• Diddi

Hur vet jag att klännen passar min kroppstyp???

Har hittat klänningen som jag vill ha men vet inte om den funkar med min kroppstyp. Problemområdet är magen som jag är rädd inte kommer passa i denna typ av klänning men jag är verkligen usel på detta med kläder, Hjälp tas tacksamt emot. jag är 163cm lång och väger ca 59 kg.Lägger upp bild på mig och klänningen     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 12:35
    Lyckas inte lägga upp några bilder men de finns i mitt galleri under bröllop.
    Kan tyvärr inte prova klänningen innan

• Svar på tråden Hur vet jag att klännen passar min kroppstyp???
  • Diddi

Har ändrat några inställningar, fungerar det nu?

• Marione

Vad har du för kroppstyp. Breda axlar, smala ben, rund mage eller liknande. Kolla vilken kroppsform du kan vara och välj sedan klänning därefter. Du måste ju inte gå till en bröllopsaffär för att prova klänningar. Brukar du passa i tajta klänningar annars fungerar det nu också så att säga. Själv har jag en klassisk timglasfigur vilket gör att tex stora prinsessklänningar och A-formade klänningar går bort. Den första får mig att se väldigt bred ut och den andra ser jag gravid ut i.

• Diddi

Marione skrev 2013-07-04 15:32:04 följande:Vad har du för kroppstyp. Breda axlar, smala ben, rund mage eller liknande. Kolla vilken kroppsform du kan vara och välj sedan klänning därefter. Du måste ju inte gå till en bröllopsaffär för att prova klänningar. Brukar du passa i tajta klänningar annars fungerar det nu också så att säga. Själv har jag en klassisk timglasfigur vilket gör att tex stora prinsessklänningar och A-formade klänningar går bort. Den första får mig att se väldigt bred ut och den andra ser jag gravid ut i.Det är nog så att jag har så dålig kroppsuppfattning så jag vet inte vilken form jag är Men jag har rätt små bröst, och ingen jättemarkerad midja, lite bredare höfter fast med en platt rumpa tror jag :) 

Svar på tråden Hur vet jag att klännen passar min kroppstyp???