• Burre

Jag har valt fel!!

Åh jag är så ledsen... Jag tycker verkligen om min klänning, men jag tycker inte att midjan kommer fram på rätt sätt, sen så skulle jag nog vilja ha spets över axlarna.. Lace sleeve dress! Var helt säker på att jag valt rätt klänning, men osäkerheten har smugits sig på och jag börjar få panik!! Bröllopet sker 15/6 o jag kommer inte känna mig fin! Hittar ingen på nätet som jag gillar riktigt och kikar febrilt på de flesta Kina-sidor åhhhhh!! Ville bara skriva av mig!

• Svar på tråden Jag har valt fel!!
  • jimmyojennifer

Klyschigt men sant- allt har en förmåga att lösa sig till det bästa. Fortsätt leta, det kommer lösa sig. Du kanske kan sy om din befintliga klänning?

• daniiel

Klänningen du har ser väldigt fin ut och den ser ut att passa dig bra :) Jag tycker du ser ut att få fin midja i din klänning, men kan du göra något för att markera den mer?

Den är ju dock en helt annan siluett än klänningarna du kikat på nu. Men frågan är ju, om du skulle köpa en ny klänning, skulle du tycka bättre om den? Om du inte lyckats hitta någon som du inte riktigt gillar, är det värt att chansa då?

Har du varit och prövat den modellen av klänningar som du kikar på nu?

• mimmi

Jag tycker den du har är helt fantastisk och du är jättevacker i den!!

Kommer tyv inte in på dina länkar.. Men kan du inte markera midjan med ett vackert band?

Och kanske en vacker spetsbolero över? då kan du ju ta av dig den senare på kvällen om du vill?

• Burre

Va söta ni är... Jag vet ärligt talat inte vad jag vill just nu! På frågan om jag ska chansa så skulle jag nog det! Har tänkt att kika på en som jag skulle kunna byta om till senare framåt kvällen. Min nuvarande är lite för stor för att kunna dansa ordentligt, haha, inte en tanke på de när jag köpte den och underkjol ;) markera midjan har jag tänkt på, kanske prova och sy in den lite? Synd att du inte kan se länkarna, klänningarna är uuuuunderbart fina! Kram

• ThereseV

Jag förstår dig! Jag har en klänning som påminner lite om länkarna du har lagt upp (lite smalare och tajt en bit över höften + släp) men jag hade nog helst velat ha en lite vidare, utan släpt, i spets till middagen och dansen. Sen vill (behöver) jag ha en kort brudklänning till festen...så om jag inte hejdar mig så blir det kanske två ombyten för mig hehe...   

• mimmi

Prova oxå att piffa dig ordentligt innan du provar klänningen! Alltså, duscha, sminka, fixa håret, så att du känner dig grundfin liksom..
    Sånt kan iaf göra jättestor skillnad på hur jag känner mig när jag provar kläder.. Är jag liksom inte nöjd från början kan inte den vackraste klänningen i världen hjälpa!

• Lakinna

Jag förstår dig precis. Jag fick hem min kinaklänning i måndags och var så spänd efter att alla skriver hur nöjda de blev och hur fina klänningar de fått, jag däremot kände mig 90% nöjd och är lite i valet och kvalet vad jag ska göra. Spetstyget var inte som jag tänkt mig (var mer tyll med påsydda broderier, är det vanligt?) och midjan blev inte alls markerad snyggt....

Tyget kan jag kanske leva med och tänker nog i så fall sprätta bort de paljetter som de sytt dit (som jag inte visste skulle vara där). Tänker att klänningen kanske dessutom blir lite bättre om jag syr in den i midjan (nu snörar jag den till max) men vet inte om det bara är modellen...

Försöker bestämma mig om jag kan acceptera tyget och göra ovan ändringar eller om jag ska beställa en ny (med mer specificerad tygönskan), för då är det ju onödigt att göra ändringarna ovan.... suck, vill ju inte vara 90% utan 100%!

Svar på tråden Jag har valt fel!!