• mulan

Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!

I många inlägg skriver ni om er respektive som älsklingen, älskade, käraste, sötnos osv och nu undrar jag om det är skriftspråk eller om ni använder det i talspråk också?

Jag personligen gör inte det och är lite nyfiken bara. Inget ont uppsåt här inte! Däremot kan det dyka upp andra smeknamn men de är mer "hemmagjorda"

mvh mulan

• Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!
  • Hallonsylt

Charmig tråd!
    Jag kallar honom för älskling eller min "man", (i meningen min karl) eller möjligtvis Baby (ska uttalas som det stavas) men min favorit just nu är Loppan, men det är mest för att han är så stor och lång att det blir lite kul. Han kallar mig för älskling, Baby eller Plutten. Aldrig för mitt namn, så skulle jag nog bli ställd ;)

• Gift Anna

Jag säger oftast,"min goding"eller bara Christian.

• picky

jag kallar honom nuppe för det mesta, men älskling ibland. han kallar mig äckling =)

• anncaBq

Älskling används flitigt!

Annars är det nog försvenskade varianter av amerikanska utryck, så som söthjärta, honung, sockerplommon, honungskanin...

Lurvas, gosegubben, raring, sexbomben dyker upp emellanåt också! ;)

• Engla

Jag säger bara älskling på morgonen innan jag går till jobbet, "hej då älskling", aldrig annars, vet inte varför det blivit så!
    Annars säger jag min sambos namn med olika ändelser, -is, -pa, -pon, -o
    Sambon kallar mig för vännen, smurfen eller pyret.

• Guldfisken

Min sambo kallar mig snuttan, gumman, gullegumman, min lilla smulpaj, toppsnäckan, älskling, s*xbomben (kanske inte så gulligt :) ), lilla apan (internt!).

Jag kallar honom älskling, snutten, snuttis, stora grisen (internt!).

Han är nog bättre än mig på att komma på gulliga namn.

• Pallas Athena

I ett tidigare förhållande kallade vi varandra för älskling, och när jag inledde detta förhållandet kändes det inte bra att kalla honom också för det (bör kanske tilläggas att det förra förhållandet var riktigt illa).. Det blev då att jag kallade honom för Vännen, och det kallar vi numer varann. Jag säger nästan aldrig hans förnamn, det känns så konstigt att göra det (!), men när han är arg eller irriterad (och bland folk) använder han nästan alltid mitt namn. Han har några andra smeknamn, typ pussgurkan, snutten, sötnos och så hans pappas smeknamn på mig: Juliska (Ganska sött!)
    Men jag har inte så många på honom, mer än snutten och gullet..

• Pallas Athena

Jag menade att han har några andra smeknamn på mig, alltså Juliska osv..

• Pallas Athena

Nu är jag trött.. :)

• Jema

Jag använder mig nog av både älskling och Snutte.

Jema

Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!