• Anonym (Irriterad)

Kinaklänning WTF?!

Jag blir så sjukt irriterad över dessa kinaklänningar. Varför beställa och oftast också göra kopior på befintliga klänningar från Kina?!

Kina ligger på andra sida jorden. Det finns faktiskt sömmerskor som inte är allt för dyra inom vårt lands gränser. How about att stödja lokal verksamhet?????

Sure, jag skulle gärna ha en Vera Wang klänning, men jag vill inte ha en KOPIA!! Det är fult och det är olagligt. Tänk på dom som ritat och gjort allt förarbete som det krävs för god design.

Har jag inte råd så har jag inte råd, då får man köpa en annan, som inte är en kopia gjord på andra sidan jordklotet.

Ville bara få ur mig detta...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 21:30
    Kan inte ändra ursprungsinlägget men kan tillägga att jag gör ett minus på "irritationen" men att jag fortfarande står för det jag skrivit, med fokus på piratkopiering och transporter världen runt.
  • Svar på tråden Kinaklänning WTF?!
  • Aniara4

Oj, är det här som Anonyma Kinaklänningshatare har årsmöte?

Jag ville inte heller ha en kinaklänning, av flera skäl, men jag har lite svårt att förstå varför man har så starka känslor inför andras val. Och att man dessutom upplever det som att denna åsikt är så känslig att man måste vara anonym för att yttra den?

• Allis

Jag tror att det bara är någon som önskar sig lite uppmärksamhet :)

Riktigt känslig tycks väl inte frågan vara att man måste vara anonym..........

• Koyal

De kanske är rädda för att bli påhoppade. Jag kan iaf stå för min åsikt, jag gillar inte kinaklänningar.Dels är det för att man kopierar någon annans arbete, dels för att det högst troligt är barnarbete som ligger bakom. Men alla får ju göra som de vill, köpa en kinaklänning eller inte. Det jag ogillar mest är då folk i detta forum säger att man måste vara galen som köper en Äkta klänning och betalar det femdubbla istället för en billig kinaklänning som ser likadan ut. Men de ser verkligen inte likadana ut och känns inte likadant!.

• PiaB

Jag förstår inte heller varför så många är anonyma, om det nu är så många, kan ju vara samma pesron som skriver. Det är detsom är trist med anonymiteten. Jag förstår i vissa fall varför man väljer att vara nonym, men inte för att dölja att man ogillar kinaklänningar Förvånad

Påhoppad kan man ju bli iallafall...

Jag har valt att köpa kinaklänningar. En har redan kommit och den ser så otroligt bra ut. Tyget är hur fint som helst och sömmar m.m. är perfekta. Så det behöver inte vara skit bara för att det är en kinaklänning.

Jag förstår inte hur man kan vara så oerhört irriterad på andras val? Själv väljer jag att slösa energi på det jag kan förändra. Alltså inte andras val av klänningar. Men alla har ju olika sätt att må bra

• goli

Är ni seriösa???!! WTF!!!! Så köp inte en kinaklänning då! Det är väl ingen som tvingar er, heller! Det är väl upp till var och en eller har rätten till åsiktsfrihet försvunnit från Sverige????

• daniiel

Jag gillar kinaklänningar. Jag tycker det är bra att det alternativet finns. Jag vet också att många av klänningarna inte är i sämre kvalitet, att det överlag inte är plastiga tyger som används och att sömnaden inte alls behöver vara dålig nödvändigtvis. Jag måste säga att ni två, TS och Anonym JA inte verkar veta speciellt mkt om vad ni pratar om, men ni får såklart tycka illa om kinaklänningar ifall ni vill. Det är svårt att förstå dock hur erat har och er avsky kan vara så stor att ni måste starta/skriva i en sådan här tråd och dessutom vara anonyma. Det här är, för mig, typiskt missbruk av anonymitetsfunktionen här på forumet.

Personligen har jag otroligt svårt att förstå hur i hela friden man kan tycka att det är värt att köpa en klänning för 10-20-30 000kr som ska användas en gång under en dag.

Men, alla är fria att välja som dom vill och jag tycker därför det är jättebra att det finns alternativ för alla typer av åsikter, viljor, plånböcker osv.

• goli

Och förresten, är inte kineser människor? Här sitter ni, en hög bortskämda människor och tror att alla har råd med en klänning för 30 000 som man har på sig bara en gång! Varför? För att en person har satt sitt namn på det... SKÄMS PÅ ER!

• ThereseV

Jag ogillar också kopiorna, av samma anledning som dom flesta här. I övrigt så är jag lite kluven. Jag ser inga problem med att beställa klännigar som inte är kopior från kina (alla kinaklänningar är inte automatsikt kopior eller dåligt gjorda..) Däremot så vet jag inte riktigt vad jag tycker om att man blir så "avtrubbad". Det är jättesvårt att sälja sina begagnade klänningar eftersom folk kan beställa "samma" klänning för under 2000 kr ny på internet. Alla klänningar tappar lite i värde pga det.  

• Aniara4

Jag föreslår att vi alla försöker hålla en god ton här. Om man ogillar stilen i de anonymas inlägg kan man ju välja att uttrycka sig på ett annat sätt själv.

Svar på tråden Kinaklänning WTF?!