• Äldre 9 Sep 20:15
    28486 visningar
    18 svar
    18
    28486

    Onödigaste bröllopsprylen

    Det är lätt att ryckas med i bröllopsyran och köpa onödiga prylar och lägga pengar på oviktiga saker, eller?

    Vad var det mest onödiga ni köpte till i erat bröllop?

  • Svar på tråden Onödigaste bröllopsprylen
  • Äldre 9 Sep 20:23
    #1

    Det mest onödiga vi har köpt är väl ett bröllopsparaply att använda om det skulle regna när vi ska ta porträttbilder ute, för nu visade det sig att fotografen hade ett vitt fint paraply som hon tänkt ta med om det skulle bli regn... Jaja.. Då har vi varsitt istället. ;)


  • Äldre 9 Sep 20:28
    #2

    Ringkudde!! hahah.... kommer aldrig in i detta hem! 
    I början tyckte jag massa saker va måsten... men nu känns det som att mer och mer saker spelar mindre roll  

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 9 Sep 20:31
    #3

    Slöjan som jag aldrig använde och väskan som av min fru tömdes redan i kyrkan för att stoppades ner i en större väska som las i bilen.


  • Äldre 9 Sep 20:33
    #4

    Vi har tusen små plats bitar som ska föreställa diamanter som aldrig lades ut.

    Letade även som en galning efter handväskor till mig och brudtärnorna, något jag i efterhand kan konstatera var kanon bra att jag aldrig hittade då alla våra vanliga handväskor fortfarande låg i bilen till dagen efter bröllopet. Glad 

  • 201402­22
    Äldre 9 Sep 20:37
    #5

    Våra pussklockor som vi skall haHjärta. Men jag älskar dem! Solig

  • Äldre 9 Sep 20:43
    #6

    För mig och min make - vigselringarna! Överlag - gästgåvor, sk favors.


  • Äldre 13 Nov 15:48
    #7
    daniiel skrev 2013-09-09 20:43:46 följande:
    För mig och min make - vigselringarna! Överlag - gästgåvor, sk favors.
    förstår inte riktigt, tyckte du att vigselringarna var onödiga?
  • Äldre 13 Nov 16:02
    #8

    Present till gästerna är en fin gest. Men lite onödig kan väl vi tycka. Men vi skall ha det ändå.

  • Alylly­ra
    Äldre 13 Nov 16:34
    #9

    Jag köpte in paraplyer för att dela ut till gästerna om det skulle regna. 120 paraplyer eftersom det inte gick att beställa en mindre kvantitet, haha.
    Betalade typ 200 kr (totalt, för 120 paraplyer!) och fick dem aldrig. Men det regnade inte på hela helgen ändå, så även om de hade dykt upp hade de gått oanvända. Och nu undrar jag vad jag ska göra med 120 paraplyer om de dyker upp. De får gärna stanna i Kina

    Slutsats: gästerna kan ta med sig egna paraplyer. Curla inte för mycket! 

  • Äldre 13 Nov 16:38
    #10

    Köpte paraply ifall det skulle regna (solig dag), vackert hårsmycke utifall att mina blommor i håret inte skulle bli som jag tänkt (vilket det blev), portabelt strykgärn ifall klänningen skulle få något veck (fick den ej), extra hårnålar med pärlor på (endast 5 st användes) etc...... så en del små grejer ifall det skulle skita sig. Men hellre det än att stå utan en plan B.

  • Äldre 13 Nov 17:25
    #11

    vi har inte haft vårt än.. men jag skulle tycka ringkudde, pussklockor och present till gästerna skulle vara onödiga.. 

  • Äldre 13 Nov 17:32
    #12

    Cuddly - Ja, vi använde ringarna vid vigseln, för över två år sedan, och har efter det använt dom typ 2ggr till. Därav känns det som ett lite onödigt inköp för vår del. Tur att dom inte var dyra åtminstone :)


  • Äldre 13 Nov 17:58
    #13

    Ja, alla dessa spontan köp av olika hårsmycken och hårsaker.
    Kommer att vara super snygg i håret varje nyår nu några år framöver Flört

  • Äldre 25 Nov 16:07
    #14

    Jag är dessvärre för snål för att köpa blommor!!
    Det är hutlösa priser, så min lösning blir en genomskinlig vas som jag fyller upp med vatten samt fina stenar som jag tänkte "låna" från mammas rabatt och endast en blomma i.

    Att ha flera små blomster arrangemang kostar massa och jag tror jag funnit ett billigare alternativ.
    Sedan istället för massa bordsdekorationer så har vi faktiskt köpt vanlig sprayfärg och sprayar kottar för fulla mugga här hemma. Tror det kommer bli snyggt!! :) 

  • Äldre 25 Nov 16:07
    #15

    Menar inte att blommor är onödigt, bara en onödigt dyr kostnad!!!

  • Äldre 25 Nov 16:16
    #16

    Slöjan var nog det mest onödiga.
    Den var i och för sig väldigt billig. Men den såg otroligt mycket billigare ut i verkligheten än på bilden också.
    Så jag fick sitta och lägga massa tid på att försöka fixa till den. Både genom att klippa rent spetskanten och att fästa spetsen bättre i tyllen under (den var bara grovt dittråcklad med något som såg ut som fiskelina) och så var den kritvit - inte ivory som den skulle vara så jag te-färgade den för att få fram rätt nyans och jag råkade få den lite för mörk Flört

    Så pengamässigt var det ingen större fara. Men all tid jag la på den var ju till ingen nytta eftersom jag i slutänden valde att inte använda den ändå Tungan ute

  • Äldre 8 May 22:08
    #17

    Blommor är dyrt men det är ju såå fint! :)

  • Äldre 9 May 05:53
    #18

    De små saxarna jag köpte till våran bordsplacering då vi ska ha små krassekrukor. Såg försent att de var alldeles för små, 3,4 cm långa!! :P tur de inte var dyra ;)

Svar på tråden Onödigaste bröllopsprylen