visade det sig att hon var rätt så intresserad av min fästman. Hon skrev typ:
    "Jag saknde dig i onsdags när du inte var på jobbet, och i torsdags då vi inte hann att ses. Kram och puss min prins".
    Sen skrev hon:
    "Hej! Kan vi duscha, dansa och äta ihop och....... på onsdag efter jobbet.
    Kan du?".
    Min fästman svarade:
    "Jag går gärna ut och äter och dansar med dig. Vill du ha sex? Så är det också okej. Ser fram emot onsdag".

    Nu kanske ni tycker att jag är för jävlig som läst hans mail i smyg.
    Och visst det var inte så snyggt gjort, men jag kunde inte låta bli helt enkelt.

    Min fråga är om jag skall försöka att "vinna" tillbaka min fästman?
    (Vi har ju inte gjort slut. Med ordet "vinna" menar jag.
    Att jag skall försöka göra så att han inte vill gå ut med henne).
    Eller göra slut? Eller inte bry mig om det?

    Känns inte helt 100 att detta händer, då vi nyss börjat att planera bröllop.

    Visst, jag är sjuk och orkar inte göra allt det som min fästman vill att vi skall göra.
    Han får ofta gå ut själv då jag inte orkar hänga på.  Vi är väldigt olika!
    Men vi respekterar varandras olikheter. Han älskar att ha sex, säger han.
    Jag vill inte ha sex föränn vi är gifta. (Gammalmodig, ja. Men det står jag för).

    Så ja kan lite grann känna att hon har mer att erbjuda min fästman än vad jag kan erbjuda han.
    Hon är frisk och stark och orkar att hänga på sådant som han vill göra.
    Hon gillar att ha sex (enligt min fästman) och de har samma intressen.
    Vilket vi inte har så många, vi har många olika intressen, och bara några få gemensamma intressen.

    Jag är förvirrad -:0.
    På ett sätt är det bättre att det tar slut nu innan man planerar för mycket och köper för mycket till bröllopet som skall vara 2015.
    Vi har redan tittat på bröllopskläder men inte köpt något än.

    Men visst jag kan ju också! "vinna" hans intresse och jag kan bli friskare och starkare. Och orkar då göra mera roliga saker med han. Och vi kan få det fint och romantiskt tillsammans till bröllopet.

    Hur skall jag göra??????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-29 23:30
    Förtydligande:
    Vi har då tillgång till varandras mail konton.
    Men vi skall inte! heller gå in och läsa varandras mail, utan lov från den andre.

    Vi har bestämt att vi skall informera varandra först, innan man läser den andres mail.

    Så det att jag gick in och läste hans mail utan lov. Var inte enligt vår överenskommelse.

    Men och andra sidan fick jag ju veta vad han skriver till andra bakom min rygg.

    Jag tänker berätta detta för mina föräldrar. Och se hur de tycker om detta.
    De brukar kunna stötta mig då jag behöver det. Då jag är lindrigt intellektuellt handikappad och behöver hjälp med att förstå vissa saker ibland.

  • Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?
  • Äldre 29 Sep 21:49
    #1

    Hmm... Personligen skulle jag aldrig kämpa för någon som tyckte det var okej att ha sex med någon annan bakom ryggen på mig. Men alla är vi olika. Om du är emot sex före äktenskap och din kille inte är det kan jag absolut förstå att det kan vara ett problem, men det här känns ju som att han istället för att diskutera saken med dig bara har letat någon annan stans? Om ni har olika intressen och du just nu inte klarar av att hänga med i hans tempo pga sjukdom tycker jag inte du ska tänka att du ska bli frisk för att passa hans tempo igen, du ska bli frisk för ditt eget välbefinnande, inte för hans. Jaja, hur du gör är upp till dig, vet inte om jag har bidragit med något egentligen.. Annat än hur jag skulle tänkt om jag var i din situation.. Lycka till.

  • CoG
    Äldre 29 Sep 22:09
    #2

    Har ni ett öppet förhållande?

    Är det ok att vara otrogen för er båda?

    Annars tycker inte jag att det verkar vara ngt att kämpa för.
    Visst, du kanske vinner den här gången. Men nästa då?


     


    Fast det låter nästan lite för mkt troll det här...

  • Äldre 29 Sep 22:13
    #3
    CoG skrev 2013-09-29 22:09:10 följande:

    Fast det låter nästan lite för mkt troll det här...


    Jag fick också den känslan...

    TS/ Alltså om han är så dum så att han mailar henne via ett konto som han vet att du har tillgång till så vill han antingen bli upptäckt, eller så är han j-vligt korkad.
    Vilket som så låter det rätt otroligt.
    Och om det är sant så skulle jag sparka ut killen med huvudet före. 
  • Anonym (TS / Tveksa­m)
    Äldre 29 Sep 22:14
    #4

    Nej! Detta är ingen trolltråd! Vill slippa elaka svar. Jag tycker det är okej att dansa och äta mat med en annan kvinna. Men inte ha sex, självklart.

  • Anonym (TS / Tveksa­m)
    Äldre 29 Sep 22:18
    #5

    Ja, han erkänner att det var dumt! Han ångrar sig . Men som sagt jag ville ha HJÄLP. Och INTE få elakheter från er!

  • Anonym
    Äldre 29 Sep 22:22
    #6

    troll! ;)

  • Anonym
    Äldre 29 Sep 22:24
    #7

    Om det inte är troll, ber jag så mkt om ursäkt för mitt förra inlägg.
    Jag rekommenderar dig att göra slut omdelbart och hitta en man som är värd dig. 

  • Äldre 29 Sep 22:24
    #8

    Hej De första jag tycker du ska göra är att prata med din kille och få hans sida av historien . Så att han får chansen att förklara hur han känner och om det är någonting mellan dem på riktigt. Såg du om han hade skrivit någonting tillbaka till henne ? De kan ju vara så att de inte är någonting mellan dem utan att de bara är hon som försöker förföra honom. Men de är ju omöjligt att veta utan att prata med honom.

  • Äldre 29 Sep 22:25
    #9

    Säger inte det här för att vara elak... Utan menat som ett välmenande, gott råd.
    Om du vill rädda din självrespekt - lämna honom! Ni är inte gifta än och han planerar redan otrohet, kanske har han också varit det redan vad han än säger. Du verkar lägga skulden på dig, att du inte är tillräckligt aktiv och rolig och inte vill ha sex än. Men det är han som har gjort fel. Ser ingen framtid med en sån kille, tror inte det blir bättre. Stå upp för dig själv och dumpa honom. Man ska inte behöva "kämpa" för och "vinna" sin älskades kärlek och uppmärksamhet!

  • Anonym
    Äldre 29 Sep 22:26
    #10
    Sara1991 skrev 2013-09-29 22:24:44 följande:
    Hej De första jag tycker du ska göra är att prata med din kille och få hans sida av historien . Så att han får chansen att förklara hur han känner och om det är någonting mellan dem på riktigt. Såg du om han hade skrivit någonting tillbaka till henne ? De kan ju vara så att de inte är någonting mellan dem utan att de bara är hon som försöker förföra honom. Men de är ju omöjligt att veta utan att prata med honom.
    Han skrev ju "vill du ha sex är det också ok" som del av svaret.
Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?