• Alvstina

Vad tycker ni om farmors örhängen?

När min farmor fick veta att jag skulle gifta mig så fick jag ett par örhängen i guld av henne. Hon berättade att farfar köpt dessa till henne då hon var i min ålder. Jag tyckte att de var rätt så söta. Min blivande man var dock inte alls så förtjust i dem. Vad tycker ni? Jag funderade ju på att ha dem på bröllopet. Om jag ska ha dem, kommer jag att ta bort "skruvarna" och göra om dem till vanliga örhängen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-28 20:25
    Farmor gick tyvärr bort i maj i år och jag valde att bära hennes örhängen på vigseln nu i lördags. Det är jag så glad för och när de blivit omgjorda och putsade var de SÅ vackra!
  • Svar på tråden Vad tycker ni om farmors örhängen?
  • FrökenMäkelä

Tycker också att dem är jättesöta! Klart du kan ha dem :)

• iech

Jag tycker också att de är jättesöta och skulle absolut försöka använda de! :)

• Pixilina

Det är som en blandning mellan en fyrklöver och en rosett, tycker de va fina. Jag skulle göra dem hängande, alltså med sådana:

Och kanske göra något mer hänge, med några pärlor och kedjor, så att det blir mer personliga :)

• TheD

Helt ärligt, örhängena är inte fina. Om dessa passar med allt annat du har på dig så är det upp till dig om du vill bära örhängena på bröllopet. Sen är inte örhängena så stora i mina ögon så det blir inte det första man ser ;)

• Annamolly

Jattefina. Jag funderar ocksa pa att ha ett par vintage guldorhangen jag fatt av min blivande svarmor. Kanns lite roligare an att kopa nya.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Cathelica

Tycker dom va jättesöta :)

• FruForsmark

Tycker de var jättesöta. Bar själv min farmors guldklocka på bröllopet. Har du dessutom guldarmband eller något ytterligare i guld så blir det lite mer genomtänkt.

• lordoz

Jag tycker de var coola... Hade absolut använt dem!

Men det är ju som andra skriver: passar det med resten av din outfit?

• BlivandeBruden

jag tycker dom var fina!

• Alvstina

Tack för era kommentarer!

Farmor gick tyvärr bort i maj i år och jag valde att bära hennes örhängen på vigseln nu i lördags. Det är jag så glad för och när de blivit omgjorda och putsade var de SÅ vackra! 

Svar på tråden Vad tycker ni om farmors örhängen?