Svägerskans klänning liknar brudklänning?
Hur sjutton ska man tackla detta visserligen kommer den inte att vara vit men den liknar en brudklänning till formen. Den jag kommer att ha är lite enklare...
Hur sjutton ska man tackla detta visserligen kommer den inte att vara vit men den liknar en brudklänning till formen. Den jag kommer att ha är lite enklare...
Allvarligt? ? Förlåt men hon är då väldigt ego. Skulle skarpt säga till. Det är din dag och endast du som ska sticka ut.
Oj, den klänningen som du länkade till passar verkligen inte för en bröllopsgäst tycker jag! Den får hon ha på sitt eget bröllop tycker jag.
Min svägerska (40 år gammal) hade sin gamla bröllopsklänning på sig på vårt bröllop. Lite märkligt (hon tyckte att det var praktiskt och ekonomiskt att kunna använda den igen), men det var ändå ok för jag kände mig 100 ggr snyggare och mer brud-aktig än vad hon var.
I övrigt tycker jag att man ska försöka tona ner sig lite som gäst. Vet jag att bruden ska ha enkel klänning och frisyr så klär inte jag upp mig till tänderna och gör en håruppsättning på salong.
För det första så var det en sådan fruktansvärt anskrämlig klänning så jag förstår inte att det finns någon som skulle välja frivillig att ha på sig den!
Hennes resonemang och attityd är fruktansvärt tråkig. Säg till henne rakt ut på skarpen att det inte passar sig, att hon får tona ner sig lite helt enkelt. Ge henne 10 förslag på klänningar som du tycker är okej som är rosa och som du tror att hon skulle kunna tänka sig.
Om hon fortfarande väljer att ha på sig något sånt där så kommer hon definitivt få uppmärksamhet, av den negativa varianten. Folk kommer lyfta på ögonbrynen och undra vad sjutton människan tänkte när hon valde den klänningen.
Du är bruden och folk kommer titta på dig och tycka att du är super vacker även om du har en puckad gäst som valt en mer bröllopsaktig klänning.
Om hon inte fattar problemet, låt henne gå dit och skämmas! Jag hoppas att det löser sig!
Jag tycker inte att klänningen är fin, bär man en sådan är det för att man vill ha uppmärksamhet.
MEN det är DIN DAG och ingen klänning i världen kommer att kunna jämföras med din lycka!
För det första är klänningen fruktansvärt ful. För det andra tycker inte jag att bruden ska diktera vad gästerna ska ha på sig. Så låt henne gå i den och jag kan nästan garantera att övriga gäster kommer att tycka att hon är löjlig och omogen. Visst, folk kommer förmodligen att komma ihåg hennes klänning men bruden och brudgummen står ändå i fokus så er lär ingen glömma!
Jag skulle säga till på skarpen, det är er dag och det är ni som ska synas om ingen annan ! Hade någon av våra gäster visat en sån där klänning för mig hade jag blivit väldigt besviken och stått på mig och visat att de e din dag. tänk att denna dag kommer du uppleva en gång! den ska va så perfekt det bara går! låt ingen förstöra den! Kram
Alltså-man har ju ingen rätt att förbjuda någon att klä på sig vad den vill, hur mycket det än är ens dag så att säga. Men, för den här personens egen skull kan man ju upplysningsvis berätta för den tydligt okunnige. att det anses som ett riktigt rejält klavertramp och bland de värre etikettsbrotten att klä sig över klädkoden. Man ska få vara sitt snyggaste jag och känna sig festfin-men man ska hålla sig på angiven nivå. (Det är ju därför man känner sig minst lika orolig att komma överklädd som undelädd i de fall klädkoderna är otydliga.)
Så, säg till henne att "nu vet du, så du har chansen att slippa göra bort dig-är ditt syfte att alla ska titta häpet och undra om du brukar ha otur när du tänker, så är det från och med nu helt upp till dig-vi har berättat hur klädnivån kommer att vara, så skämmas får du isåfall göra för dig själv"
Att du skulle bli fulare bredvid henne för den där klänningens skull, tror du väl ändå inte på själv? Du har förhoppningsvis valt en klänning som framhäver dig och som du gillar-därmed kan du släppa den delen. Det är synd om flickstackarn som inte har bättre sociala skills än du beskriver-men herregud, det är ju faktiskt nästan roligt i sin dumhet.
Jag tycker nog att du ska släppa det, de är inte värt energin. Du kanske stör dig lite på hennes kläder ett par gånger under dagen, men man kan inte tala om för folk hur dom ska klä sig. Du har uttryckt ditt ogillande och hon ger blanka fasen i de, så låt det bero.
Försök lägg energin på annat håll. Det finns alltid personer i ens omgivning som inte fattar klädkoder och hur man ska vara i sociala sammanhang. Låt henne skämmas.
Om hon har bestämt sig kan du inte göra annat i alla fall, jo du kan dra tillbaka inbjudan men så långt är du väl inte villig att gå?
Mitt råd är släpp det! Lycka till! =)
Den ser ut som en (smaklos och hemskt ful) brudklanning. Det handlar inte om att hon blir 'finare' an bruden (hahaha!!!) utan snarare om att man inte ska kla ut sig till brud nar man gar pa nagon annans brollop. OK, den ar inte vit. Men det ar anda nagon sorts brudklanning. Jag har da aldrig sett nagon som haft en sadan klanning pa sig vid nagot annat sorts tillfalle.