• mulan

Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!

I många inlägg skriver ni om er respektive som älsklingen, älskade, käraste, sötnos osv och nu undrar jag om det är skriftspråk eller om ni använder det i talspråk också?

Jag personligen gör inte det och är lite nyfiken bara. Inget ont uppsåt här inte! Däremot kan det dyka upp andra smeknamn men de är mer "hemmagjorda"

mvh mulan

• Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!
  • mulan

Jag säger ju inte direkt "pussnissen" om honom när jag pratar med kompisar eller när vi är bland folk Däremot dyker namnet tomten upp lite då och då som en omskrivning av hans namn och det slipper ur mig lite hipp som happ

• Lill Anna  8/7-04

Jag kallar min sambo för mitt hjärta eller hjärtat..

Han kallar mig älskling eller puss.

• jambasi

Kallar honom väldig ofta älskling! När jag tänker på det är det verkligen VÄLDIGT ofta.

• Ellte

Berättade om denna tråden för Jonas och han påpekade att det vanligaste "tilltalsnamnet" här hemma är nog "Duuuuuu" :D

• Sophie

Vi säger nästan alltid hjärtat eller älsklingen, vi försöker att tilltala varandra med namn när andra är med, men ibland glömmer vi Eftersom jag inte vill skriva hans namn här är det ytterligare en anledning till att skriva ngt av det som trådstartare uppger.

• Dindin

jag säger Gubben eller Bubben. Han kallar mig Kärlek eller Gumman. =)

• Ninnna

Vi använder nästan bara smeknamn på varandra! Namnet använder man mest när det är något speciellt man vill.

Han är mitt sjölejon därav namnen (mr Seelion, sööjelonet, darlingsky lionsky, bias, jelonet, älsklings jelonet) samt älskling, och diverse andra namn.

Jag är hans tvättbjörn (efter första kvällen tillsammans utan sminkborttagningsmedel!) därav namnen tättbörn, Töttbörnen (en trött tvättbjörn), isbörnen , värmebörn, cooney (tvättbjörn på engelska), coonchie, hunnybunny m.m.

Det blir liksom så att när man väl har börjat så växer artrikedomen hela tiden. :))

Många kramar Ninnna

• Guldfisken

Ninnni: Hihi... kul att det är någon mer som har omskrivningar för djurnamn. Jag skrev "lilla apan" i mitt inlägg lite längre upp eftersom jag tyckte det var lite pinsamt men egentligen är jag
    "lilla oppan" . :)

• Kaiza

jag får heta gummigroda ibland, han tycker att det är sött, jag har inte bestämt mig vad jag tycker än ;) Han kallar mig ofta för mumin(!) men han hittar på nya hela tiden..även mindre smickrande som kommandoran *S*
    Jag kallar honom älskling darling prinsen men mest grabben..det är gulligt på något vis..

• Guldfisken

Ninnna skulle det ju va' !

Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!