• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

Nä jag vill inte gå ner mer i vikt. Den är jag nöjd med. Men mer vältränad som du säger, vill jag bli. Om man inte tränar slappar kroppen till sej lätt även om man är smal. Så jag är bara ute efter att få tillbaka mina muskler haha. Jo jag håller med dej, om man kan få vara i sin livs form på bröllopet så kommer man naturligtvis känna sej extra fin. Och det vill man ju . Nä så fort minusgraderna och blåsten försvunnit ska jag banne mej börja powerwalka igen och så småningom ta tag i löpningen försiktigt igen.

• Miss JH

Förresten, vi ska inte sova på hotell på bröllopsnatten. Vi kommer sova i en av våra 3 stugor på tomten. MEN jag skulle vilja bädda fint för mej och sambon. Överraska honom med fina lakan mm. Har ni några tips på hur man skulle kunna bädda romantiskt? Och var man hittar fina sängkläder?

• Ritak

Ja precis. Ja nu får vi peppa varandra och försöka träna stenhårt (och äta rätt) haha.
    Maten vi äter är jag jätte nöjd med, vi äter varierade middagar, sällan snabb mat och jag lagar nästan allt från grunden. Men det är det där sockret som alltid smyger sig in i mitt liv...

Vad brukar ni äta för mat? Glad Jag ska försöka gå på spinning två gånger i veckan, cx en gång i veckan & bodypump en gång i veckna (om jag fixar det med min nacke vill säg). Samt någon promenad.

Låter ju jätte mysigt! Jag har bestämt mig för att göra ett bröllops-kit som jag ska ge honom på bröllopsnatten, med doftljus, massageolja, någon badbomb eller fin tvål, champange osv Skrattande Så vi kan mysa till extra! Det kanske had varit något för er också?

Jag tänker iaf att tända ljus är ett måste! Massa kudar och fluff, kanske rosenblad på sängen? Champange + champange glas?

Du kan ju alltid köpa fina inredningskuddar med texter som "Mr & mrs" "love is all you need" osv, dom kan du ju ha som inredning senare.

Annars tycker jag sånna här kuddar är gulliga som hör ihop Skrattande
  • Miss JH

Ååååå tack bästa du för tips och länkar!!! Funderar med på Rosenblad. Champagneglas och champagne kanske... Misstänker att festen håller på in på småtimmarna, så vet inte hur sugen man är på champagne då . Vi får väl skåla i läsk annars när vi kryper ner haha. Örngotten ska jag absolut kika på. Och ja, massa tända ljus förstås. Vi försöker också äta varierat och mycket grönsaker. Vi har 2 flickor som är mjölkproteinallergiska och ena tjejen är även sojaproteinallergisk. Så vi lagar alltid allt från grunden här med för att undvika att de får i sej nåt de inte ska. Så maten kan vi nog inte heller ändra på. Jag liksom du måste skärpa mej med sockret haha. Jag tryckte precis i mej Marabou jordgubb, bara för att det var över sen helgen. Sådär bra va ?

• Ritak

Så lite! Glad Ja det är fint. Vi ska ju "bara" ha bröllops middag så tror det kan passa sig med lite champagne på kvällen. Ja dom var super gulliga!

Okej tråkigt att dom är allergiska men bra att ni lagar all mat från grund, så vet man vad man får i sig Glad

Hahha, duktig du är Flört var glad om du håller dit sockar ätande till helgen, jag vill gärna äta socker VARJE kväll. haha.

• Erika83

Såg att ni diskuterade vikt o att vara vältränad... Jag räcker upp handen o joinar! ;) Det är inte lätt det där... Jag gick på Lchf för några veckor sedan och gick ner 3 kilo på tre veckor. Det var det där sista av mammakilona som skulle väck. (Fick barn i augusti) Gick ner ganska snabbt efter graviditeten men det där sista på magen är inte så lätt att bli av med. Jodå det gick som sagt bra att gå ner under dieten och var så nöjd. Men sen gick jag ju upp två kilo igen när jag började äta normalt igen. Typiskt! Så nu går jag lite halvt på det. Skär ner på kolhydrater och ska snart börja springa lite igen. Det ska få bli lite varmare först bara. Tränade en del innan graviditeten men slutade träna förra våren så det är ett år sedan sist. Det kommer bli tufft, jag är alltid lite trögstartad efetr ett uppehåll men det ska nog gå. Sen är ju det där med att jag älskar god mat och GODIS!!! Vill oxå ha lite mer välträande armar, men tycker det är svårt att hitta bra övningar som inte gör att de blir större. Har hittat klänning nu iallafall! :) Var på klänningsprovning nr2 i lördags. Hade två klänningar som jag skulle prova igen och bestämma mig för vilken av dem jag skulle ha. Vad händer? Jo jag väljer en helt anann klänning. Denna gången hade jag med mig min syster, mamma och plastmormor. När vi kom dit så tyckte dem att vi kunde titta runt lite. Visst det gjorde vi. De hittade några klänningar som de ville att jag skulle prova. Det slutade med att jag provade 8 st klänningar. När jag kom till den som jag trodde att jag skulle ha så var de inte helt övertygade. Jag provade ytterliggare en och alla tre blev överförtjusta. Jag provade den andre igen och denna en gång till och kände efter. Jag pratade med sömmerskan (som var den som hjälpte mig att prova) och hon sa att den andre inte hade blivit så bra att sy om så som behövdes. Hon sa att denna var bättre för mig och blir riktigt bra efter att den blivit omsydd. Det sa personalen jag hade förra gången ingenting om... Jaja hursomhelst så lyssnade jag på mina hjälpredor och såg saker med denna klänningen som var bättre än den andre. Bland annat så är denna mycket finare bakifrån. Det är ju faktiskt bakifrån som gästerna ser mig under vigselakten i kyrkan. :) Tog lite tid att smälta, trodde ju att jag skulle ha en annan klänning. Men nu känns det rätt! Så nu är den undanhängd till mig! :))

• Miss JH

Åh Erika, har du ingen bild på klänningen? Vilken tur att du prövade igen så du hittade rätt! Rita: Var hittar man Mr & Mrs-kuddar och de där KÄR LEK? Vill kolla in alla alternativ

• Erika83

Har försökt lägga upp bild men det funkar inte... Kolla gärna om du kan se den i mitt bildgalleri har lagt upp en bild där. Ska lägga upp en bild till men det funkar inte riktigt där heller. :(

• Ritak

Min sambo har också gått på LCHF och gått ner massor! Men ni har ju lixom fått barn så då är det ju ok att ha lite hull på magen, jag har ju inte fått några ungar ännu så jag borde ju va fit som fan Tungan ute

Oh vad härligt att hitta rätt klänning!

Åh jag ska in och spana i ditt galleri, vad nyfiken jag blev!

Miss JH; jag vet faktiskt inte var dom finns att köpa, googlade bara på typ kuddar eller liknande. Ska försöka se om jag kan hitta någon sida till dig Glad

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!