• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

Igår gjorde vi klart inbjudningarna! Hjärta Det enda som fattas är frimärken och att lägga dem på lådan.

Jag är så nöjd och stolt över dem att jag vill visa dem för hela världen Skrattande 

Vi fick superbra hjälp med illustrationen från Sea på seaskonst.se som förstod vad vi ville ha utan att jag ens behövde förklara det. Resten gjorde jag själv i InDesign och skickade på tryckeri. 

Total kostnad för illustration och tryck hamnade på typ 800 kr, men vi kommer nog använda illustrationen till resten av trycksakerna också. 

Det känns som ett mycket bra pris för inbjudningar som är tagna direkt ur min fantasi, och min blivande man är också mycket nöjd. Eller åtminstone har han inte sagt ett ord för att protestera. Förutom att han är allergisk mot björk, men tecknade björkar sprider som tur är inte pollen

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

låg i vinterkräksjukan i lördags. så sitter i karantän just nu.. å i brist på göra så satte jag mig lite spontant och pyssla placeringskort. blev mycket nöjd! även brudgummen tyckte dom vart snygg^^ 35st blev det. 

blev mycket snyggare när ja klippte så kortet var lika långt som stubben. och så komme jag ju på att jag har ett paket scrapbook-löv som legat och väntat i en låda i 10 år och bara väntat på rätt avändningsområde - skitbra! :D 

nu bara att skriva namnen.. oc jag som skriver SÅÅÅÅ fult! har ofta fått frågan om jag ska bli läkare... -.-' och ne - Göbben skriv inte finare, faktiskt tro ja han skriv ännu värre.. stackars våra barn :P haha! 

förvisso är min "fina" handstil bättre än vardagsstilen, men man hakar ju upp sig.. 

annars då? jo! ja var och beställde vigselring i onsdags :D blev denna. och så lämnade jag in karlns titanring för gravering. oc graveringen var ju en historia för sig, eller ÄR en historia. täntke det vore kul med något kul citat i ringarna ist. för namn - för namnen har vi ju redan. efter lite om och men kom vi på " i Love you/i know" (jag har i love you, han i know. ni får extrapoäng om ni vet vart det kommer ifrån :P) 

men så tänkte jag att ja ville överraska han med lite extra, så jag ville ha våra resp. stjärntecken ingraverat. nu är det inte elt säkert de KAN gravera in det så det är på gång med att kolla upp det. 

Karln kommer hem nu på torsdag, och i helgen ska han besluta huruvida han ska byta namn eller inte. han har så svårt för förändringar så det tar emot för han.. stackarn :( har frågar om han verkligen vill byta och det är totalt 50/50 för han. det är mest bara förändringen han inte gillar. 

nåväl - våra framsteg noterade :P

• Plättis
    filibustern skrev 2015-03-30 16:00:48 följande:

annars då? jo! ja var och beställde vigselring i onsdags :D blev denna. och så lämnade jag in karlns titanring för gravering. oc graveringen var ju en historia för sig, eller ÄR en historia. täntke det vore kul med något kul citat i ringarna ist. för namn - för namnen har vi ju redan. efter lite om och men kom vi på " i Love you/i know" (jag har i love you, han i know. ni får extrapoäng om ni vet vart det kommer ifrån :P) 

Karln kommer hem nu på torsdag, och i helgen ska han besluta huruvida han ska byta namn eller inte. han har så svårt för förändringar så det tar emot för han.. stackarn :( har frågar om han verkligen vill byta och det är totalt 50/50 för han. det är mest bara förändringen han inte gillar. 

nåväl - våra framsteg noterade :P

goo.gl/iBvTkc  

Min sambo har också svårt för förändringar, och igår när vi satt och skrev adresser på alla inbjudningskort insåg han att mina tre äldre kusiner som är gifta behållit sitt namn alla tre (de är systrar). Han var lite i chock och då föreslog jag att jag också skulle göra det, alternativt att han tar mitt namn. Men jag har sabbat de möjligheterna för mig själv eftersom vi skrev på inbjudningarna att vi blir "herr och fru *hans efternamn*". 

Fast det var roligt att se hans ansiktsuttryck innan han kom på det Cool 
  • crs

Jag fick nyss mail från tjejen som tillverkar våra ringar, med bilder på ett gäng stenar och frågan vilken av dem jag vill ha. Det var inte så lätt som jag hade väntat mig. Skillnaden var mest färgstyrkan, och jag har tänkt att jag vill ha en ljus sten, men när jag såg de mörkare, starkare, så var ju de med alldeles fina så nu vet jag inte. 

Igår började vi prata lite om att skriva egna löften. Det blev plötsligt väldigt lockande att göra det, men samtidigt verkar det svårt och läskigt. 

• Sofia2015
    crs skrev 2015-03-31 13:13:31 följande:

Jag fick nyss mail från tjejen som tillverkar våra ringar, med bilder på ett gäng stenar och frågan vilken av dem jag vill ha. Det var inte så lätt som jag hade väntat mig. Skillnaden var mest färgstyrkan, och jag har tänkt att jag vill ha en ljus sten, men när jag såg de mörkare, starkare, så var ju de med alldeles fina så nu vet jag inte. 

Igår började vi prata lite om att skriva egna löften. Det blev plötsligt väldigt lockande att göra det, men samtidigt verkar det svårt och läskigt. 

Vi ska skriva egna, mest för att fylla ut ceremonin lite. Jag bävar!

Annars börjar jag bli gråhårig på tärnklänningarna. Ebaysäljaren krånglar och jag får ruskigt kalla fötter. Vart köper man tärnklänningar annars? Brudbutiker går bort, tärnklänningarna får inte vara dyrare än min brudklänning... =P Jag har inga jättekrav, bara att de ska nå till knäna eller längre och inte vara i nån för kraftig färg.
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-03-31 13:54:39 följande:
    Vi ska skriva egna, mest för att fylla ut ceremonin lite. Jag bävar!

Annars börjar jag bli gråhårig på tärnklänningarna. Ebaysäljaren krånglar och jag får ruskigt kalla fötter. Vart köper man tärnklänningar annars? Brudbutiker går bort, tärnklänningarna får inte vara dyrare än min brudklänning... =P Jag har inga jättekrav, bara att de ska nå till knäna eller längre och inte vara i nån för kraftig färg.
    Visst är det läskigt! Jag har inga problem varken att formulera mig i skrift eller prata inför folk, men att vara så liksom.. privat inför folk känns klart som en utmaning. Och så är jag nervös för att min snubbe mest kommer få ångest av det, han är inte lika bekväm i skrift som jag och skulle nog ha svårare att skriva ihop något han blir nöjd med... Men jag läste en bra text igår om just att skriva egna löften, som jag tyckte var både hjälpsam och lugnande! Här är den: apracticalwedding.com/2011/07/how-to-write-wedding-vows/
    Dock fick sambon lite ångest av att läsa samma text, men jag tror att det mer var att den gjorde det mer på riktigt för honom än han kände innan. 

Det kan man väl köpa lite var som? Nelly, asos, zalando osv. En fin klänning är väl en fin klänning även om den inte har tärnklänning som titel. :) Här tex, hellång klänning i ljust turkost: nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-eve-1103/wrap-bust-long-dress-300884-75/ :)
  • Plättis

Jag är skribent och språkvetare till vardags, och har sagt länge att jag vill ha egna löften. Men min sambo är en tyst, norrländsk, sammanbiten man som aldrig säger mer än vad som är absolut nödvändigt och då enbart i avskildhet. Så jag vet inte om vi kommer lyckas få till några egna löften. 

Än så länge har min sambo hotat med att inte säga något alls utan bara nicka när vigselförrättaren frågar om vi vill gifta oss. Och det är typ så långt från egna löften man kan komma. 

• Nightrod
    Plättis skrev 2015-03-31 15:24:59 följande:

Jag är skribent och språkvetare till vardags, och har sagt länge att jag vill ha egna löften. Men min sambo är en tyst, norrländsk, sammanbiten man som aldrig säger mer än vad som är absolut nödvändigt och då enbart i avskildhet. Så jag vet inte om vi kommer lyckas få till några egna löften. 

Än så länge har min sambo hotat med att inte säga något alls utan bara nicka när vigselförrättaren frågar om vi vill gifta oss. Och det är typ så långt från egna löften man kan komma. 

Ha ha ha

Jag är van att hålla låda men jag skulle inte risker att försöka mig på egna löften, kommer va supermanlig och bita mig i läppen under hela vigseln troligen för att inte gråta som en liten flicka när damen min träder in
    Live free, ride free
  • Nightrod

Vi är nästan klara med musiken nu.
    trubaduren (gitarr)
    Sångerska (piano)
    Sångerska (fiol)

verkar va klart
    Nu skall vi bara få ihop dem och se hur de framför de låtarna vi har som måste

Live free, ride free
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!