• MH2014

Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!

Hej på er brudar där ute, 
    har inte sett en tråd om denna typ av brudklänningar men hoppas att det finns några som vill dela med sig.
    Själv har jag inte köpt min än men inspireras utav Kate Moss underbara klänning. Tyvärr ser min kroppsform väldigt annorlunda ut då jag är en kurvig timglasfigur, vilket ställer till det vid vissa material då jag bara ser stor eller gravid utFörvånad

Men låt oss inspireras tjejerSkål

• Svar på tråden Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!
  • MH2014

Puffar upp lite,,,då det är högsäsong nu i juli och hoppas på många visningar här i tråden! :)

• marsmat

Min bohemiska brudklänning från provning nr 1. Nu är den lite kortare (toppen också) och hänger hemma! Gläder mig till att ha den på mig om mindre än tre veckor. 
  • MH2014

Åh, va kul marsmat, då kanske vi får se det färdiga resultatet om en månad i tråden ;)

• Åsa
    Disa skrev 2013-06-27 12:35:32 följande:
    Klänningen är kanske inte så bohemsk men vintagekänsla är det över den :) 

Och dessa skor till:

Vet inte alls hur jag ska ha håret eller vad jag ska ha för smycken till... Men men, det löser sig :)
    vart kommer den finfina klänningen ifrån?
  • Disa

Jag hittade den på Ebay :) Misstänker att det är en märkesklänning som en kina affär sytt. Beställde den för 1000 kr inkl frakt, underkjol och hanskar (+ tullavgift på ca 200 har jag för mig).

Här finns den bland annat (var inte av den säljaren som jag köpte min, hittar inte den säljaren nu)
    http://www.ebay.com/itm/2013New-In-Stock-Size-UK6-8-10-12-14-16-Lace-Tea-Length-Vintage-Wedding-Dresses-/271213582290?pt=UK_Wedding_Dresses&var=&hash=item3f2596d7d2

• Loveit

Jag såg ju klänningen på Ebay men tänkte att du kanske hade beställt från någon Kina-sida, som för mig känns lite säkrare än Ebay. Du får gärna skriva sen och visa bild på hur klänningen blev! :)

• Marione

Förra gången jag gifte mig hade jag min mors omsydda klänning från 1969. Kanske kan rota fram den och ta en bild, kan dock inte ha den då jag är höggravid.

• Disa
    Loveit skrev 2013-07-02 18:54:34 följande:
    Jag såg ju klänningen på Ebay men tänkte att du kanske hade beställt från någon Kina-sida, som för mig känns lite säkrare än Ebay. Du får gärna skriva sen och visa bild på hur klänningen blev! :)
    Njae, jag känner mig faktiskt säkrare med ebay. Där är dom så måna om sina betyg och konkurrensen blir större för dem på samma sida. Samt att skulle det bli något kan Ebay också hjälpa till - t.ex. om säljaren inte svarar och håller på och strular. Ebay har också krav på Paypal vilket jag gillar.

Jag beställde klänningen i början på april och fick hem den runt den 20e, har tyvärr ingen bild och kommer troligtvis inte att testa den igen förrän några veckor innan bröllopet.

Klänningen var verkligen superfin. Fick en extra ros så jag kunde välja vilken jag ville ha på magen. En sak som jag inte gillade var att i snörningen i ryggen började öglorna lite för långt upp vilket gjorde att det nästan blev som ett hål längst ner när man hade snörat ihop den. Men det var lätt fixat med att sy dit egna öglor.
  • MH2014

Nu har det varit lite bröllop så någon kanske har fler fina klänningar att dela med sig av :)

• Junibrud2014

Här har ni min klänning som är på väg hem till mig, vintage från 50-talet som enligt säljaren ska vara i perfekt skick. Köpt på Etsy för ynka 2100:- inklusive frakt (det var rea). Nu hoppas jag bara att den är i lika bra skick som den ser ut att vara, att den passar och att jag är lika förälskad i den i verkligheten som på bilden!

• MH2014

Jag letar som en tok efter en fluffig eller dunig fjäderboa ala old Hollywood,,,någon som har nå tips?? :)

Svar på tråden Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!