• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

I helgen gjorde jag och lillasyster ett förslag till brudfrisyr  

Lagom avslappnad, lite lockar och en uppsättning i nacken. Förmodligen kommer hon göra en lös waterfall braid på den sidan som syns närmast i bild. Det gick hur enkelt som helst att göra den tillsammans, men jag ska nog inte locka håret själv på bröllopsdagen utan låta lillasyster göra det. Jag brände fingrarna något helt otroligt, bara för att jag glömde bort att locktången blev varm. 

Jag tror vi kommer ha några rosor istället för tygblommorna också, samma som i buketten. 

Dessutom mejlade jag säljaren eftersom jag hade börjat oroa mig för att han inte skulle skicka någon ny klänning, men han svarade att han skickar den i veckan. Så nu är jag lugn och väntar på att DHL ska höra av sig och säga att de vill lämna den. 

Och vi provade ringar till sambon i lördags och han verkar ha bestämt sig för vilken variant han vill ha! Nu ska vi försöka beställa dem också, förhoppningsvis någon dag den här veckan Skrattande

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod

Pratade med damen min om fotografen idag, vi har ju mer eller mindre valt som sagt, men väntar på offerten och vi förväntas ju få ok pris då han och hon har jobbat ihop förr.
    Så jag bad henne ligga på honom lite om offerten så vi har tid att välja annan om han trotts allt vill ha för högt pris.

Svaret blev.
    Vadå ligga med honom?!

Tror damen min missupfattar hur långt jag vill hon skall gå i förhandlingen

Vi skall få prototyperna på ringarna i morgon, ÄNTLIGEN. Skall bli kul att se hur de blir och om vi skall använda oss av honom eller ej..

Live free, ride free
  • SofiaF

Åh får man vara med här?

Vi gifter oss den 25 juli. Ca 40 gäster om alla kommer vi har redan postat inbjudningarna eftersom det är mitt i semestern och många har redan tackat ja!!

• tesselessan
    Nightrod skrev 2015-04-13 08:45:08 följande:
    Ha ha ha
    gjorde du

Fan va bra att den var fin, då behöver ju inte vi oroa oss att det kommer gå dåligt, var vi i kyrka eller ruin (kanske man kan få en förnimelse om vädret)
    Det var i en kyrka - så jag tror tyvärr inte att det var så bra väder
  • crs
    SofiaF skrev 2015-04-13 15:25:18 följande:

Åh får man vara med här?

Vi gifter oss den 25 juli. Ca 40 gäster om alla kommer vi har redan postat inbjudningarna eftersom det är mitt i semestern och många har redan tackat ja!!

Ja, hej! :) 
    Kul att ni redan hört ifrån många! Vi gifter oss samma datum, och har med skickat ut inbjudningar, men har inte fått särskilt många officiella ja. Vet att de flesta kommer (bjudit 26 pers, tror jag), men vore ju trevligt med ett "ja, vi kommer, så här många vuxna, så här många barn, vi har dessa allergier". :P

Vi fick som sagt ringarna igår! Måste visa min! 

Stenen är mer lila än rosa i dagsljus, var inte beredd på den, men det gör inget! Var mest bara något jag inte tänkt på. 
    Men är så nöjd! Hade den på mig igår eftermiddag/kväll, för att se om den behöver förminskas men jag vet inte. Ibland passade den bra, ibland kändes det som att den var för nära att bara kunna glida av. 
    Sambons passade däremot perfekt, han provade sin hela kvällen med. Han blev nästan lite sur när vi skulle sova och jag påminde honom om att den inte ska användas "på riktigt" fören efter vigseln. Det blev ett "vi skulle ju egentligen kunna ha dem redan, vi är ju i princip gifta". Så söt, och lite förvånad över att han gillade den så mycket. Han har annars aldrig smycken, annat än klocka. Han har nog aldrig använt ring i hela sitt liv, trodde han skulle vara lite obekväm med den i början. Men att den är så jävla lätt (titan) bidrar nog till bekvämheten! De väger verkligen typ ingenting. 

I övrigt så har jag bestämt att försöka hitta en ny klänning. Jag är bara inte vän med den jag köpte, även om den egentligen är fin.
  • Sofia2015
    SofiaF skrev 2015-04-13 15:25:18 följande:

Åh får man vara med här?

Självklart! Välkommen hit. =)

Vi postade inbjudningarna i februari och har hittills fått in typ... 20-30 pers av 90 inbjudna. Dåligt gensvar, men de som anmält sig är i alla fall de vi verkligen vill ska komma, så det kanske blir billigare än vi trott! Haha Skrattande
    crs skrev 2015-04-14 06:51:24 följande:
    Stenen är mer lila än rosa i dagsljus, var inte beredd på den, men det gör inget! Var mest bara något jag inte tänkt på. 
    .... De väger verkligen typ ingenting. 

I övrigt så har jag bestämt att försöka hitta en ny klänning. Jag är bara inte vän med den jag köpte, även om den egentligen är fin.

Ringen blev ju superfin! Jag älskar stenen i mitten, ännu mer om den ser lila ut. =P

Ang. klänningen så förstår jag hur du känner. Jag kände precis samma med min första klänning. Jättefin, välsydd, satt helt okej men behövde tas in lite bara. Men den kändes helt enkelt inte klockren. Det är väl risken med att beställa på nätet, man kan inte känna efter. Men jag har räknat ut att jag sparat ungefär 6000:- på att beställa från Kina, trots att jag beställt två klänningar. 
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-04-14 08:21:33 följande:
    Ringen blev ju superfin! Jag älskar stenen i mitten, ännu mer om den ser lila ut. =P

Ang. klänningen så förstår jag hur du känner. Jag kände precis samma med min första klänning. Jättefin, välsydd, satt helt okej men behövde tas in lite bara. Men den kändes helt enkelt inte klockren. Det är väl risken med att beställa på nätet, man kan inte känna efter. Men jag har räknat ut att jag sparat ungefär 6000:- på att beställa från Kina, trots att jag beställt två klänningar. 
    Eller hur! Så nöjd! Och jag har verkligen inget emot lila heller, vara bara inte beredd på det. :) 

Ja, det har du rätt i. Jag har förlikat mig med tanken att det är sånt som händer, och beställde igår min tredje klänning. Men både den och den första (som var fin men jättekort, inte alls passande) har kostat under 300 kr, så jag kan leva med det! Nu beställde jag en stretchiga, vet inte varför jag inte gjort det från början. Stretchiga brukar ju generellt sitta himla mycket bättre. Denna blev det nu:

I vitt då! :)
  • Nightrod
    tesselessan skrev 2015-04-13 20:43:55 följande:
    Det var i en kyrka - så jag tror tyvärr inte att det var så bra väder
    Dammit, nåja det funkar det med
    Vi får se hur bra din förnimelse var om fyra månader
    crs skrev 2015-04-15 07:10:55 följande:
    Eller hur! Så nöjd! Och jag har verkligen inget emot lila heller, vara bara inte beredd på det. :) 

Ja, det har du rätt i. Jag har förlikat mig med tanken att det är sånt som händer, och beställde igår min tredje klänning. Men både den och den första (som var fin men jättekort, inte alls passande) har kostat under 300 kr, så jag kan leva med det! Nu beställde jag en stretchiga, vet inte varför jag inte gjort det från början. Stretchiga brukar ju generellt sitta himla mycket bättre. Denna blev det nu:

I vitt då! :)
    Jag tyckte nästan denna var finare.. gillade den mycket,,,

Live free, ride free
  • crs
    Nightrod skrev 2015-04-15 08:25:28 följande:
    Jag tyckte nästan denna var finare.. gillade den mycket,,,

Klänningen menar du? Ja, jag med. Den känns mycket mer jag också, i stilen. Lite mer chill, liksom, även om det känns "uppklätt" med spetsen. Haft så himla svårt att hitta en schyst klänning med bra längd, de flesta är hellånga eller snippkorta känns det som, samtidigt som jag inte trivs i knälånga riktigt. Så denna kan bli riktigt bra! Den checkar många av önskemålen jag har på en klänning. Men med min tur så lär jag väl beställt fel storlek eller något så det blir skräp av det ändå.
  • Nightrod
    crs skrev 2015-04-15 10:02:34 följande:
    Klänningen menar du? Ja, jag med. Den känns mycket mer jag också, i stilen. Lite mer chill, liksom, även om det känns "uppklätt" med spetsen. Haft så himla svårt att hitta en schyst klänning med bra längd, de flesta är hellånga eller snippkorta känns det som, samtidigt som jag inte trivs i knälånga riktigt. Så denna kan bli riktigt bra! Den checkar många av önskemålen jag har på en klänning. Men med min tur så lär jag väl beställt fel storlek eller något så det blir skräp av det ändå.

Japp klänningen menar jag, den är riktigt fin och sommrig.

Vad är det för fel på snippkorta?? Vill du inte visa halva arslet i altargången?? Trodde det var inne nu, verkar ju som det på stan i alla fall

Live free, ride free
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!