• Svar på tråden GOD JUL!
  • daniiel

Vi började vår julafton med grötlunch ihop med min farmor, mina tre fastrar, alla mina kusiner och kusinbarn. Vi brukar bli ca 30 personer. Vi sjöng jullåtar, drack glögg och hade tomten på besök :) Efter det åkt vi hem till mina föräldrar där vi åt julmiddag. Där var min syster med sambo och mormor också, så det blev ganska lugnt :)

Vi fick dessutom husgäst på lördagen före jul, en barndomsvän till maken som bor i Oslo som kom upp för att fira jul tillsammans med sin farmor. Vi såg lite film tillsammans på kvällen på julafton :) Tanken var att vi på juldagen skulle till makens föräldrar och träffa hans syster (hon fyller år på julafton) med sambo, men makens pappa fick magsjuka på julafton, hua.

Nyår här blir lugnt som vanligt. Inget speciellt, vi spenderar den som en vanlig helgkväll. Lite godare middag, film, sova på soffan :P Vi har inga vänner med barn eller liknande, så spenderar alltid nyår ensamma. Jag hade gärna velat åka bort, göra det lite speciellt, men tyvärr har vi inte råd med sånt.

• PiaB
    daniiel skrev 2012-12-27 17:01:57 följande:
    PiaB - Kan tänka mig att det kändes lite ovant då, att inte ha det som vanligt på julafton. Förutom att du blev sjuk, så lät det ju dock som att ni fick det trevligt :) Hoppas att du kryat på dig och inte är sjuk längre! Har ni firat med dina barn efteråt eller? :)

Nej, fyller du år 1 januari? Vi har en kompis som fyller år då! Nu bor han i Oslo, men annars brukar vi fira honom på nyårs :P Grattis i förskott! :) Hoppas att ni får det riktigt trevligt :)

Tack! Ja jag var nyårsbarn -66. Född en minut över tolv på natten När jag var liten trodde jag på riktigt att alla fyrverkerier var för mig

Vi firade med barnen och mina föräldrar i lördags. Så är det ju många som har det men det är ovant.

Jag mår bättre men har fortfarande ingen röst, eller jag är väldigt hes. Men blivande maken tycker det låter sexigt. Inget ont som inte har något gott med sig heter det ju

• PiaB

Var det inte du som lärde mig att man kan kopiera och klistra in när det blir sådär? Jag har tydligen en förmåga att skriva i själva citeringsrutan. Så här stod det:

Tack! Ja jag var nyårsbarn -66. Född en minut över tolv på natten När jag var liten trodde jag på riktigt att alla fyrverkerier var för mig

Vi firade med barnen och mina föräldrar i lördags. Så är det ju många som har det men det är ovant.

Jag mår bättre men har fortfarande ingen röst, eller jag är väldigt hes. Men blivande maken tycker det låter sexigt. Inget ont som inte har något gott med sig heter det ju

• Tilda93
    daniiel skrev 2012-12-26 15:07:06 följande:
    Jag hoppas att ni alla fick en underbar jul och får ett minst lika underbart nytt år! :)

Hur firade ni er jul och vad ska ni göra på nyårsafton? :)
    Först så fixade vi oss och åkte till min syster och firade jul där, efter det åkte vi vidare till sambons morfar ( där dem firade den ``svenska julen´´) för att lämna av hans julklapp och sen åkte vi vidare till hans Danska släkt och firade den danska julen där, och sen så var vi nog hemma igen 01.30 , dagen blev otroligt LÅÅÅNG ;)

Vi har bjudit hem min mamma & min svärfar och svärföräldrarna till nyår och tänkte vi skulle äta lite gott också.. men vi har inte fått något svar än..

Vi firar 3 års förlovning vid 00 slaget ( 01/01 - 10 :D)
  • daniiel
    PiaB skrev 2012-12-27 18:37:39 följande:

Var det inte du som lärde mig att man kan kopiera och klistra in när det blir sådär? Jag har tydligen en förmåga att skriva i själva citeringsrutan. Så här stod det:

Haha hopplöst, det blir sådär för mig ibland också.

Det är väl inte så konstigt att man som barn kan tro det? Underbart att få tänka att alla fyrverkerier är för en själv :) Brukar du fira på nyårsnatten eller firar ni dig på dagen efter?

Ah okej, huvudsaken är väl att man får fira tillsammans trots allt :)

Det är klart, man får försöka se det positiva i det hela :) Min make har också varit sjuk, är fortfarande lite dålig, men jag kan säga att hans hesa röst inte är det minsta sexig :P haha
  • daniiel
    Tilda93 skrev 2012-12-27 18:48:26 följande:
    Först så fixade vi oss och åkte till min syster och firade jul där, efter det åkte vi vidare till sambons morfar ( där dem firade den ``svenska julen´´) för att lämna av hans julklapp och sen åkte vi vidare till hans Danska släkt och firade den danska julen där, och sen så var vi nog hemma igen 01.30 , dagen blev otroligt LÅÅÅNG ;)

Vi har bjudit hem min mamma & min svärfar och svärföräldrarna till nyår och tänkte vi skulle äta lite gott också.. men vi har inte fått något svar än..

Vi firar 3 års förlovning vid 00 slaget ( 01/01 - 10 :D)
    Hehe ja, när man ska åka runt på flera olika ställen brukar det bli en lång dag. Förut försökte vi hinna med min släkt, makens familj och min familj på samma dag. Från och med förra året gjorde vi dock så att vi tar makens familj på dagen efter och det blev mkt bättre :) Jag måste bara få fråga, är det stor skillnad på ert svenska julfirande och det danska? :)

Åhå, hoppas att ni får veta snart då, det börjar ju dra ihop sig :) Och grattis, kul att ha ett så exakt klockslag och dag att fira :) Vi kommer inte ens ihåg vilket datum vi förlovade oss :P
  • PiaB
    daniiel skrev 2012-12-27 18:54:54 följande:
    Haha hopplöst, det blir sådär för mig ibland också.

Det är väl inte så konstigt att man som barn kan tro det? Underbart att få tänka att alla fyrverkerier är för en själv :) Brukar du fira på nyårsnatten eller firar ni dig på dagen efter?
    Vi brukar fira mig närmaste helgen efter nyår. Förutom de vi firar nyåret med. Av någon anledning är alla så trötta på min födelsedag {#emotions_dlg.tongue-out}
  • Pillan

Nu svarar jag lite sent här, har inte sett tråden innan. Tack det samma daniiel! Jag är nyfiken och vill höra om ni deltog på julfesten på din mans jobb :)

• daniiel
    PiaB skrev 2012-12-27 19:15:56 följande:
    Vi brukar fira mig närmaste helgen efter nyår. Förutom de vi firar nyåret med. Av någon anledning är alla så trötta på min födelsedag {#emotions_dlg.tongue-out}
    Hahaha det hade jag ju iofs kunnat räkna ut, att många helst bara ligger hemma på soffan den dagen :P
  • daniiel
    Pillan skrev 2012-12-27 20:16:43 följande:
    Nu svarar jag lite sent här, har inte sett tråden innan. Tack det samma daniiel! Jag är nyfiken och vill höra om ni deltog på julfesten på din mans jobb :)
    Bättre sent än aldrig ;D

Ja, det gjorde vi! Tack vare alla snälla människor här på BT, så fick jag något att ha på mig så vi kunde gå dit :) Vi hade så fruktansvärt kul! Vi har inte haft så roligt ute på många år faktiskt, så jag (och maken) är väldigt tacksamma! :D

Såhär fina blev vi tillslut, ni behöver ju inte bry er om min konstiga min :P

Och maken, tillsammans med en jobbarkompis, tog saken i egna händer gällande den inte så bra underhållningen och entrade scenen hehe Som tur var, så blev inte dom som redan stod där sura.

Men det var som sagt en underbar kväll som vi verkligen behövde! :)

• Tilda93
    daniiel skrev 2012-12-27 18:57:28 följande:
    Hehe ja, när man ska åka runt på flera olika ställen brukar det bli en lång dag. Förut försökte vi hinna med min släkt, makens familj och min familj på samma dag. Från och med förra året gjorde vi dock så att vi tar makens familj på dagen efter och det blev mkt bättre :) Jag måste bara få fråga, är det stor skillnad på ert svenska julfirande och det danska? :)

Åhå, hoppas att ni får veta snart då, det börjar ju dra ihop sig :) Och grattis, kul att ha ett så exakt klockslag och dag att fira :) Vi kommer inte ens ihåg vilket datum vi förlovade oss :P
    Jo , vi har sagt att när vi skaffar hur så får alla som vill komma till oss :)

Skillnaden är att den danska har mer kött och potatis och vanlig sås.. svårt att förklara, dem har även grisskinn stekt i salt.. potatis stekt i socker osv.. inte sill och dem här ´´ vanliga´´..

Hoppas det med , skulle vara kul att vara några här hemma och slippa åka runt..
    Tack:D , ja det är skönt.. haha har ni inte skrivit det i förlovningsringarna? :) hehe
  • Pillan

Det ser ju kanon ut Daniiel! Klänningen blev bra och det glädjer mig att ni hade kul!

Svar på tråden GOD JUL!