• flisan­02
    Äldre 22 Apr 20:02
    1525 visningar
    7 svar
    7
    1525

    förslag på vad

    Tar tacksamt emot förslag på vad man kan ha till förätt till de som inte äter räkor, gärna ngt man kan ha på toast

  • Svar på tråden förslag på vad
  • Äldre 22 Apr 20:06
    #1

    Lufttorkad skinka och någon örtcreme, jättegott :)


  • flisan­02
    Äldre 22 Apr 21:23
    #2

    Tack

  • Äldre 22 Apr 21:31
    #3

    Creme fraishe (gärna vispad så får den en annan smak) och en klick caviar är gott.

    Annars kanske kallrökt lax med pepparrotscreme kan vara något (vispa creme fraishe och ha i riven pepparrot, salt och peppar tills du får rätt smak) 

  • mirret­h
    Äldre 22 Apr 21:58
    #4
    Chicita skrev 2013-04-22 21:31:07 följande:
    Creme fraishe (gärna vispad så får den en annan smak) och en klick caviar är gott.

    CF blir väldigt rinnigt om man vispar så det kanske inte rekomenderas. Gratinerad chevré med lyftorkad skinka, ringlad olivolja, lite rostade pinjenötter, lite ruccola och rosépeppar.


    En en bädd av plocksallad, kallrökt lax, riven parmesan och olivolja.

  • Äldre 22 Apr 22:03
    #5
    mirreth skrev 2013-04-22 21:58:41 följande:

    CF blir väldigt rinnigt om man vispar så det kanske inte rekomenderas. Gratinerad chevré med lyftorkad skinka, ringlad olivolja, lite rostade pinjenötter, lite ruccola och rosépeppar.


    En en bädd av plocksallad, kallrökt lax, riven parmesan och olivolja.


    Tja det rekommenderades av kocken på hotellet jag jobbade på förut och jag har använt vispad CF som bas i flera röror och dom har aldrig blivit rinniga för mig.
  • mirret­h
    Äldre 22 Apr 22:07
    #6

    Jobbar som kock jag också, anledningen till att man vispar är väl för att få ihop den till en sås med de andra ingredienserna så det låter logiskt men det blir ju inte roligare än att det blir en sås....

  • Äldre 22 Apr 22:14
    #7
    mirreth skrev 2013-04-22 22:07:46 följande:
    Jobbar som kock jag också, anledningen till att man vispar är väl för att få ihop den till en sås med de andra ingredienserna så det låter logiskt men det blir ju inte roligare än att det blir en sås....
    Ja jag vet inte vad jag gjorde för "fel" i så fall då eftersom det inte blev sås av det.
    Vad jag vet så är det värme som gör att CF övergår till flytande form eller om du blandar med typ citron eller något som är både blött och surt.
    Rörorna höll ihop fint för mig och var väldigt uppskattade. 
Svar på tråden förslag på vad