• Anonym (Ska man bry sig?)

    Svägerskans klänning liknar brudklänning?

    Hur sjutton ska man tackla detta visserligen kommer den inte att vara vit men den liknar en brudklänning till formen. Den jag kommer att ha är lite enklare...

  • Svar på tråden Svägerskans klänning liknar brudklänning?
  • Anonym (Ska man bry sig?)

    Ofullständig ts, det är alltså bröllop och svägerskan är gäst. Klänningen är rosa med puff och volanger med litet släp... Till det höga klackar.

  • Principisessan

    Vad har ni satt för klädkod? Du kan nog inte hindra henne att ha på sig sin klänning, den är ju trots allt inte vit och misstolkas på så sätt för brudklänning, men om ni tex har satt kavaj eller mörk kostym som klädkod så kan du ju påpeka att man då i regel har knälångt och inte balkläder.

  • Anonym (Ska man bry sig?)

    Det är en high-low modell så det är svårt att påpeka ang klädkod. Jag tror att hon gärna vill ha uppmärksamhet helt enkelt. Visade även andra high-low klänningar som inte var ruchade så mkt men hon ville ha brudklänning tyvärr. Hon är så mycket yngre än oss och jag vill ju samtidigt inte lägga mig i för mycket.

  • Anonym

    Jag skulle nog ha låtit det passera, alternativt bett någon annan påpeka det olämpliga ( mamma eller någon).

  • Anonym (Ska man bry sig?)

    Ja det är kanske bäst att bara låta det vara. Den här klänningen är inte alls min stil men en liten del av mig känner att min brudklänning utan släp blir grå och trist brevid den här kreationen. Jag tycker även att det vore tråkigt om det blev pinsamt för henne bland övriga gäster.

  • daniiel

    Har du visat henne klänningen du ska ha på dig? Kan hon inte alls förstå dina känslor kring det här? Jag tycker det är jättetråkigt om du ska känna såhär inför och även eventuellt under din bröllosdag.Jag vet att många säger att man glömmer allt annat och är så fokuserad på sin nyblivna make/maka och är så lycklig uppe i det blå under bröllopsdagen att man inte tänker på sånt där då. Det kanske stämmer för dom flesta. Vi hade dock en gäst på vårat bröllop (inbjuden som en väns respektive) som vid ett flertal tillfällen frågade mig/oss vad klädkoden vi hade satt innebar och vad vi tyckte var lämpliga kläder. Jag svarade helt enkelt att gärna något lite finare än till vardags, men kanske inget man har på sig på en nattklubb. Alltså inget väldigt urringat eller muskort. Vad dyker människan upp i? En axelbandslös och väldigt urringad muskort klänning med helt gräsliga skor och vet du? Det var bland det första jag såg när vi kom till festlokalen. Hon hade en annan, bättre, klänning i kyrkan. Sedan ploppade det där upp lite titt som tätt i mitt huvud under kvällen, att varför valde hon att klä sig så? Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva känna och tänka så. Jag tycker därför att du verkligen ska försöka prata med henne igen och förklara att den klänningen hon vill ha är fin, men kanske till ett annat tillfälle. Du skriver att det är din svägerska, så kanske din bror eller eran mamma kan prata med henne också? Självklart ska man som gäst också få känna sig fin och bekväm, men jag tvivlar starkt på att det inte finns något annat hon kan tänka sig att ha på sig på ert bröllop.   


  • Allis

    En söt rosa klänning låter som någon som är ganska ung och som kanske har lite andra preferenser än vad du själv har när det gäller att klä upp sig. Egentligen spelar det ju inte så himla stor roll vad folk har på sig så länge inte vissa kroppsdelar trillar ut tänker jag :).

  • Anonym (Ska man bry sig?)
    daniiel skrev 2013-04-14 14:39:55 följande:
    Har du visat henne klänningen du ska ha på dig? Kan hon inte alls förstå dina känslor kring det här? Jag tycker det är jättetråkigt om du ska känna såhär inför och även eventuellt under din bröllosdag.Jag vet att många säger att man glömmer allt annat och är så fokuserad på sin nyblivna make/maka och är så lycklig uppe i det blå under bröllopsdagen att man inte tänker på sånt där då. Det kanske stämmer för dom flesta. Vi hade dock en gäst på vårat bröllop (inbjuden som en väns respektive) som vid ett flertal tillfällen frågade mig/oss vad klädkoden vi hade satt innebar och vad vi tyckte var lämpliga kläder. Jag svarade helt enkelt att gärna något lite finare än till vardags, men kanske inget man har på sig på en nattklubb. Alltså inget väldigt urringat eller muskort. Vad dyker människan upp i? En axelbandslös och väldigt urringad muskort klänning med helt gräsliga skor och vet du? Det var bland det första jag såg när vi kom till festlokalen. Hon hade en annan, bättre, klänning i kyrkan. Sedan ploppade det där upp lite titt som tätt i mitt huvud under kvällen, att varför valde hon att klä sig så? Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva känna och tänka så. Jag tycker därför att du verkligen ska försöka prata med henne igen och förklara att den klänningen hon vill ha är fin, men kanske till ett annat tillfälle. Du skriver att det är din svägerska, så kanske din bror eller eran mamma kan prata med henne också? Självklart ska man som gäst också få känna sig fin och bekväm, men jag tvivlar starkt på att det inte finns något annat hon kan tänka sig att ha på sig på ert bröllop.
    Vi hade en diskussion om det här ämnet häromdagen då hon tyckte mer att "vaddå inte vara snyggare än bruden, har man inte gjort sig snygg när man gifter sig får man väl skylla sig själv" Ja hon är som sagt ung :) Klänningen är inte särskilt söt mer uppseendeväckande.
  • amerika

    Men om hon är så ung som hon låter (tonåring el omogen ung vuxen??) så borde det väl finnas en mamma/pappa/mormor/faster/morbror som kan ryta i åt henne och tala om att den där klänningen är inte lämplig, punkt slut. Om det är fler än du som reagerar så borde ni kunna hjälpas åt att göra något åt det så det inte blir pinsamt på bröllopet.

Svar på tråden Svägerskans klänning liknar brudklänning?