• Alvstina

Vad tycker ni om farmors örhängen?

När min farmor fick veta att jag skulle gifta mig så fick jag ett par örhängen i guld av henne. Hon berättade att farfar köpt dessa till henne då hon var i min ålder. Jag tyckte att de var rätt så söta. Min blivande man var dock inte alls så förtjust i dem. Vad tycker ni? Jag funderade ju på att ha dem på bröllopet. Om jag ska ha dem, kommer jag att ta bort "skruvarna" och göra om dem till vanliga örhängen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-28 20:25
    Farmor gick tyvärr bort i maj i år och jag valde att bära hennes örhängen på vigseln nu i lördags. Det är jag så glad för och när de blivit omgjorda och putsade var de SÅ vackra!
  • Svar på tråden Vad tycker ni om farmors örhängen?
  • MeaJ

Helt ärligt tyckte jag inte alls att dom var fina.
    Därimot var tanken väldigt fin Glad 

Sommarbrud 2013
  • tinaalpfält

Jag tyckte att de var ganska stora så de kommer ju att synas mycket. Frågan är då om de passar med resten av din outfit, dina andra smycken etc, 
    Håller med om att tanken var fin! 

• Alvstina

Ja, affektionsvärdet kanske har spelat lite väl stor roll när jag har funderat.. Det finns ju en anledning till att jag ställde frågan här också. Innan jag fick dem hade jag tänkt mig ett par enkla vita prälor bara. Det blir nog så.

• xMariax

Inget jag själv skulle köpa men skulle helt klart  ha dem ifall man fått dem av en nära släkting.

• blivande brud

Jag tycker de är jättesöta! Håller med om att de säkert blir finare och mer moderna om man tar bort skruvarna.

• kärlekensbrudpar

Jag skulle ha haft dom :)

• FruW

Jag tycker att de är väldigt söta och att du absolut kan ha dem. Men sedan beror det ju även på vad för andra smycken du tänkt ha på bröllopet och om de passar till örhängena, som andra sagt.

Lite avgörande är ju även hur du tror att din farmor kommer reagera om du väljer att inte ha örhängena på dig. Kommer hon att vara närvarande vid bröllopet? Jag tror det kan bli fint med guldörhängen men sedan lite vita pärlor i kanske armband eller halsband.

• Alvstina

Jo, jag hoppas att hon kommer i alla fall. Hon är lite skröplig.. hon har inte sagt något om att hon ville att jag skulle ha dem, men när fästmannen inte gillade dem som kände jag mig osäker.

• Chicita

Om du känner att dom inte riktigt passar som örhängen och att du ändå tänkt göra om dom för att ha dom med stift så skulle jag (om jag var i din sits) plockat bort skruvdelen och hängt ett (eller båda) på en kedja och haft det runt halsen istället.
    Då har du fortfarande dom på dig men det blir lite mer diskret...
    Det går ju också att trä dom på en kedja och linda runt ena armen.

Jag tycker att du ska försöka hitta ett sätt att ha dom med i alla fall eftersom det ligger en historia bakom och det säkert betyder mycket för din farmor om du skulle använda dom Glad 

Svar på tråden Vad tycker ni om farmors örhängen?