• Lakinna

Hittar inte din fina klänning

Hej,

Jag börjar känna mig väldigt osäker på min klänning, eller jag var väl aldrig helt 100 och nu har jag fått tillbaka den från sömmerskan men är fortfarande inte säker. Så jag tänkte beställa en till, men nu brinner det i knutarna! Jag har sett en fantastisk fin klänning här men kan inte hitta den nu. Den är sådär korsande tyg (tunt tyll?) på överdelen och går ut i drop waist (tror jag) med tyll i olika lager (som många små volanger). Sweet heart ringning och bandlös. Förstå om det är svårt att förstå vad jag menar men känner du igen dig eller någon annan i denna beskrivning skulle jag bli jätteglad för en bild. Har sett både originalbild och kinakopia här på BT.

Tack tack tack tack!

• Svar på tråden Hittar inte din fina klänning
  • daniiel

Det finns ju många klänningar som passar, någorlunda iaf, in på din beskrivning. Jag säger inte att någon av dessa klänningarna är den du letar (hoppas du hittar den), men liknande tror jag (mer eller mindre). Se bara till att du inte missar någon skönhet ;) Det här är ju bara ett axplock.

En av mina favoriter, något mer mermaid än drop waist, går ju dock justera.

• Lakinna

ÅH Daniiel, You did it again!! Det är den näst sista i ditt kollage, har du den större?

Jag har sagt det innan och jag säger det igen, du är verkligen en räddande ängel!

Jag tänkte göra en mix av denna och min egen klänning eftersom jag egentligen tycker min klänning är jättefin, men att jag ser så fyrkantig ut och inte får någon form överhuvudtaget. Tror du det kan bli bra? (min= pronovia)

• Lakinna

Egentligen var det ju bara överdelen jag ville åt för att kunna kombinera med min för att visa Dino, kanske är bättre att använda den sista du la in istället (din favorit)... hmm

• marsmat

Nästsista i kollaget: Jättefin! Älskar den gräddiga färgen. Hur ser din förra klänning ut, ts?

• Lakinna

Har försökt förklara istället med utgångspunkt från min förra klänning. Vad tror ni? Förstår man detta? Ska jag skriva på något annat sätt? Jag vill alltså ha nästan samma klänning men med dropwaist istället (och passar på att plocka bort pärlot och paljetter som jag inte visste om förra gången)

Hoppas på att kunna skicka in denna idag (gifter mig om 6 veckor!) så tacksam för er repsons!!

• daniiel
    Lakinna skrev 2013-06-24 13:54:05 följande:

Har försökt förklara istället med utgångspunkt från min förra klänning. Vad tror ni? Förstår man detta? Ska jag skriva på något annat sätt? Jag vill alltså ha nästan samma klänning men med dropwaist istället (och passar på att plocka bort pärlot och paljetter som jag inte visste om förra gången)

Hoppas på att kunna skicka in denna idag (gifter mig om 6 veckor!) så tacksam för er repsons!!

Jag hade nog försökt hitta en klänning med ganska exakt en sådan kjol som jag ville ha och en klänning med ganska exakt sådan överdel jag vill ha. Ju mindre text man behöver skriva, desto bättre. Alltså, ju mer korrekt bilden är, desto bättre :) Finns det ingen bild på en klänning med kjol i helt spetstyg som du kan använda istället?
  • Lakinna

Går inte så bra, oroar mig för hur de ska kombinera de två (i den ursprungliga klänningen så är det en mjuk övergång...)
Svar på tråden Hittar inte din fina klänning