stealmystyle skrev 2013-06-29 13:26:13 följande:
Med undantag för folk som har stora problem i sitt liv så som "passionsblomma" vill få det att verka som.
Nä. Det villjag inte alls få det att verka som. jag försöker få dig att inse att det går att välja synviklel och inställning. Flr si egen sinnesfrids skull.
Du kan välja Den Förorättades väg (eler rent av Den Förnedrades (

!) och sitta på din förorättade bak och gnugga dig i den känsla. Fråga dig dock vart någonstans och i viken slags positiv rikting det tar dig-oavsett hur rätt ddu har i någon som helst princip.
Du kan å andra sidan välja att besvara din egen fråga med den sanna och enkla:
"nej, alla vet inte vad OSA betyder. Och ännu färre vet att det förutom boktsavsbetydelsen Om Sva Annhålles, även inkulderar ett
"(jävligt) snabbt (och med erforderligt jubel och tacksamt engagemang) annars har du förnedrat bruden genom att visa ointresse.
Du kan också ta med i ekvationen att andra kanske inte är lika duktiga som du själv på att hålla reda på allt-utan att de fördenskull är onda, saknar vett, eller skiter i dig och ditt (eller ert?) brö
llop.et behöver definitivt inte handla om hemskheter i deras liv-jag nämnde tex förut att ha fått barn, butt jobba, hålla på att flytta eller vara mitt ie n tentaperiod, som exempel på saker som lätt kan ta upp fokus och göra en disträ, splittrad och glömsk inför annat. att vara nykär-eller för den delen att hållla på att planera en törre fest, som exempelvis ett bröllop kan vara andra sådana faser i livet.
Med den (något mer förlåtande) inställningen, slipper du vara vare sig särskilt irriterad (nu när den första förvånangen över andras okunskap och dåliga allmänbildning torde ha lagt sig), eller stött i kanten, förnedrad, arg eller någon annan negativ känsla. Istället skulle du kunna fokusera på hur du snabbast och enklast ska få fatt i de kvarvarande inbjudna för att få ett definitivt besked. Lämpligen inte förrän efter OSA passerat, eftersom de fortfarande faktiskt inte gjort något större fel förrän då.
Som du nu tycks välja, framstår det egentligen som att du är fullt beredd att ha "obildad tölp" som skäla att stryka folk ifrån din gästlista, med hänvisning till att enbart tillräckligt allmänbildade göre sig besvär. För, du har ju fått svar på din fråga:
alla vet inte vad osa betyder och regelrna däromkring! Men det spelar visst ingen roll för dig-de borde vetat och gör de inte det så är det inte okunskap utan en personlig förolämping?
Det jag är ute efter är alltså inte att måla upp eländesbilder för andra, utan fortfarande att få dig att tänka dig i andras möjliga orsaker utfrån andra perspektiv än det du själv har (fastnat i).
För din egen skull mest, faktiskt.