• Vicke01

Kan jag se ut så här?

Jag vet att jag får ha på mig precis vad jag vill på vårt bröllop, men eftersom jag är dålig på det här med kläder så behöver jag hjälp. Tycker själv att klänningen är fin och sitter bra (på bilden är den inte snörad i ryggen- rätt svårt att göra själv). Boleron jag har på bilden ska jag inte ha, ville mest få en uppfattning om hur det skulle se ut. Skorna jag tänkte ha är vita knähöga Converse. Om snörena är tillräckligt långa tänkte jag ha de orangea som jag knutit fast på de svarta skorna jag har på bilden. Har köpt en tiara med men är inte helt säker på den...tycker det är svårt att klä mig så att det känns "speciellt" utan att det blir fånigt.

• Svar på tråden Kan jag se ut så här?
  • Chicita

Jag skulle skaffat en tyllunderkjol till klänningen och skippat tiaran till förmån för något annat hårsmycke, vet ju inte hur du tänkt med håret så det är svårt att ge något specifikt tips där dock Glad

• daniiel

Jag håller med om underkjol till klänningen. Jag tror dessutom att den skulle vara finare med bandet i midjan eller utan band alls. Låter väldigt snyggt med höga converse till, men jag hade skippat dom oranga skosnörena. Tiaran till älskar jag! :)

• Vicke01

Tack för tipsen! Då är det bara till att ge sig ut och leta underkjol, blir nog både intressant och spännande

• Chicita

Jag håller med daniiel om att flytta bandet till midjan (kanske ett bredare band) och skippa dom orangea skosnörena.
    Om du vill göra dina converce lite mer "speciella" så kan du snöra dom med vita satinband istället. Men jag tycker att converse är snygga som dom är faktiskt Flört 

• daniiel

Ja, kanske ett bredare band till och med :)

Och jag håller med om att byta ut snörena mot satin, spets eller organzaband kan vara ett alternativ. Det går ju piffa till dom med strass också, för att matcha tiaran ;) Det blir väl dock lite svårt att använda dom sen då visserligen...

• Vicke01

Världens bästa forum och världens bästa tips! Bra med input från andra så man får lite nya tankar. Har lagt bud på en underkjol på Tradera nu, får se om jag vinner den och hur det ser ut. De underkjolar jag tittat på hittills är ganska "fluffiga" och står ut en del, är de flesta så eller menade ni en "smalare" modell? Kjolen nedan är den jag budat på.

HELT NY kort underkjol! SVART/VIT Rockabilly, bal, fest

Svar på tråden Kan jag se ut så här?