• mulan

Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!

I många inlägg skriver ni om er respektive som älsklingen, älskade, käraste, sötnos osv och nu undrar jag om det är skriftspråk eller om ni använder det i talspråk också?

Jag personligen gör inte det och är lite nyfiken bara. Inget ont uppsåt här inte! Däremot kan det dyka upp andra smeknamn men de är mer "hemmagjorda"

mvh mulan

• Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!
  • Jennsan

Jepps, här hemma används sådanna ord flitigt..av MIG!
    Jag kallar honom älskling, hjärtat, gos, snuff, snuffluff (*flinar*)mm.
    Han kallar mig...Jenny!

Skillnader så det förslår, men jag vet att han inte behöver linda mig i sådanna ord..han älskar mig ändå. Hoppas jag!

• Kookai

Jag kallar som oftast min kille for 'Babe', 'Sunshine' eller 'Love'. Till saken hor da att dar vi bor (Yorkshire) ar det pinsamt vanligt att alla sager 'love' till varandra. Spelar ingen roll om det ar kompisen, grannen eller buschafforen. Sa vi sager 'love' mest som ett internt skamt oss emellan for att vi tycker att det ar lite fanigt. Alskling sager jag aldrig av den enkla anledningen att han da inte forstar vad jag sager, fast a andra sidan tvivlar jag pa att jag skulle saga det aven om han gjorde det...

• DoktorAnnika

Hejsan svejsan!

jag kallar min fästman för sötis eller älskling hemma. Han kallar mig för sötis/snuttis ofta eller älskling när andan faller på ;)

/annika

• rarasara

Visst gör vi det! :)
    Jag kallar min sambo älskling, sötis och alla möjliga kärasmeknamn. Han i sin tur säger käraste, sötnos, älskling och min ängel bland annat.

• mulan

Just "min älskade" låter lite högtravande tycker jag Min sambo brukar helt enkelt säga tjejen, det gillar jag.

• April 2004

Igår kallade jag min sambo för hans riktiga namn och han tittade underligt på mig och sa mitt namn på ett väldigt burdust sätt typ: JA, HANNA!?

Vi säger alltid 'älskling' eller andra söta ord till varandra. Det låter faktiskt konstigt när han kallar mig för vad jag verkligen heter.

• Kookai

Min pojkvan kallar mig sota saker pa sitt sprak.. atminstone hoppas jag det ar sota saker! Som t ex Sunny (vilket betyder oga tror jag) och Rushi som betyder vindruva etc. Ibland kallar han mig baby eller star dock... och som sagt 'love'.

• Ei saa peitää

Japp här används det flitigt också från båda håll. Han kallar mig nasse, luttiluttlutt från mumindalen, snosnasse, luttadottnasse m.fl m.fl. Barnsliga ord kan tyckas men vi är rätt barnsliga av oss.

Själv kommer jag ideligen på nya namn på min älskling som kotte, gosekott, gurksnutt, gosebjörn + en massa andra jag inte kommer på nu. Det ploppar upp nya hela tiden.

• Ellte

Jag brukar kalla Jonas för hunnybunnydarling eller wonderbaum :D :D :D men för det mesta blir det Jonas ;)

• Lohrinda

Vi säger nästan alltid "älskling" till varandra! Och en del andra smeknamn förstås...

Svar på tråden Säger ni verkligen älskling, älskade, käraste osv?!