• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee

Vad får ni för känsla av tyll jämförelsevis med dushess siden/ mikado ( tjockare tyg).. det ligger mellan de materialen.. hm,

Har ni valt era brudklänningar? lägg gärna upp en bild=)

• Milli

Tycker de är lika fint vilket som har lagt ut bilder på både klänning och skor om du kollar några sidor längre bak. igår gjorde jag klart vårat alternativ till gästbok, de tog några timmar men tusan vad nöjd jag blev, var tvungen att gå upp och väcka mannen för att visa hehe..

• iQbee

Visa gärna din gästbok:) helt ny för scrapbooking världen och behöver lite inspiration:)

• Milli

Håller också på med scrapbooking (och även tårtor) men jag kände att jag ville ha någon roligare version och inte bara en vanlig bok med tomma sidor då säkert många kanske inte skriver för att de inte vet vad de ska skriva. Så hitta jag ett super bra förslag här på forummet med en låda och massa olika talonger så får de själva fylla i det dom vill, hoppas att de ska locka fler :)

Har inte gjort klart lådan än men så här såg hennes låda ut som jag utgick ifrån..

Alla talonger/blad har jag däremot gjort själv i paint, tog som sagt några timmar men jag blev verkligen nöjd :) Utgick från hennes förslag men har ändrat om lite och tagit bort vissa frågor, ändrat och lagt till nya osv så de passar oss bättre :)

Vad tyckte ni?? ;)
  • Caisa

Ååååh fick världens bästa nyheter idag - löneförhöjning på 5% och en bonus på 25000! Kan knappt tro att det är sant! För två månader sedan fick vi en liknande överraskning, 25000 i skatteåterbäring som vi får i vinter. Snacka om att det inte kunde komma mer lägligt. När vi bokade kyrkan hade vi inga sparpengar och ingen aning om hur vi skulle få ihop allt och risken för att vi skulle behöva ställa in var enorm, nu är situationen helt förändrad. Sååå glaaaad! Hjärta

• iQbee

Milli: Ååå så fin nästan så att jag vill ha liknande men med hundratals gäster blir det kanske inte så praktiskt :// men jag kanske kan ta några ideér =)

Caisa GrattiS =)

• Power of Love
    Milli skrev 2013-10-03 10:21:32 följande:
    Håller också på med scrapbooking (och även tårtor) men jag kände att jag ville ha någon roligare version och inte bara en vanlig bok med tomma sidor då säkert många kanske inte skriver för att de inte vet vad de ska skriva. Så hitta jag ett super bra förslag här på forummet med en låda och massa olika talonger så får de själva fylla i det dom vill, hoppas att de ska locka fler :)

Vad tyckte ni?? ;)

Vilken rolig idé. Att bara skriva i en gästbok är ju alltid så svårt och detta tror jag underlättar en hel del. En del kanske till och med fyller i flera kort Glad

Har du tänkt att sätta dem i ett album sen eller hur har du tänkt? 
  • Milli
    Caisa skrev 2013-10-03 12:21:42 följande:
    Ååååh fick världens bästa nyheter idag - löneförhöjning på 5% och en bonus på 25000! Kan knappt tro att det är sant! För två månader sedan fick vi en liknande överraskning, 25000 i skatteåterbäring som vi får i vinter. Snacka om att det inte kunde komma mer lägligt. När vi bokade kyrkan hade vi inga sparpengar och ingen aning om hur vi skulle få ihop allt och risken för att vi skulle behöva ställa in var enorm, nu är situationen helt förändrad. Sååå glaaaad! Hjärta
    Men vad roligt :) Tänk om alla hade sån tur =) De är precis på håret att vi kommer lyckas spara ihop allt till våran budget men då har vi inte råd att oka bröllopsresan som vi först tänkt.. Ska visserligen önska oss bidrag till den men då måste man ju boka efter bröllopet.. Om de inte händer något oväntat då.. :)
  • Milli
    Caisa skrev 2013-10-03 12:22:54 följande:
    Milli: Vilken rolig idé! Inspireras! Skrattande
    Ja jag blev helkär när jag såg ideen :)
    iQbee skrev 2013-10-03 14:01:49 följande:
    Milli: Ååå så fin nästan så att jag vill ha liknande men med hundratals gäster blir det kanske inte så praktiskt :// men jag kanske kan ta några ideér =)

Caisa GrattiS =)
    Hur många gäster ska ni ha då? Vi kommer ha 100 (111 om alla svarar vilket jag inte tror) men vi valde detta ändå :) Tänkte skriva ut 30 av varje och hoppas att inte alla vill skriva just en och samma.. Eller vad tror ni? Borde de finnas fler? Blir ju 330st utskrifter med 30 av varje..
    Power of Love skrev 2013-10-04 09:24:56 följande:
    Vilken rolig idé. Att bara skriva i en gästbok är ju alltid så svårt och detta tror jag underlättar en hel del. En del kanske till och med fyller i flera kort Glad

Har du tänkt att sätta dem i ett album sen eller hur har du tänkt? 
    Ja jag hoppas att några kanske vill skriva i fler blad då detta verkar lite roligare :) De står i inledningen (första bladet) att vi sen kommer binda ihop allt till en bok tillsammans med foton, minnen och andra tokigheter ;)

Vill man göra en annan variant kan man ju köpa en vanlig gästbok och sne limma in bladen i förväg så är de ju som en bok från början. men då kanske vissa blir tomma emellanåt.. 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet