• Grodprinsens brud

Vart har ni er fest och varför har ni valt den?

Inspirerad av kyrkotråden är jag nyfiken på hur era festlokaler ser ut? Så

Vad heter er festlokal?

Var ligger den?

Varför valde ni den? 

• Svar på tråden Vart har ni er fest och varför har ni valt den?
  • Grodprinsens brud

Här kommer mina egna svar...

Vad heter er festlokal?
    Trollabo kvarn 

Var ligger den?
    I samhället Hudene mellan Herrljunga och Falköping precis utmed en å...

Varför valde ni den? 
    Vi vill ha ett avslappnat och familjärt bröllop med en fest i samma anda. När vi kom till restaurangen blev vi hänförda av såväl utsida som insida och värdparet var både avslappnade och familjära. Vi kände oss "som hemma" direkt och bokade på stående fot!

Brudpar i trädgården

• daniiel
    Vad heter er festlokal?
    Hotell Aurum, Tonsalen

Var ligger den?
    I Skellefteå, på söder.

Varför valde ni den?
    För att utbudet på festlokaler i Skellefteå, speciellt mer centralt, är otroligt skralt. Det finns inga många alls att välja på och den ena är fulare än den andra. Som att välja mellan pest och kolera. Vi ville helst ha en annan, men den blev för liten för oss. Vi bokade sedan en annan lokal, men efter många om och men, så avbokade vi den och valde den här istället i ganska sista sekund. Det var enkelt. Vi behövde bara boka, komma dit på bröllopsdagen och sätta oss vid dukat bord och sedan åka hem. Både jag och maken var less på allt som skulle fixas och ordnas och vi ville inte att tex våra mammor skulle bli fast i köket med disk under kvällen osv. Dessutom var det otroligt skönt att inte behöva stanna och städa på natten eller stiga upp tidigt dagen efter och städa. Plus att det finns en stor uteterass som vi hade tillgång till och det var väl iofs trevligt eftersom det var bra väder den dagen.

Det var långt ifrån vår drömlokal, den är inte vacker alls, men den fick duga. Kunde jag/vi göra om det och vara någon annanstans, så skulle jag/vi göra det.

• Grodprinsens brud
    daniiel skrev 2013-01-30 19:58:45 följande:
    Vad heter er festlokal?
    Hotell Aurum, Tonsalen

Var ligger den?
    I Skellefteå, på söder.

Varför valde ni den?
    För att utbudet på festlokaler i Skellefteå, speciellt mer centralt, är otroligt skralt. Det finns inga många alls att välja på och den ena är fulare än den andra. Som att välja mellan pest och kolera. Vi ville helst ha en annan, men den blev för liten för oss. Vi bokade sedan en annan lokal, men efter många om och men, så avbokade vi den och valde den här istället i ganska sista sekund. Det var enkelt. Vi behövde bara boka, komma dit på bröllopsdagen och sätta oss vid dukat bord och sedan åka hem. Både jag och maken var less på allt som skulle fixas och ordnas och vi ville inte att tex våra mammor skulle bli fast i köket med disk under kvällen osv. Dessutom var det otroligt skönt att inte behöva stanna och städa på natten eller stiga upp tidigt dagen efter och städa. Plus att det finns en stor uteterass som vi hade tillgång till och det var väl iofs trevligt eftersom det var bra väder den dagen.

Det var långt ifrån vår drömlokal, den är inte vacker alls, men den fick duga. Kunde jag/vi göra om det och vara någon annanstans, så skulle jag/vi göra det.
    Usch vilken tråkig känsla men jag hoppas att stämningen var så pass hög att ni fick en härlig kväll ändå!  Vi kände lite som ni när vi kollade runt på nätet vad som fanns men när vi hittade Trollabo föll vi pladask. Till saken hör att varken jag eller sambon är från de krokar där vi bor så vi har inmte koll på guldkornen heller.. Men det fanns och välja på lite olika ganska fula bygdegårdar med fulfuru och urtvättade draperier och en himla massa eget arbete av oss, släkt och vänner. Här får vi istället fulla upplägget och det är värt en hel del! Vi är helnöjda!
  • daniiel
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-30 21:18:03 följande:
    Usch vilken tråkig känsla men jag hoppas att stämningen var så pass hög att ni fick en härlig kväll ändå!  Vi kände lite som ni när vi kollade runt på nätet vad som fanns men när vi hittade Trollabo föll vi pladask. Till saken hör att varken jag eller sambon är från de krokar där vi bor så vi har inmte koll på guldkornen heller.. Men det fanns och välja på lite olika ganska fula bygdegårdar med fulfuru och urtvättade draperier och en himla massa eget arbete av oss, släkt och vänner. Här får vi istället fulla upplägget och det är värt en hel del! Vi är helnöjda!
    Hehe ja, det var lite "Jiho, vi ska gifta oss!... men.. vart fasiken ska vi vara?! Urk..". Allt som finns här är byagårdar och liknande, förutom hotellen och där är det ju tråkiga konferenslokaler som gäller. Jag avundas verkligen alla som bor där det finns mysiga lokaler, herrgårdar och annat fint :) Tyvärr var vårt bröllop på flera sätt långt ifrån något drömbröllop och jag hade mer än gärna gjort om hela alltet faktiskt. Nåja, vi blev ju gifta iaf och det tycker jag är väldigt bra! :)

Er lokal såg väldigt fin ut tycker jag, vad kul att ni hittade den :) Och jag förstår verkligen det där med hela upplägget, det är faktiskt väldigt skönt :) Hoppas er dag ska bli underbar på alla sätt och vis!
  • ThereseV
    Vad heter er festlokal?
    Överås

Var ligger den?
    Örgryte, Göteborg

Varför valde ni den? 
    Vi ville vara i närheten av där vi bor, så centralt som möjligt och ha kyrka och festlokal nära varandra  Hela min släkt är från andra sidan Sverige så vi ville undelätta för dom så mycket som möjligt, plus att det är smidigt för oss att ha vårat hem, frisör, florist och allt sådant i närheten. Den är väldigt fin men på gränsen till för liten tyvärr..

• Grodprinsens brud
    ThereseV skrev 2013-01-30 21:49:37 följande:
    Vad heter er festlokal?
    Överås

Var ligger den?
    Örgryte, Göteborg

Varför valde ni den? 
    Vi ville vara i närheten av där vi bor, så centralt som möjligt och ha kyrka och festlokal nära varandra  Hela min släkt är från andra sidan Sverige så vi ville undelätta för dom så mycket som möjligt, plus att det är smidigt för oss att ha vårat hem, frisör, florist och allt sådant i närheten. Den är väldigt fin men på gränsen till för liten tyvärr..
    Hur många gäster ska ni ha och hur många får pats då? Men hjälp vad vackert hus! Jag kan riktigt se gästerna mingla omkring på gräsmattan =)
  • Chicita
    Vad heter er festlokal?
    Heter och heter... Församlingshemmet till Torsångs kyrka. Den har inget speciellt namn Flört

Var ligger den?
    I Torsång Flört (Logiskt va *hihi*) Ca 75-100 meter eller nåt från kyrkan

Varför valde ni den?
    Tja varför inte...
    Enkelt, vi behövde inte ta oss någonstans. Vi kunde ha egen mat eller hur vi nu ville göra. Den är vit, fräsch. Det finns ett rätt ok kök även om det är mer av "hemma-kök" än proffskök. Det är bra toaletter, samlingsrum, fin utsikt och vi kunde få till den där "borg-känslan" vi ville ha utan att behöva hyra någons lada och snickra egna möbler liksom...
    Det enda irriterande var att vi blev lovade tillträde dagen innan + att ingen nämt (trots att vi tagit upp det) att det egentligen är alkoholförbud i den lokalen.
    Men båda sakerna löste sig till slut. 
  • ThereseV
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-30 21:51:55 följande:
    Hur många gäster ska ni ha och hur många får pats då? Men hjälp vad vackert hus! Jag kan riktigt se gästerna mingla omkring på gräsmattan =)
    Vi kommer ha mellan 65-70 på middagen, sedan fler på vigseln och festen:) Stora salongen, som vi ska ha middagen i ska väl rymma ca 60 någonting men den är ganska smal. Räknar man med alla rum så kan man vara rätt många:) Ja,  jag hoppas verkligen det blir fint väder så man kan utnyttja gården också :D 
  • Limba
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-30 19:37:39 följande:
    Här kommer mina egna svar...

Vad heter er festlokal?
    Trollabo kvarn 

Var ligger den?
    I samhället Hudene mellan Herrljunga och Falköping precis utmed en å...

Varför valde ni den? 
    Vi vill ha ett avslappnat och familjärt bröllop med en fest i samma anda. När vi kom till restaurangen blev vi hänförda av såväl utsida som insida och värdparet var både avslappnade och familjära. Vi kände oss "som hemma" direkt och bokade på stående fot!

Halloj! Vilken trevlig tråd!  Här kommer jag hänga {#emotions_dlg.flower}
    Men va mysigt detta såg ut! 
    Solig
  • Anaa
    Vad heter er festlokal?
    Klitterhus-Restaurang och Havsbadshotell

Var ligger den?
    I Ängelholm

Varför valde ni den?
    Jag är uppvuxen i Ängelholm under sommrarna, mormor och morfar köpte ett sommarhus där under
    60-talet så även min mamma är det.
    Klitterhus har underbart god mat, har ätit där många gånger genom åren och så ligger det ju så otroligt vackert
    direkt på den långa fina sandstranden i Ängelholm.

Svar på tråden Vart har ni er fest och varför har ni valt den?