Sofia2015 skrev 2015-03-31 13:54:39 följande:
Vi ska skriva egna, mest för att fylla ut ceremonin lite. Jag bävar!
Annars börjar jag bli gråhårig på tärnklänningarna. Ebaysäljaren krånglar och jag får ruskigt kalla fötter. Vart köper man tärnklänningar annars? Brudbutiker går bort, tärnklänningarna får inte vara dyrare än min brudklänning... =P Jag har inga jättekrav, bara att de ska nå till knäna eller längre och inte vara i nån för kraftig färg.
Visst är det läskigt! Jag har inga problem varken att formulera mig i skrift eller prata inför folk, men att vara så liksom.. privat inför folk känns klart som en utmaning. Och så är jag nervös för att min snubbe mest kommer få ångest av det, han är inte lika bekväm i skrift som jag och skulle nog ha svårare att skriva ihop något han blir nöjd med... Men jag läste en bra text igår om just att skriva egna löften, som jag tyckte var både hjälpsam och lugnande! Här är den:
apracticalwedding.com/2011/07/how-to-write-wedding-vows/
Dock fick sambon lite ångest av att läsa samma text, men jag tror att det mer var att den gjorde det mer på riktigt för honom än han kände innan.
Det kan man väl köpa lite var som? Nelly, asos, zalando osv. En fin klänning är väl en fin klänning även om den inte har tärnklänning som titel. :) Här tex, hellång klänning i ljust turkost:
nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-eve-1103/wrap-bust-long-dress-300884-75/ :)