• Grodprinsens brud

Vart har ni er fest och varför har ni valt den?

Inspirerad av kyrkotråden är jag nyfiken på hur era festlokaler ser ut? Så

Vad heter er festlokal?

Var ligger den?

Varför valde ni den? 

• Svar på tråden Vart har ni er fest och varför har ni valt den?
  • kitkät

Vi ska hålla vår bröllopsfest i Panorama. Festvåningen ligger i Södertälje och vi valde den för att lokalen är så fantastiskt vacker, maten är väldigt god (libanesisk/syriansk mat) och den är tillräckligt stor för att rymma alla våra gäster (ca 200 gäster). En annan faktor som bidrog till att vi valde just den festlokalen är för att dom är just bröllopsarrangörer och har många samarbetspartners, så man kan välja och vraka mellan olika tjänster som dom erbjuder via deras samarbetspartners och så betalar man ett paketpris. Så om man vill kan man låta dom ordna alltifrån dekorationer av festlokalen till bröllopstårta till limousine och fotograf!

För att se bilder gå in på www.panoramafest.se

Bortse från allt krimskrams, det är inte vår stil alls men tydligen så finns det brudpar som gillar det.  
    Dom dekorerar festlokalen precis som man vill. 

• Juni 2012
    Vad heter er festlokal? Vardagsrummet

Var ligger den?
    Mellan köket och sovrummet

Varför valde ni den?
    Gratis, lagom stor, skönt att slippa stressa med att ha städat ur lokalen en viss tid, Man kan börja pynta och fixa när man vill.
  • LadyTeague
    Vad heter er festlokal?¨
    Axvalls församlingshem

Var ligger den?
    I Axvall

Varför valde ni den? 
    Den ligger knappt 2 minuters promenad från kyrkan, rymmer våra 100 personer och har ett hysat kök. Den kunde varit lite finare dock, men vi gör väl så gott vi kan med dekorationerna!
  • 20 juli 2013
    Vad heter er festlokal?
    Rånäs Slott
    Var ligger den?
    Strax norr om Rimbo i Roslagen
    Varför valde ni den?
    Vi tycker att det är en väldigt vackert ställe med bra mat och precis lagom storlek för våra ca 90 gäster. Vi vill ha ett utomhusbröllop och Rånäs erbjuder en supergullig, intim plats på en liten ö i slottsparken för vigseln men har även en bra back-up plan inne i slottet om vädergudarna inte skulle vara med oss.
    En annan stor fördel för oss är att hälften av våra gäster flyger in från London så behöver hotel hur som helst och rummen på Rånäs är fantastiska! Vi har nu ordnat så att alla våra gäster övernattar så att de kan gå och lägga sig när det passar och så avslutar vi hela bröllopet med en gemensam brunch dagen efte rinnan vi bussas tillbaka in till stan!
    Åh, vad jag längtar!!!
  • IkaMus

20 juli 2013, Min bror gifte sig på Rånäs Slott. Allt var perfekt, till och med vädret. Hoppas att ni får ett lika fint bröllop.

Vad heter er festlokal? Borgholms Slott

Var ligger den? Borgholm, Öland

Varför valde ni den?  Det vilar något magiskt över det gamla slottet. Ruinen är storslagen och utsikten vacker. Vi har tänkt oss vigseln utomhus, men om vädret inte tillåter det blir det ändå helt ok att vigas inomhus i ett av tornen.

• Tessla

Vad heter er festlokal?
    " Stallet "

Var ligger den?
    På Allégården i Kastlösa, Öland

Varför valde ni den?
    Vi funderade på att gifta oss i en gammal slottsruin i Norra Ungern först, men insåg ganska snart att det skulle vara lite för jobbigt. Näst bästa är södra Öland och Alvaret. Kastlösa är en underbar liten by precis på randen till Alvaret och vi hörde mkt gott om Allégården. Hittade en notis att de köpt kyrkans församlingshem och numera kallade stället för "stallet". Vi vill ha en rustik känsla och tyckte att det lovade gott, åkte ner och tittade på den och det var precis vad vi vill ha. Rustik men ändå funktionellt, med bra kök och fräscha toalleter fast fina putsade stenväggar och stallfönster,  med möjlighet för alla bröllopsgäster att bo på stället samt gångavstånd ut till Alvaret där vi tänker gifta oss. Kan bli hur bra som helst!

• FruForsmark

Vad hette er festlokal?

Sävargården

Var ligger den?

Umeå

Varför valde ni den?

Vacker äldre herrgård med vacker festvåning med kristallkronor och stora spisar och vacker utomhusmiljö. Förklassig mat. Kock är Fredrik Andersson från Go' kväll. Jättebra organiserat, man märker att de som jobbar på Sävargården är proffs och de gjorde vår bröllopsfest helt fantastisk. All eloge till deras insats

• FruForsmark

Ja, anledningen till Umeå var för att min man kommer därifrån från början och vi tyckte det blev mer personligt att ha det där med ett norrlandstema istället för i Stockholm.

• 20 juli 2013
    IkaMus skrev 2013-01-31 13:17:18 följande:
    20 juli 2013, Min bror gifte sig på Rånäs Slott. Allt var perfekt, till och med vädret. Hoppas att ni får ett lika fint bröllop.

Vad heter er festlokal? Borgholms Slott

Var ligger den? Borgholm, Öland

Varför valde ni den? Det vilar något magiskt över det gamla slottet. Ruinen är storslagen och utsikten vacker. Vi har tänkt oss vigseln utomhus, men om vädret inte tillåter det blir det ändå helt ok att vigas inomhus i ett av tornen.

Tack snälla. Vad kul att höra. Vi känner oss supernöjda med allt än så länge och dem är så fantastiska att ha att göra med på Rånäs!

Håller med om att Borgholms slott är magiskt! Jag önskar er en underbar dag!

• Grodprinsens brud
    Juni 2012 skrev 2013-01-31 08:01:26 följande:
    Vad heter er festlokal? Vardagsrummet

Var ligger den? Mellan köket och sovrummet

Varför valde ni den? Gratis, lagom stor, skönt att slippa stressa med att ha städat ur lokalen en viss tid, Man kan börja pynta och fixa när man vill.
    Hihi.
    Där hade vi barndop, det var praktiskt =) 
  • Ritak

Vad heter er festlokal? Hälleviks havsbad (www.hallevikshavsbad.com)

Var ligger den? Hällevik precis vid havet

Varför valde ni den? För att personalen har vana av att planera bröllop, läget och utseendet på lokalen och personalen! Personalen som jag har haft kontakt med är helt FANTASTISKA! För dem handlar det verkligen inte om pengar utan om att man verkligen ska få sitt drömbröllop! Skrattande

• PimPim83
    Ritak skrev 2013-01-31 21:28:30 följande:

Vad heter er festlokal? Hälleviks havsbad (www.hallevikshavsbad.com)

Var ligger den? Hällevik precis vid havet

Varför valde ni den? För att personalen har vana av att planera bröllop, läget och utseendet på lokalen och personalen! Personalen som jag har haft kontakt med är helt FANTASTISKA! För dem handlar det verkligen inte om pengar utan om att man verkligen ska få sitt drömbröllop! Skrattande

Ser jättefint ut! :)
  • Ritak
    PimPim83 skrev 2013-01-31 21:31:29 följande:
    Ser jättefint ut! :)
    Ja vi är jätte nöjda med valet! Får hoppas att allt blir så bra som vi tänkt oss :)
    Har ni bestämt lokal?
  • PimPim83
    Ritak skrev 2013-01-31 21:33:31 följande:
    Ja vi är jätte nöjda med valet! Får hoppas att allt blir så bra som vi tänkt oss :)
    Har ni bestämt lokal?
    Ja vi har bestämt lokal, men är lite hemliga fortfarande. ;)
  • Grodprinsens brud

Mmm MEN det blev en himla massa städ dagen innan och gömma tvätthögar och annat skoj  plus allt städ och disk dagen efter... Så nu kör vi på lokal. Plus att jag fyller 30 i maj så vi kommer behöva ha stor fest hemma ändå och två sådana samma år det orkar jag inte med Glad

• Kjörling

Vad heter er festlokal?

Amandas mat
    http://www.amandasmat.se/

Var ligger den?

Uppsala

Varför valde ni den?

Har jobbat där och mina fd kollegor är så otroligt duktiga på att laga underbar mat !

Samt att det finns hotell där så vi och våra långväga gäster kan bo där !

• lurigmumin
    Vad heter er festlokal?

Gamla slottet Bjärka-Säby

Var ligger den?

Cirka 2 mil söder om Linköping vid sjön Rengen

Varför valde ni den?
    Min sambo kommer från ett samhälle i närheten. Hittade den av en slump och sa till honom: Här ska vi gifta oss! Då hade vi inte bestämt varken datum eller år... När vi började leta på allvar så kom vi fram till att det passade oss väldigt bra. Vi ville vara någonstans där många kunde sova kvar och där alla fick plats i samma sal. Sen var det ju en bonus att slottet ligger väldigt vackert.  Man får även ta med egen dryck vilket vi tyckte var väldigt bra.

• 20 juli 2013

20 juli 2013 skrev 2013-01-31 12:52:41 följande:
    Vad heter er festlokal?
    Rånäs Slott
    Var ligger den?
    Strax norr om Rimbo i Roslagen
    Varför valde ni den?
    Vi tycker att det är en väldigt vackert ställe med bra mat och precis lagom storlek för våra ca 90 gäster. Vi vill ha ett utomhusbröllop och Rånäs erbjuder en supergullig, intim plats på en liten ö i slottsparken för vigseln men har även en bra back-up plan inne i slottet om vädergudarna inte skulle vara med oss.
    En annan stor fördel för oss är att hälften av våra gäster flyger in från London så behöver hotel hur som helst och rummen på Rånäs är fantastiska! Vi har nu ordnat så att alla våra gäster övernattar så att de kan gå och lägga sig när det passar och så avslutar vi hela bröllopet med en gemensam brunch dagen efte rinnan vi bussas tillbaka in till stan!
    Åh, vad jag längtar!!!
    Missade att lagga in en bild. Alltid roligare att se hur det ser ut ocksa...
  • Snuffe

Vi har valt att ha både vigsel och fest hos sambons föräldrar då de bor precis vid vattnet och man känner en sån frihet där.
    Festen ska vi ha på deras gräsmatta i parttält och om vädret tillåter har vi vigseln vid vattenkanten.
    Vi valde detta eftersom vi båda älskar detta ställe. 

Svar på tråden Vart har ni er fest och varför har ni valt den?