• mirre01

Skulle du köpa denna klänning???

Jag har testat i evigheter att sälja min klänning men får den ej såld. Börjar fundera på vad felet är .vad tyckier ni om den har försökt sedan ett bra tag nu iaf månader

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 15:36
    OBS bilder finns i mitt galleri då de ej gick ladda upp i forumet

• Svar på tråden Skulle du köpa denna klänning???
  • mirre01

Självklart hade jag ju ej bara 4 bilder utan text i min annons menade enbart modell

• Emmalinnea

Har lagt upp en liknade tråd nyss eftersom jag såg din, jag får inte heller sålt brudklänningarna.
    Din klänning var fin men ser kanske ut som att den är i dålig kvalite tycker jag... Är det en kinaklänning eller nått sådant? 

• mirre01

Nej det är ingen kina klänning köpt i svensk butik i sthlm med kvitto osv

• Emmalinnea
    mirre01 skrev 2013-07-07 19:43:26 följande:
    Nej det är ingen kina klänning köpt i svensk butik i sthlm med kvitto osv
    Okej
  • Jenny ac

Jag tycker den var jättefin och hade det varit rätt storlek och pris, har det absolut varit en klänning jag funderat på!

• Loveit

Nej, jag hade inte köpt den. Tycker den ser fin ut på bilderna men inte alls det jag letar efter. Sen tycker jag priset är väldigt viktigt. Begagnad brudklänning för mig är värt samma pris som en kinaklänning oavsett om det är en designerklänning eller ej. Men det är ju vad jag tycker :)

• daniiel
    mirre01 skrev 2013-07-07 19:34:49 följande:
    Självklart hade jag ju ej bara 4 bilder utan text i min annons menade enbart modell
    Ja, jag menade inte att det är så att du bara har fyra bilder i annonsen. Jag menar bara att bilderna inte är allt. Det är även texten, vad som står och hur det är skrivet, som kan påverka en eventuell köpare.

Jag bedömde därför bara klänningen utifrån utseende på bilderna och jag tror att det är en svårsåld modell som sagt.

Men jag tänkte att om du vill ha ännu mer hjälp, så kanske du ville skriva här vad du har skrivit i annonsen. Då kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop och se om det går att lägga till/ta bort eller formulera om något osv. Vill du inte, så vill du inte. Det är helt okej :)

Är klänningen begagnad? Med det menar jag, är den använd av en brud på en bröllopsdag? Eller är den bara inköpt och sedan oanvänd?
  • PimPim83
    Loveit skrev 2013-07-07 20:03:58 följande:
     Begagnad brudklänning för mig är värt samma pris som en kinaklänning oavsett om det är en designerklänning eller ej. Men det är ju vad jag tycker :)
    Det är samma för mig faktsikt.
  • mirre01

Verkar som många endå har sälj problem

• Marione

Jag tror att många av oss som kan tänka oss en begagnad klänning (letar själv) helt enkelt jämställer dem med vad man kan få över internet. Om en begagnad klänning kostar 6000 kr (ingen ovanlig summa) så kan man köpa 3 kinaklänningar för samma summa. Personligen tycker jag inte att det är värt de pengarna begagnat helt enkelt, för ofta måste man isåfall kompromissa med ngt, tex hur höga skor man kan ha, broderier, urringning. Överlag tycker jag att klänningarna som ligger ute är alldeles för dyra. Jag förstår att man som säljare sätter priset i relation till hur mkt man gav för den, men som säljare sätter man det i relation till vad man får betala över internet.

• daniiel

Den enda gången någon kan tänka sig att lägga tex 6000kr för en begagnad klänning är nog om det är en väldigt speciell och väldigt dyr klänning, som man själv letat efter länge eller inte alls har råd med. Ja, plus att det ska vara någon som inte kan tänka sig en kinaklänning som ser den annonsen då.

Brudklänningar är svårsålda. Man har en sådan specifik idé om vilken klänning man vill ha, hur den ska se ut osv. Det är svårt att hitta en begagnad som har alla rätt så att säga. Plus att en begagnad klänning alltid är en begagnad klänning.

Det är inte säljarens marknad...

• sommar2014

Jag hade mycket hellre köpt en begagnad äkta klänning ("fint" eller okänt märke spelar ingen roll, bara det inte är en kopia) än en kinaklänning... Men jag tycker att det verkar svårt att köpa begagnad klänning av en privatperson på nätet, man vet inte riktigt vad man får och till skillnad från om jag beställer en klänning från typ nelly.com så kan jag ju inte riktigt klaga och reklamera om det blir fel. Hade det funnits en butik som säljer begagnade brudklänningar hade jag gått dit direkt. Det finns ju många second hand-butiker som också har brudklänningar och en sån klänning skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa. Jag vill gärna prova och syna i sömmarna liksom...

Så finns det ingen second hand-butk dit man kan lämna in sin brudklänning och sälja den på kommission?

• mirre01

Det förstår jag med att måbga är kanske rädda att få betala för npt dem ej vill ha

Svar på tråden Skulle du köpa denna klänning???