• MH2014

Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!

Hej på er brudar där ute, 
    har inte sett en tråd om denna typ av brudklänningar men hoppas att det finns några som vill dela med sig.
    Själv har jag inte köpt min än men inspireras utav Kate Moss underbara klänning. Tyvärr ser min kroppsform väldigt annorlunda ut då jag är en kurvig timglasfigur, vilket ställer till det vid vissa material då jag bara ser stor eller gravid utFörvånad

Men låt oss inspireras tjejerSkål

• Svar på tråden Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!
  • Alyllyra

Jag har köpt denna, en Aldred Angelo 8501. Jag är jättenöjd! Är inte direkt byggd som en modell med mina 160 cm, men klänningen satt ändå bra på mig och jag är jättenöjd

• MH2014
    Alyllyra skrev 2013-06-27 09:55:20 följande:
    Jag har köpt denna, en Aldred Angelo 8501. Jag är jättenöjd! Är inte direkt byggd som en modell med mina 160 cm, men klänningen satt ändå bra på mig och jag är jättenöjd

enkel och vacker! hur funderar du runt accessoarer och dyl?
  • paisley

Så här kommer min underbara klänning att se ut! Den håller på att sys upp av Ida Sjöstedt

• MH2014
    paisley skrev 2013-06-27 10:38:29 följande:
    Så här kommer min underbara klänning att se ut! Den håller på att sys upp av Ida Sjöstedt

Underbara klänningar gör hon!!  Vad har du får tänk med accessoarer och styling?
  • Alyllyra
    MH2014 skrev 2013-06-27 10:25:42 följande:
    enkel och vacker! hur funderar du runt accessoarer och dyl?
    Bra fråga

Jag har tänkt mig ett par enkla örhängen formade som "droppar" i jade-sten som min sambo har gett mig en gång i tiden. Både han och jag älskar dem, och han kommer bli glad att jag har dem på mig. Och sen ett armband i silver som jag fick när jag var liten. Men mer vet jag inte. Hade först inte tänkt ha något halsband, men jag tycker det är väldigt fint och lite annorlunda med en sånt långt som är på bilden, så vi får se...

Och håret vet jag inte alls, jag är så dålig på hår! Några tips? Jag har en kort page strax ovanför axlarna...

Hur tänker du själv? Det finns ju massor av klänningar därute... När är bröllopet?
  • paisley
    MH2014 skrev 2013-06-27 10:49:03 följande:
    Underbara klänningar gör hon!!  Vad har du får tänk med accessoarer och styling?
    Jag har ganska kort, lockigt hår så jag kommer ha utsläppt och vill gärna ha lite tjugotalskänsla genom att fixa fingerwaves i luggen. Eventuellt kommer jag ha ett lite vintageinspirerat diadem till.

Buketten kommer gå i gammelrosa, med rosor och så ska jag försöka få in lite engelska rosor, typ David Austin.

Ljusbeiga mockapumps.

Inget halsband men ett silverarmband med lås i form av ett hjärta, lite kraftigare länkar i armbandet för lite kontrast mot den skira klänningen. Diamantörhängen i form av ett hjärta (som jag kommer få av blivande mannen i morgongåva, hihi jag var med när han köpte dem :) ) 

Ska fixa naglarna i någon rosa nyans som kan matcha blommorna, och makeupen vill jag gärna ska vara lite vintage, har inget emot lite starkare färg på läppstiftet! Den här bilden är min inspiration:

• Disa

Klänningen är kanske inte så bohemsk men vintagekänsla är det över den :) 

Och dessa skor till:

Vet inte alls hur jag ska ha håret eller vad jag ska ha för smycken till... Men men, det löser sig :)
  • MH2014
    Alyllyra skrev 2013-06-27 11:26:13 följande:
    Bra fråga

Jag har tänkt mig ett par enkla örhängen formade som "droppar" i jade-sten som min sambo har gett mig en gång i tiden. Både han och jag älskar dem, och han kommer bli glad att jag har dem på mig. Och sen ett armband i silver som jag fick när jag var liten.
    paisley skrev 2013-06-27 12:23:41 följande:
    Diamantörhängen i form av ett hjärta (som jag kommer få av blivande mannen i morgongåva, hihi jag var med när han köpte dem :) ) 

Vilka härliga tankar och minnen ni skaparHjärta
  • MH2014

Lite hår inspiration till er med page/axxellångt... googla på 20-tal eller varför inte Gatsby,,finns så mycket fint ifrån 20-40 tal tycer jag själv!
  • MH2014
    Alyllyra skrev 2013-06-27 11:26:13 följande:
    Hur tänker du själv? Det finns ju massor av klänningar därute... När är bröllopet?
    Vi gifter oss i februari, så har ett vinterbröllop!
    så det får inte vara en för "somrig" klänning.
    Har faktiskt provat en som är den största kandidaten just nu:

en länk till video.
    men velar just för att jag har junk in the trunkFlört men vill ändå ha en snäv klänning, då jag tyckte det va snyggast. är också inne på att ha en paljettblåsa i Jessica Rabbit stil...men blev frälst i denna jag länkade till ovan när jag hittade den.......

vi har inget "traditionellt" bröllop utan kallar det mer en mingelvigsel. vi kommer vigas en eftermiddag, en tisdag, ett band spelar härligt gung och det serveras snittar/fingermat på silverbrickor och speglar, bubbel i glasen och inga sittplatser. massa levande ljus, speglar, snittblommor i små vaser, en kamin i ett gammalt museihus. bara våra närmaste vänner och utvald släkt, ca 40pers.  
    vi har ett tänk tema som är; old hollywoodglamour/20s/bohemiskt/art deco/vintage,,,så är inte inrutade på nå speciellt.

Svar på tråden Någon som ska ha en bohemisk eller vintage brudklänning? Visa gärna här!