• MH2014

Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!

Hej på er brudar där ute, 
    har inte sett en tråd om denna typ av brudklänningar men hoppas att det finns några som vill dela med sig.
    Själv har jag inte köpt min än men inspireras utav Kate Moss underbara klänning. Tyvärr ser min kroppsform väldigt annorlunda ut då jag är en kurvig timglasfigur, vilket ställer till det vid vissa material då jag bara ser stor eller gravid utFörvånad

Men låt oss inspireras tjejerSkål

• Svar på tråden Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!
  • MH2014
    Disa skrev 2013-06-27 12:35:32 följande:
    Klänningen är kanske inte så bohemsk men vintagekänsla är det över den :) 

Och dessa skor till:

Vet inte alls hur jag ska ha håret eller vad jag ska ha för smycken till... Men men, det löser sig :)
    lite 50s över den med :) och vilka matchande skor!! 
  • paisley
    MH2014 skrev 2013-06-27 12:58:41 följande:
    vi har inget "traditionellt" bröllop utan kallar det mer en mingelvigsel. vi kommer vigas en eftermiddag, en tisdag, ett band spelar härligt gung och det serveras snittar/fingermat på silverbrickor och speglar, bubbel i glasen och inga sittplatser. massa levande ljus, speglar, snittblommor i små vaser, en kamin i ett gammalt museihus. bara våra närmaste vänner och utvald släkt, ca 40pers.  
    vi har ett tänk tema som är; old hollywoodglamour/20s/bohemiskt/art deco/vintage,,,så är inte inrutade på nå speciellt.

Det låter som ett helt fantastiskt tema! Jag kan riktigt se det framför mig, älskar den typen av tjugotalsglamour!

Vi tänker oss också att ha lite vintage vad gäller bordsdekorationer. Små glasvaser i gammaldags stil med snittblommor och massor med ljus. Speglar, där sa du något!
  • Disa
    MH2014 skrev 2013-06-27 13:01:57 följande:
    lite 50s över den med :) och vilka matchande skor!! 
    Ja, lite 50 tals känsla är vi ute efter. Ja, blev otroligt glad när jag hittade skorna och framför allt är dom sjukt bekväma vilket är viktigt för mig.

Vad romantiskt det lät med att ha snittar på brickor och speglar och massa levande ljus! Blir nog hur fint som helst! :)
  • Alyllyra
    MH2014 skrev 2013-06-27 12:39:19 följande:
    Lite hår inspiration till er med page/axxellångt... googla på 20-tal eller varför inte Gatsby,,finns så mycket fint ifrån 20-40 tal tycer jag själv!
    Bra idé, det ska jag göra! Tack!
    MH2014 skrev 2013-06-27 12:58:41 följande:
    Vi gifter oss i februari, så har ett vinterbröllop!
    så det får inte vara en för "somrig" klänning.
    Har faktiskt provat en som är den största kandidaten just nu:

en länk till video.
    men velar just för att jag har junk in the trunkFlört men vill ändå ha en snäv klänning, då jag tyckte det va snyggast. är också inne på att ha en paljettblåsa i Jessica Rabbit stil...men blev frälst i denna jag länkade till ovan när jag hittade den.......
    Otroligt häftig klänning! Snygg modell och den faller väldigt fint. Har du provat den? Jag var väldigt osäker på min klänning innan jag testade den. Och då kan du se hur det funkar med din kroppsform.
  • Tjockelin

Disa : Vr har du hittat de underbara skorna ?Klänningen är också helt fantastisk.  

• MH2014
    Alyllyra skrev 2013-06-27 13:58:16 följande:
    Otroligt häftig klänning! Snygg modell och den faller väldigt fint. Har du provat den? Jag var väldigt osäker på min klänning innan jag testade den. Och då kan du se hur det funkar med din kroppsform.
    Ja, jag har provat den, två ggr!! Visst funkar den, är ju givetvis ner till golvet för mig med klackar då jag inte är modelllång på 190 ;) är väldigt självkritisk efter två snabba barn här, haha
  • MH2014
    paisley skrev 2013-06-27 13:31:15 följande:
    . Speglar, där sa du något!
    :)
  • MH2014
    Disa skrev 2013-06-27 13:49:22 följande:
    Vad romantiskt det lät med att ha snittar på brickor och speglar och massa levande ljus! Blir nog hur fint som helst! :)
    paisley skrev 2013-06-27 13:31:15 följande:
    Det låter som ett helt fantastiskt tema! Jag kan riktigt se det framför mig, älskar den typen av tjugotalsglamour!
    Tack, vi känner oss mycket nöjda efter många funderingar och olika upplägg som ska behaga alla,,,men nu kör vi på vårat! :) och sticker på mini moon dagen efterSkål
Svar på tråden Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!