• mulan

Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!

I många inlägg skriver ni om er respektive som älsklingen, älskade, käraste, sötnos osv och nu undrar jag om det är skriftspråk eller om ni använder det i talspråk också?

Jag personligen gör inte det och är lite nyfiken bara. Inget ont uppsåt här inte! Däremot kan det dyka upp andra smeknamn men de är mer "hemmagjorda"

mvh mulan

• Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!
  • Mrs. Simon

min mans namn till min man menar jag

• Tanja

Gud ja, vi håller på som sjutton med hemmagjorda namn. Med varandra och katten :)

Gumman, gummis, gubbis, gubbelin, bubbi, bums, bubz, kitten, Lucelin (katten heter Lucy), Lupifer, Booze, Kitsemini och kitsi är frekvent förekommande ord hemma hos oss.

Öhhh, vi kanske borde skaffa en hobby :D

• April 2004

Missy Z ÖÖÖHH
    jag svarade på Gott å blandats inlägg i tråden, inte på ursprungsfrågan som mulan ställde :(

• April 2004

Gott å blandat!
    Helt ok att du tycker det, jag tycker det inte. Jag respekterar att andra har olika åsikter än jag själv har. Det är faktiskt BRA med åsikter som går isär!

• New York brud

kallar sambon mest Honeiiiee eller alskling...Nar jag vill att han skall gora ngt, ex. stada sa kallar jag honom vid hans efternamn...Men givetsvis kallar jag honom vid hans forsta namn ganska ofta, spec. nar vi ar med andra manniskor...Stor mig lite pa alltfor intima smeknamn folk kastar ur sig bland andra manniskor...
    Sambon kallar mig honey, Johanna eller hans ihopsnickrade smeknamn Johan...??...Forsoker saga att det ar ett mansnamn men pa det orat vill han inte lyssna...

• Gott å Blandat

April 2004: Då tycker vi helt lika! (ang ditt inlägg 16.01)

• Sagoprinsessan

Det är ju så - kärt barn har många namn!!!!
    Här hemma blir det lika ofta snuttis, bubben, pussis, sötis, älskling, vännen, sockertoppen mm mm som våra egna namn (även om jag ganska sällan blir kallad för mitt tilltalsnamn av min pojkvän. Jag heter Kristina och det säger han mest vid lite "högtidligare" sammanhang - blir mest Tina)

• Signatur

Kul tråd!
    Jag kallar min sambo/blivande för hans namn, älskligen och en massa hemmagjorda namn.
    Han kallar mig för det mesta sötnos. Fast jag har försökt få honom att sluta med det. Låter så konstigt när någon står i en affär och vrålar "sötnos, kan du kolla på den här". Huu! Men han har några andra smeknamn som jag verkligen gillar också. Och så använder han självklart mitt namn.

• Signatur

KOm på en sak till. Vi kallar varandra olika saker om vi pratar med varandra och om vi skriver till varandra. Det är lite lustigt!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!