• Myris

Jag vill helst inte ha en vit klänning.."Måste" man?

Kommer ha ett lite mindre kyrkbröllop i Juli och har börjat kolla på klänningar.

Har provat lite vanliga brudklänningar men jag trivs inte alls med det vita.

Är det okej med tex en lila eller röd kläning istället eller bör bruden ha vitt?

• Svar på tråden Jag vill helst inte ha en vit klänning.."Måste" man?
  • Krila

Jag har varit gift en gång. Gifte oss borgerligt i kommunhuset och hade vanliga kläder. Tunika och strumpbyxor.

Nu ska jag gifta mig igen i juni och kommer då han en vanlig sommarklänning. Gifter oss på skansens drop-in-vigsel.

Skulle vi gift oss i kyrkan hade jag valt en "brudklänning". Men inget jätteflådigt, inte riktigt min smak. kanske en knälång med massa tyll och nån annan färg i så den inte blir helvit.

Men jag har flera bekanta som gift sig i vanliga enkla klänningar i kyrkan med. 

• daniiel
    Myris skrev 2013-03-15 14:50:06 följande:
    Nu har jag nog hittat den jag vill ha.

En vit klänning utan massor med pärlor osv =)

Har beställt hem den & får se vad jag tycker om den när den kommer på.
    Vad roligt, hoppas att den passar och att du tycker om den :) Har du någon bild att visa?
  • JossanKossan

Såg en brud en gång som hade ens smaragdgrön siden skapelse, mycket vackert.

• confuzed86

Inga måsten på sitt eget bröllop! DU bestämmer vad du vill ha för klänning! Det är din och din m2b som ska gifta sig. Det är era viljor som gäller, ingen annans. Man kan lyssna på andras tips och idéer men i slutändan så är det ert val!

• daniiel
    Myris skrev 2013-03-17 20:25:06 följande:
    Den här enkla klänningen =)

www.bonprix.se/produkt/bruklaenning-cremevit-...

(Är det du som har bra koll på underkjolar? Behöver någon enklare under tror jag. Något tips?)
    Ja, den klänningen är supersöt ju :) Bra val! Hoppas som sagt att den passar och att du tycker den är lika fin i verkligheten.

När det gäller underkjol, så är jag inte säker på att du behöver någon. Kanske om du tycker att den är lite för tunn och blir transparent eller så. Då kan du även ha en vanlig underklänning, tex från Åhlens/Lindex. Jag tror inte den där klänningen skulle göra sig så bra med mer vidd i kjolen, så om du ska ha underkjol, satsa på någon tunni bara ett, max två, lager.
  • Myris

I dag kom klänningen (eller klänningarna, garderade mig med 2 för storleken)

Den ena var på gränsen till för liten i midjan, kändes som den skulle spricka vid ett rejält andetag och bysten var trång.

Storleken större var istället för stor i midjan, men satt bättra över bysten, men skulle behöva nästa ihop lite upptill för att inte få den för uringad. Tror inte den blir svårt att sy in, ska höra med en sömserska tänke jag.

MEN, det känns fortfarande inte jag. Känner mig liksom utklädd & alldeles för tjock. Som att vitt inte klär mig.

Har 14 dagar på mig att bestämma mig, ska ringa till en klänningsaffär i morgon & se om de har lite tid för mig på fredag eftermiddag. Tänkte kika lite till på klänningar, och då i andra färger.

Vill verkligen känna mig fin & som mig själv.

• Chicita
    Myris skrev 2013-03-20 21:48:08 följande:
     Vill verkligen känna mig fin & som mig själv.
    Får jag ge dig lite andra förslag (men ring då och beställ så att du kan få hem dom i tid)
    Det är en enda vit här. Men vissa av dom finns i flera färger (ifall du inte gillar färgen som är i länken)

www.bonprix.se/produkt/klaenning-blagroen-976481/&type=image

www.bonprix.se/produkt/maxiklaenning-cremevit-928673/&type=image

www.bonprix.se/produkt/klaenning-havsgroen-925232/

• Myris
    Chicita skrev 2013-03-20 22:17:32 följande:
    Får jag ge dig lite andra förslag (men ring då och beställ så att du kan få hem dom i tid)
    Det är en enda vit här. Men vissa av dom finns i flera färger (ifall du inte gillar färgen som är i länken)

www.bonprix.se/produkt/klaenning-blagroen-976...

www.bonprix.se/produkt/maxiklaenning-cremevit...rodukt/klaenning-havsgroen

www.bonprix.se/p-92...

Den första köpte jag hem en annan gång, men den satt jättedåligt på mig som är lite rund.

De andra är inte heller så smickrande modeller, men väldigt fina på de smala modellerna =)
Svar på tråden Jag vill helst inte ha en vit klänning.."Måste" man?