• Vicke01

Kan jag se ut så här?

Jag vet att jag får ha på mig precis vad jag vill på vårt bröllop, men eftersom jag är dålig på det här med kläder så behöver jag hjälp. Tycker själv att klänningen är fin och sitter bra (på bilden är den inte snörad i ryggen- rätt svårt att göra själv). Boleron jag har på bilden ska jag inte ha, ville mest få en uppfattning om hur det skulle se ut. Skorna jag tänkte ha är vita knähöga Converse. Om snörena är tillräckligt långa tänkte jag ha de orangea som jag knutit fast på de svarta skorna jag har på bilden. Har köpt en tiara med men är inte helt säker på den...tycker det är svårt att klä mig så att det känns "speciellt" utan att det blir fånigt.

• Svar på tråden Kan jag se ut så här?
  • Vicke01

Boleron har jag inte tänkt så mycket på, det beror lite på vädret. Vi gifter oss i början av juni och har vi tur så är det varmt då så jag slipper bolero. Tänkte mig en väldigt enkel bukett, kanske bara håller i en orange gerbera eller något liknande.

Jag vann budgivningen på underkjolen!

• Chicita
    Vicke01 skrev 2013-01-11 16:29:38 följande:
    Jag vann budgivningen på underkjolen!
    Grattis. Nästa vecka får vi kanske se en bild med underkjolen på då Flört
  • Vicke01

Klart att ni får, jag kan ju inte bestämma själv om det ser ok ut eller inte Tack återigen!

• Fial8

Jättesöt klänning som blir än finare med tyllunderkjol. Och med knähöga converse till? Coolt! Men även jag skulle skippa de oranga skosnörerna och köra med origilal eller kanske satin Skrattande

• SandraElisabet

Hej hej!

Jag tycker klänningen är jättesöt och glad!

Om jag skulle styla den själv hade jag valt att ha matchande gula satinband i converse-skorna eller vita.
    Tror det kommer bli retro och coolt med tyllkjolen! :)

Satsa på en damig huvudbonad i vitt, kanske inte lika fluffig som denna på bilden men något med enkelt nät, kanske som en liten hatt man fäster eller bara ett nät som kommer ut från håruppsättningen?

Tror stenhårt på kontraster i klädstilar och de ungdomliga och rebeliska converse-skorna med den söta retroklänningen (Gärna med ett bredare vitt band i midjan med eller utan rosett), den härliga underkjolen och en damig hatt/huvudbonad kan bli en riktig hitt!

När är bröllopet? Till sommaren? Är det under kyligare högtid så hade jag införskaffat en gul knälång kappa eller dräktjacka - gärna med nitar på för att komplettera. Det är relativt enkelt att sy en utan foder om man har lite skills och köper ett färdigt mönster. Du behöver ju inte kunna knäppa den, det är bara snyggt att strunta i knappar/dragkedja.

Nu har jag nog tipsat ihjäl dig!! Förlåt, men jag har designat kläder i snart 10 år. Skadad! :)

Lycka till!!! :D
  • SandraElisabet

PS. Pimpa gärna skorna så som Daniiels bilder visar! As-snyggt!

• Emsie

Kul att du bryterav sött och tufft och har en lite annorlunda bröllopsoutfit! Det gillas..

En sak jag tänker på när jag ser detta är att det kanske vore snyggare med ett par skor som inte går så högt iom att klänningen slutar vid knäna och om skorna börjar där så blir det skarv-skarv.. Sen har jag personligen inte riktigt fattat grejen med converse och att alla har dem jämt (man ser ju tom folk som tränar och springer i dem! Stackars fötter, knän, benhinnor...) men det är ju jag och jag vet att jag helt klart är i minoritet i dethär landet när det gäller det, så om du vill ha dem ska du givetvis köra på det! Glad Jag tycker dock att det då vore snyggare med ett par lägre och gärna pimpade som bilderna ovan. 

Jag tror inte att de orangea snören skulle göra sig så bra till klänningen, den är ju ganska pastellig i färgen och snörena är väldigt skarpa. Om du vill bryta av med en annan färg skulle jag tipsa om att ändå hålla dig till samma "typ" av färg, lite pastelligt sådär.

Lycka till! Visa gärna hur det blir sen!

• Grodprinsens brud

Det är roligt att du vill vara annorlunda och det kan man absolut fortsätta vara under bröllopet men för mycket av det udda blir bara konstigt och skulle du behålla grundoutfiten skulle jagsäga att det såg ut som en "möhippe-utklädnad" MEN du kan absolut använda stommen i klädseln och byhta ut detaljer så att de i alla fall matchar hjälpligt. 

Ett alternativ:
    Byt det vita bandet till ett svart som matchar dina converse och byt skosnörena till ljusgula som matchar klänningen. Kanske i kombination med en svart birdcage till håret i stället för tiaran.

Ett annat alternativ:
    Byt banden i skorna till ett samma material och färg som det i bandet på klänningen och försök hitta en huvudbonad eller -dekoration i samma nyans till håret.

på så sätt binds allt ihop till en helhet. Skitcoolt med converse tycker jag! men det räcker definitivt som statement och udda detalj. 

Lycka till! 

• Grodprinsens brud
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-12 10:21:51 följande:
    Det är roligt att du vill vara annorlunda och det kan man absolut fortsätta vara under bröllopet men för mycket av det udda blir bara konstigt och skulle du behålla grundoutfiten skulle jagsäga att det såg ut som en "möhippe-utklädnad" MEN du kan absolut använda stommen i klädseln och byhta ut detaljer så att de i alla fall matchar hjälpligt. 

Ett alternativ:
    Byt det vita bandet till ett svart som matchar dina converse och byt skosnörena till ljusgula som matchar klänningen. Kanske i kombination med en svart birdcage till håret i stället för tiaran.

Ett annat alternativ:
    Byt banden i skorna till ett samma material och färg som det i bandet på klänningen och försök hitta en huvudbonad eller -dekoration i samma nyans till håret.

på så sätt binds allt ihop till en helhet. Skitcoolt med converse tycker jag! men det räcker definitivt som statement och udda detalj. 

Lycka till! 
    Hihi.. läste inte att du skulle ha vita converse =) Med då blir det skitsnyggt med glua snören i!
Svar på tråden Kan jag se ut så här?