• datjoe­r
    Äldre 30 Apr 10:19
    3826 visningar
    12 svar
    12
    3826

    Bröllopsmiddag i Paris

    Hej,

    Jag har fått i uppdrag att planera en bröllopsmiddag i Paris i september. Vi blir bara 4 personer inkl. brudparet då de valt det lilla formatet. Nu letar jag efter tips på en bra restaurang eller inspiration till vad man skulle kunna hitta på. Alla tips mottages tacksamt.  

    Hälsningar,

  • Svar på tråden Bröllopsmiddag i Paris
  • Äldre 30 Apr 10:24
    #1
    Le Train Bleu  en fantastisk restaurant!
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 30 Apr 17:51
    #2

    Beror ju på vad för sorts mat ni är ute efter.. Det finns ju massor av fisk och skaldjursrestauranger.. Min absoluta favorit är "Pain, vin et fromage" som är en fonduerestaurang med kanongod mat vilket passar det lite intimare sällskapet men inte de som vill ha kristallkronor och baldukning... De har en hemsida på engelska och man kan boka bord genom mail på engelska. Skriv dock att ni vill ha bord i källaren så slipper ni folk som springer in och försöker få bord... Vill man käka italienskt och pizza så är pizzeria Oskian toppklass.. Annars finns flera sidor på nätet med tips och länkar med betyg..

    http://www.bestrestaurantsparis.com/en/
    http://www.eatinparis.com/EatinParis.woa
    http://www.parisrestaurants.com/

    På dessa sidor kan du söka efter betyg, atmosfär, utbud, pris... Kanon!


  • Äldre 30 Apr 22:24
    #3

    Kan tipsa om La Lorraine, toppenrestaurang med toppenservice! =)

  • Äldre 30 Apr 23:22
    #4

    Vad heter restauranten nu då... Vi var stammisar där och vi fick samma servitör samma gång och även med två månaders uppehåll på besök visste han vad vi brukade beställa ;)

  • Äldre 1 May 00:14
    #5

    Vad snackar vi för prisklass på founden? Såg inget på hemsidan.

  • MTB
    Äldre 1 May 08:21
    #6

    Robert et Louise.
    Det är en ganska rustik restaurang men väldigt gott! 

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 1 May 08:39
    #7

    Jag har för mig att det inte var särdeles dyrt eftersom en fondue räcker till två personer (man kan beställa in för större sällskap). Vi var två stycken och delade på en gryta ostfondue och köpte till en stor tallrik med charkuterier. De fyller på bröd gratios om det skulle ta slut. Man kan även välja att beställa Raclette eller en buljongfondue med kött.. Vill man ha äkta fransk feeling rekommenderas detta. Ägaren är även en hejare på att välja ut rätt vin till de respektive rätterna! Jag TROR att vi fick en helkväll med ostfondue, charkuteritallrik och en flaska vin för ca 300 kr för två... Jag är inte säker men det kan även hända att vi köpte efterrätt =) 

    Mitt råd är att maila och fråga eftr priserna men säg inget om bröllop ifall edt fungerar som i Sverige med sådant...

    Restaurangen ligger inom promenadavstånd från bastiljen där vi bodde in på en liten smågata så det är lugnt runt omkring...  


  • Äldre 1 May 11:54
    #8

    César Etoile
    12 Avenue de Wagram


    Italiens restaurant och personalen talar italienska, franska och engelska. Jag blandade franska och italienska med kyparen och han talade engelska med maken. Mysigt ställe vill jag komma ihåg. Lätt att hitta till.

  • Äldre 1 May 15:09
    #9

    Vi ska åka på bröllopsresa till Paris och har bokat bord på brasseriet i Eiffeltornet. De hade nåt paket med utsikt, 4 rätters middag för 2 och en flaska vin. Tror det kostade 3000kr för det.

  • datjoe­r
    Äldre 28 May 08:57
    #10

    Hej, Tack för bra tips! Hälsningar, Johan

  • Rosoro­chkärl­ek
    Äldre 29 May 09:12
    #11

    Det finns ju hur många bra restauranter i Paris som helst, men allt beror på vad ni är ute efter. Elegant? Rustikt? Sevärt? Udda? Gourmetmat? Fransk mat? Tema? Budget?

    Både Eifeltornet och båtarna på Seine (bateaux mouches) har en del bra erbjudanden på middag + vin. Det ger ju en oförglömlig upplevelse, även om jag inte vet hur genuint eller turistigt det är.

    Det finns också flera restauranter med Michelin-stjärnor som jag själv absolut skulle försöka välja för en bröllopsmiddag - det är ju trots allt ett minne för livet. Sen finns det en massa trendiga restauranger med det senaste av det senaste och alla är inte jättedyra.

    Kort sagt - det finns allt att välja på, det beror bara på vad du letar efter.


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • marsma­t
    Äldre 29 May 09:26
    #12

    L'estrapade! Vansinnigt bra mat och prisvärt. Det är en anledning till att detta är tripadvisors nummer ett i Paris, den är verkligen värd titeln!

Svar på tråden Bröllopsmiddag i Paris