• Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 7 Dec 09:52
    3088 visningar
    14 svar
    14
    3088

    Hur kan man ha krav på klädsel samt skriva att det bjuds på middag när det sedan visar sig vara varken fest eller middag efteråt?

    Hej!

    Jag är väldigt konfunderad. Min blivande svåger ska gifta sig nu i december.

    I inbjudan står det:

    "Ni inbjuds härmed att närvara vid vigseln mellan XX och XX för att därefter intaga middag..."
     och
    "Klädsel: 50-tals inspirerat"

    Men nu visar det sig att de varken ska ha middag (i min värld innebär ju det nånsorts fest) eller att det är någon särskilt klädselkod för gästerna. De ska ha kaffe och tårta samt nåt att dricka i församlingshuset och när min blivande make frågade sin bror vad som egentligen gäller så svarar han att "Vi ville bara ha vigseln 50-tals inspirerad".

    What?

    De verkar inte ha koll på nånting och dessutom bestämt sig för saker som sedan ändrats för att de helt enkelt inte har några pengar.

    Jag har beställt en rockabilly-klänning och även talat om det för svågern och han frågade vad hans bror tänkt ha på sig. Så då var det inget prat om att det bara var vigseln som skulle vara 50-tal. Hur de nu tänkt där, hur gör man en vigseln i 50-tal?

    Sen verkar hela bröllopet vara väldigt hafsigt planerat och de skulle helt plötsligt gifta sig efter att vi berättat om vårt planerade bröllop. De har varit tillsammans i ca 1,5 år och förlovade sig snabbt men bröllop var det inte tal om förrän vi berättade om vårt och så ska de dessutom gifta sig innan vi gör det, helkonstigt.

    Hans blivande fru kommer dock inte på vårt bröllop för att hon inte kan få barnvakt. Hon har bara haft flera månader på sig att ordna det. Jag däremot tar ledigt och förlorar en massa pengar för att kunna åka på deras samt att de bor långt bort så det kostar en del att ens komma dit.

    Vet inte vad jag vill med tråden, spy lite galla och få ur min irritation antar jag.

  • Svar på tråden Hur kan man ha krav på klädsel samt skriva att det bjuds på middag när det sedan visar sig vara varken fest eller middag efteråt?
  • Alylly­ra
    Äldre 7 Dec 13:48
    #1

    Knepigt att bjuda in till middag så att gästerna förväntar sig det och sen inte bjuda på middag. De hade ju lika gärna kunnat utelämna den delen. Det känns, som du säger, lite hafsigt planerat... 
    Men försök att vara glad för deras skull! Om de nu absolut måste gifta sig före er, så låt dem vara. Om det blir slarvigt och hafsigt så får det väl bli det, då kommer ju alla komma ihåg erat fina, genomplanerade bröllop så mycket bättre, eller hur? Oskyldig

    Synd på alla pengarna du har lagt ut på klänning och resa bara, men du hade kanske köpt en ny klänning även om det inte var "50-talsinspirerat" (håller helt med btw, vad är en 50-talsinspirerad vigsel?). Se det som att du gör en uppoffring för din blivandes familj och att du visar att du är en bra människa även om inte din svågers nya verkar ha samma synsätt på saken.
    Men ärligt talat, om hon inte kan ordna med barnvakt med flera månaders framförhållning låter det som att hon inte vill vara där, och hur mycket vill du ha henne där då egentligen?

    Mitt svar var kanske inte det bästa, inser jag nu när jag läser igenom det... Det var inte alls menat som ett, "äsch, ryck upp dig!"-svar, utan bara som ett annat sätt att se det på. Du får mer är gärna spy galla över saker som irriterar Solig 

  • Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 7 Dec 15:25
    #2
    Alyllyra skrev 2012-12-07 13:48:45 följande:
    Knepigt att bjuda in till middag så att gästerna förväntar sig det och sen inte bjuda på middag. De hade ju lika gärna kunnat utelämna den delen. Det känns, som du säger, lite hafsigt planerat... 
    Men försök att vara glad för deras skull! Om de nu absolut måste gifta sig före er, så låt dem vara. Om det blir slarvigt och hafsigt så får det väl bli det, då kommer ju alla komma ihåg erat fina, genomplanerade bröllop så mycket bättre, eller hur? Oskyldig

    Synd på alla pengarna du har lagt ut på klänning och resa bara, men du hade kanske köpt en ny klänning även om det inte var "50-talsinspirerat" (håller helt med btw, vad är en 50-talsinspirerad vigsel?). Se det som att du gör en uppoffring för din blivandes familj och att du visar att du är en bra människa även om inte din svågers nya verkar ha samma synsätt på saken.
    Men ärligt talat, om hon inte kan ordna med barnvakt med flera månaders framförhållning låter det som att hon inte vill vara där, och hur mycket vill du ha henne där då egentligen?

    Mitt svar var kanske inte det bästa, inser jag nu när jag läser igenom det... Det var inte alls menat som ett, "äsch, ryck upp dig!"-svar, utan bara som ett annat sätt att se det på. Du får mer är gärna spy galla över saker som irriterar Solig 
    Haha ja i och för sig, men jag gifter mig ju inte för att överglänsa någon så det spelar ingen roll om de vill ha ett pyttelitet bröllop med kaffe och kaka men då hade jag uppskattat om vi fått veta det från början. Däremot så har vi lagt ner mycket tid på planering och de kunde inte ens svara i tid, OSA datumet var 1 december och m2b fick liksom tjata för att få ett svar om hon skulle komma eller inte. Rätt respektlöst.

    Jag har inte hämtat ut paketet med klänningarna än (beställde 3 st för att hitta den perfekta haha) och kommer bara gå dit och skicka tillbaka allt igen så får betala frakt men det dör jag väl inte av. Irriterande mest.

    Grejen är att jag och min m2b är de enda på hans familjesida som kommer. Han har varit gift en gång och hm ja, han är rätt impulsiv verkar det som, tänker inte igenom saker osv och min svärmor sa att "jag har varit på ett bröllop, det räcker" så hon tar det inte på allvar, deras syster kommer inte heller men med förklaringen att det blir jäkligt dyrt.

    Jag har ingen lust alls men har faktiskt sagt till min sambo att oavsett vad vi tycker så åker vi för hur kul är det för hans bror att inte ha en enda släkting där? Bara att hålla god min. Är väl därför jag behövde spy lite galla här haha. Gör det för hans skull, inte hans blivande..

    Jag undrar också om det är så att hon inte vill. Jag har inte träffat henne, men hon verkar lite knepig. Svärmor var dit för ett tag sen och blev knappt inbjuden att dricka kaffe, tog flera timmar innan hon fixade kaffe.

    Som du säger, varför ska vi vilja ha nån på vårt bröllop som själv inte vill men kan ju säga så här att hon gör sig inte så poppis Drömmer
  • Anonym (Anna)
    Äldre 7 Dec 15:54
    #3
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-12-07 09:52:25 följande:
    Hej!

    Jag är väldigt konfunderad. Min blivande svåger ska gifta sig nu i december.

    I inbjudan står det:

    "Ni inbjuds härmed att närvara vid vigseln mellan XX och XX för att därefter intaga middag..."
     och
    "Klädsel: 50-tals inspirerat"

    Men nu visar det sig att de varken ska ha middag (i min värld innebär ju det nånsorts fest) eller att det är någon särskilt klädselkod för gästerna. De ska ha kaffe och tårta samt nåt att dricka i församlingshuset och när min blivande make frågade sin bror vad som egentligen gäller så svarar han att "Vi ville bara ha vigseln 50-tals inspirerad".

    What?

    De verkar inte ha koll på nånting och dessutom bestämt sig för saker som sedan ändrats för att de helt enkelt inte har några pengar.

    Jag har beställt en rockabilly-klänning och även talat om det för svågern och han frågade vad hans bror tänkt ha på sig. Så då var det inget prat om att det bara var vigseln som skulle vara 50-tal. Hur de nu tänkt där, hur gör man en vigseln i 50-tal?

    Sen verkar hela bröllopet vara väldigt hafsigt planerat och de skulle helt plötsligt gifta sig efter att vi berättat om vårt planerade bröllop. De har varit tillsammans i ca 1,5 år och förlovade sig snabbt men bröllop var det inte tal om förrän vi berättade om vårt och så ska de dessutom gifta sig innan vi gör det, helkonstigt.

    Hans blivande fru kommer dock inte på vårt bröllop för att hon inte kan få barnvakt. Hon har bara haft flera månader på sig att ordna det. Jag däremot tar ledigt och förlorar en massa pengar för att kunna åka på deras samt att de bor långt bort så det kostar en del att ens komma dit.

    Vet inte vad jag vill med tråden, spy lite galla och få ur min irritation antar jag.
    Allvarligt! Klagar du på dem för att de inser att de behöver prioritra andra saker i sin ekonomi än att ha ett dyrt bröllop? I mina öron låter det som om de handlar klokt och inte festar över sina tillgångar. De kanske var som de flesta att de önskade ett drömbröllop men under färdens gång insåg att de inte hade en ekonomi som tillät det. Vill du hellre att de sätter sig i skuld så att DU får en bra dag? Det är ju faktiskt DERAS bröllop.

    Det är väl också deras val att en av dem inte kommer på ditt bröllop precis som det är ditt val att "förlora" pengar på att gå på deras. Du låter väldigt girig så du kanske kan välja att glädjas att inte behöva betala kuvertavgift för henne? Du kanske till och med får en present från båda?

    Naturligtvis handlar deras bröllop om att de ska bräcka dig. De är ju därför man gifter sig. För att bräcka någon annan....äktenskap handlar ju inte om kärlek (här är jag sarkastisk, ville bara påpeka det).
  • Äldre 7 Dec 16:53
    #4
    Anonym (Anna) skrev 2012-12-07 15:54:22 följande:
    Allvarligt! Klagar du på dem för att de inser att de behöver prioritra andra saker i sin ekonomi än att ha ett dyrt bröllop? I mina öron låter det som om de handlar klokt och inte festar över sina tillgångar. De kanske var som de flesta att de önskade ett drömbröllop men under färdens gång insåg att de inte hade en ekonomi som tillät det. Vill du hellre att de sätter sig i skuld så att DU får en bra dag? Det är ju faktiskt DERAS bröllop.

    Det är väl också deras val att en av dem inte kommer på ditt bröllop precis som det är ditt val att "förlora" pengar på att gå på deras. Du låter väldigt girig så du kanske kan välja att glädjas att inte behöva betala kuvertavgift för henne? Du kanske till och med får en present från båda?

    Naturligtvis handlar deras bröllop om att de ska bräcka dig. De är ju därför man gifter sig. För att bräcka någon annan....äktenskap handlar ju inte om kärlek (här är jag sarkastisk, ville bara påpeka det).
    Hmm... Antar att du är läskunnig. 
    Men hur sjutton får du det TS skrev till att vara motiverat ett så elakt svar? 

    Är det du som är svägerskan kanske? 
    Det låter i alla fall nästan så, då du verkar ta det här väldigt personligt...

    Sånt här gör mig ärligt förbannad.
  • Äldre 7 Dec 17:08
    #5

    TS: 
    Jag förstår din frustration. Att dom "tränger sig före" är nog inget större problem. Och det låter ju inte så i ditt andra inlägg heller.
    Men som du säger så känns det inte så genomtänkt. Inget fel i att ha ett litet bröllop med bara fika. Men då är det bra om dom inbjudna vet om det från början.
    Om inte annat, så för att man själv ska kunna planera att få lite mat i magen under den dagen.

    Att begära en speciell klädsel som i de flesta fall kräver att gästerna måste handla nytt och inte kan använda det som finns i garderoben kan ju också kännas lite som att det bör vara en motprestation från brudparet. 
    Jag hade nog förväntat mig lite dans i alla fall. Det jag förknippar 50-talet mest med är ju bilarna och musiken liksom. Så jag förstår att man tänker i dom banorna.
    Även om det givetvis inte heller är ett tvång att brudparet måste arrangera något sånt. 

    Inget fel heller i att dom ändrar sig under resans gång, dom verkar ju i alla fall ha meddelat det på något sätt eftersom ni vet om det redan nu, och inte fick veta det när ni kom dit. 

    Men det jag uppfattar som att du blir mest ledsen över är ju att när ni lägger både tid och pengar på att närvara på deras bröllopsfest så att brudgummen i alla fall har några släktingar där, och att dom då inte ens kan svara på OSA i tid, utan att ni måste tjata på dom.
    Och att efter mycket ansträngningar från er sida att få ett svar, så väljer hon att inte komma.
    Det blir ju lite som att markera att ni inte betyder något för dom...

    Försök att vara "the bigger person" här.
    Om inte annat så har ni gott samvete sen i framtida kontakt med dom.
    Och det är helt ok att bli ledsen och frustrerad.
    Det är sättet man agerar på när man blir det som visar på vilken typ av människa man är Solig 

  • Äldre 7 Dec 17:13
    #6

    Har övriga gäster fått information att det enbart blir kaffe och kaka efter vigseln, eller är det bara ni som fått veta det? För,om jag skulle resa iväg för att gå på en tillställning med infon att det är middag jag ska på, och sedan istället serveras kaffe, hade jag nog blivit rätt besviken-eller rättare sagt mått mindre bra, eftersom jag ju givetvis inte planerat att behöva äta så mycket annat den dagen.
    Vill det här paret undvika en riktigt misslyckad dag, ska de nog snabbt informera alla om de ändrade planerna, så folk slipper försöka se glada ut fast de känner sig arga av hurnger..


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 7 Dec 18:16
    #7
    Chicita skrev 2012-12-07 17:08:34 följande:
    TS: 
    Jag förstår din frustration. Att dom "tränger sig före" är nog inget större problem. Och det låter ju inte så i ditt andra inlägg heller.
    Men som du säger så känns det inte så genomtänkt. Inget fel i att ha ett litet bröllop med bara fika. Men då är det bra om dom inbjudna vet om det från början.
    Om inte annat, så för att man själv ska kunna planera att få lite mat i magen under den dagen.

    Att begära en speciell klädsel som i de flesta fall kräver att gästerna måste handla nytt och inte kan använda det som finns i garderoben kan ju också kännas lite som att det bör vara en motprestation från brudparet. 
    Jag hade nog förväntat mig lite dans i alla fall. Det jag förknippar 50-talet mest med är ju bilarna och musiken liksom. Så jag förstår att man tänker i dom banorna.
    Även om det givetvis inte heller är ett tvång att brudparet måste arrangera något sånt. 

    Inget fel heller i att dom ändrar sig under resans gång, dom verkar ju i alla fall ha meddelat det på något sätt eftersom ni vet om det redan nu, och inte fick veta det när ni kom dit. 

    Men det jag uppfattar som att du blir mest ledsen över är ju att när ni lägger både tid och pengar på att närvara på deras bröllopsfest så att brudgummen i alla fall har några släktingar där, och att dom då inte ens kan svara på OSA i tid, utan att ni måste tjata på dom.
    Och att efter mycket ansträngningar från er sida att få ett svar, så väljer hon att inte komma.
    Det blir ju lite som att markera att ni inte betyder något för dom...

    Försök att vara "the bigger person" här.
    Om inte annat så har ni gott samvete sen i framtida kontakt med dom.
    Och det är helt ok att bli ledsen och frustrerad.
    Det är sättet man agerar på när man blir det som visar på vilken typ av människa man är Solig 
    Du har förstått helt rätt, jag har inte alls något emot ett litet bröllop, man gifter sig för sin egen skull och inte för att bjuda gäster på den finaste menyn och de bästa vinerna. Grejen med detta var att vi hade inte fått reda på något om inte min m2b hade frågat sin bror.

    När hans bror var här på svensexa så frågade jag hur det gick med planeringen så sa han att han knappt har haft nåt med det att göra men att han hade fått i uppdrag att ringa cateringfirman men att de ville ha 10.000 varpå jag svarade att det är ju ingenting (eftersom jag trodde att det var middag det var tal om och dessutom har de bjudit 50 gäster) och han då sa att nä, då får det bli Ica Maxi och när vi då fick reda på att det alltså inte blir någon middag så undrade min m2b (han frågade detta efter svensexan varit alltså) hur de tänkt eftersom de skrivit 50-tals inspirerat och utan fest blir det ju lite konstigt och då fick vi reda på att de helt plötsligt menade att det var vigseln som skulle vara 50-tal. Och om vi inte fått reda på att det inte blir middag så hade vi ju gått hungriga och dessutom köpt onödiga kläder. JAG tyckte det skulle bli superkul med 50-tal och sa att jag går all-in, tyckte att har vi nu tackat ja så har vi ju tackat ja till att följa klädkoden också vilket som sagt skulle bli kul men såklart kostar det och hade känts jäkligt dumt att komma med världens stajl och sen så var det totalt i onödan.

    Sen blir det ju lite dubblet som du säger, att de skickar en inbjudan med den klädkoden, skriver att det blir middag och vi tackar ja i tid, talar om för hans bror att vi letar kläder, att det sen inte alls kommer vara som de sagt och att de inte ens kan svara i tid till VÅRT bröllop samt inte anstränga sig (eller ja, HON kan tydligen inte det) på samma sätt för vår skull.

    Som jag skrev tidigare så kommer vi ju hålla god min och vi kommer för hans brors skull och vara glada, eller iaf låtsas vara det, för deras skull men blev så irriterad och sur att jag var tvungen att få ur mig skiten

    Pratat om detta med min blivande och sagt att självklart åker vi dit och närvarar oavsett vad vi tycker om hans val och deras snurriga planering, han har inte haft det så himla lätt och tror hans bror får mer ut av att vi är där än vad vi "förlorar".
  • Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 7 Dec 18:19
    #8
    passionsblomman skrev 2012-12-07 17:13:46 följande:
    Har övriga gäster fått information att det enbart blir kaffe och kaka efter vigseln, eller är det bara ni som fått veta det? För,om jag skulle resa iväg för att gå på en tillställning med infon att det är middag jag ska på, och sedan istället serveras kaffe, hade jag nog blivit rätt besviken-eller rättare sagt mått mindre bra, eftersom jag ju givetvis inte planerat att behöva äta så mycket annat den dagen.
    Vill det här paret undvika en riktigt misslyckad dag, ska de nog snabbt informera alla om de ändrade planerna, så folk slipper försöka se glada ut fast de känner sig arga av hurnger..
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ingen aning, vi känner inte en kotte, de bor ju i en annan stad och vi delar inget som helst umgänge med dom så vet inte hur det är med andra gäster. Jag frågade ju hur många som kommer och han svarade 50. Så hoppas inte att det kommer sitta 50 pers där som är skithungriga och bara får tårta, kaffe och lite vin typ.
  • Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 7 Dec 18:46
    #9
    Anonym (Anna) skrev 2012-12-07 15:54:22 följande:
    Allvarligt! Klagar du på dem för att de inser att de behöver prioritra andra saker i sin ekonomi än att ha ett dyrt bröllop? I mina öron låter det som om de handlar klokt och inte festar över sina tillgångar. De kanske var som de flesta att de önskade ett drömbröllop men under färdens gång insåg att de inte hade en ekonomi som tillät det. Vill du hellre att de sätter sig i skuld så att DU får en bra dag? Det är ju faktiskt DERAS bröllop.

    Det är väl också deras val att en av dem inte kommer på ditt bröllop precis som det är ditt val att "förlora" pengar på att gå på deras. Du låter väldigt girig så du kanske kan välja att glädjas att inte behöva betala kuvertavgift för henne? Du kanske till och med får en present från båda?

    Naturligtvis handlar deras bröllop om att de ska bräcka dig. De är ju därför man gifter sig. För att bräcka någon annan....äktenskap handlar ju inte om kärlek (här är jag sarkastisk, ville bara påpeka det).
    Jo, jag är väldigt girig. Som köper nya kläder, tar ledigt och därmed går back över 1500 kr samt inte bryr mig ett dugg om de har kakor från Willys eller oxfilé från Operakällaren. Om du läser igen så ser du att det handlar inte om vad JAG vill uppleva utan om att vi fått information som inte stämmer och som vi inte fått reda på om inte min m2b hade frågat och sedan att svågerns blivande fru inte kan anstränga sig ens i närheten så mycket som jag gjort, för att kunna närvara vid vårt bröllop.

    Att de gifter sig innan spelar mig absolut ingen roll, jag skrev det för att man ska få lite perspektiv på hur de tänker, alltså att de rusar in i någonting helt plötsligt, ändrar saker längs vägen utan att meddela och dessutom inte har respekt nog att svara oss i tid.

    Presenter kunde jag inte bry mig mindre om, det är en present nog att alla våra gäster som tackat ja kommer vara med oss på vår stora dag.

    Du verkar som Chicita sa, ta det väldigt personligt.
  • stormh­elen
    Äldre 7 Dec 21:01
    #10

    Men gud vad frustrerande, förstår att du blir irriterad. Då är det ju bra att du får ventilera dig här lite gran. Solig


    Jag skulle bli tossig om jag fått en inbjudan (oavsett vad det var) där det står att man ska få middag och sedan får man reda på av en slump att det inte blir middag utan fika istället.


    Tur att ni frågade iaf. Hade ju varit väldigt segt om ni kommit dit och varit super hungriga. Man planerar ju efter den informationen man får.


    Om man ändrar på sådana detaljer måste man ju givetvis se till att informera de inbjudna gästerna om vad som gäller.


    Håller med er allihop att det är väldigt respektlöst att inte OSA i tid. Tyvärr så verkar det vara rellativt vanligt att vissa tenderar att inte OSA i tid. Men det är nog mer frustrerande när det är så nära familj/ släktingar som inte gör det.


     

  • maxmam­ma
    Äldre 8 Dec 14:57
    #11
    Chicita skrev 2012-12-07 16:53:04 följande:
    Hmm... Antar att du är läskunnig. 
    Men hur sjutton får du det TS skrev till att vara motiverat ett så elakt svar? 

    Är det du som är svägerskan kanske? 
    Det låter i alla fall nästan så, då du verkar ta det här väldigt personligt...

    Sånt här gör mig ärligt förbannad.
    Håller med dig chicita här, TS verkar vara allt utom elak iaf. Tycker hon verkar vara en förnuftig människa med sunda värderingar.

    Att sopa på TS så här är helt omotiverat taskigt.

    Och sen välja att svara anonymt nick är så fegt när man sen sitter o kastar skit på någon. framför en dataskärm.

    Förstår verkligen varfrör de som är veteraner här tycker anonym funktionen utnyttjas på fel sätt i många fall.

    Nä TS stå på dig o ta inte skit från nån alls oavsett om det gäller här på nätet eller i din famil/vänskapskrets.

    Hoppas du o din blivande får ett underbart bröllop. 
  • Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 10 Dec 10:24
    #12
    maxmamma skrev 2012-12-08 14:57:24 följande:
    Håller med dig chicita här, TS verkar vara allt utom elak iaf. Tycker hon verkar vara en förnuftig människa med sunda värderingar.

    Att sopa på TS så här är helt omotiverat taskigt.

    Och sen välja att svara anonymt nick är så fegt när man sen sitter o kastar skit på någon. framför en dataskärm.

    Förstår verkligen varfrör de som är veteraner här tycker anonym funktionen utnyttjas på fel sätt i många fall.

    Nä TS stå på dig o ta inte skit från nån alls oavsett om det gäller här på nätet eller i din famil/vänskapskrets.

    Hoppas du o din blivande får ett underbart bröllop. 
    Tack =) Vet egentligen inte varför jag svarade Anonym, Chicita sa det så bra men det är rätt irriterande när människori tillskriver en egenskaper som inte finns för att de inte kan ta in och läsa en text.
  • Äldre 10 Dec 11:43
    #13
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-12-07 15:25:19 följande:
    Grejen är att jag och min m2b är de enda på hans familjesida som kommer. Han har varit gift en gång och hm ja, han är rätt impulsiv verkar det som, tänker inte igenom saker osv och min svärmor sa att "jag har varit på ett bröllop, det räcker" så hon tar det inte på allvar, deras syster kommer inte heller men med förklaringen att det blir jäkligt dyrt.



    Jag blir lite förvånad över svärmors reaktion.... Spelar det någon roll att han varit gift en gång förut? Och? Borde inte alla få en andra chans till kärlek? 
    Kanske insåg de att ingen verkar ta deras bröllop på allvar och därför bestämde sig för att inte lägga så stora pengar på bröllopet...?
    Känner naturligtvis inte till hela situationen, men det låter ändå rätt taskigt att strunta i hans bröllop för att det är andra gången. 
     
  • Anonym (fatta­r inte)
    Äldre 10 Dec 13:53
    #14
    Koloratur skrev 2012-12-10 11:43:41 följande:
    Japp, så känner jag med. Tycker att hon kan bita ihop och göra det för hans skull.

    Nu vet jag att hon fått lägga ut mycket pengar på honom då han aldrig har pengar och det kostar en del att åka dit men det verkar ju inte vara av den anledningen hon inte tänker komma. Om vi säger så här: Hon är inte den man vänder sig till för emotionellt stöd.

    Nja, att de skulle känna att ingen tar det på allvar och därför inte lägger pengar på det är jag säker på att det inte är, jag vet att de har dåligt med pengar. Hon är sjukskriven och han arbetslös. Dock så fick han och även min m2b och deras syster ett arv efter sin pappa som gick bort i våras och han har ju använt pengar därifrån. Men så har han tydligen blåst det mesta nu och inte kunnat planera och hålla i dem.

    Men jag tycker som du, att hon borde åka för hans skull. Men det är ingen idé att prata med henne om sånt, hon är ganska kall.

    Det är inte mysiga familjen jag gifter in mig i om vi säger så.
Svar på tråden Hur kan man ha krav på klädsel samt skriva att det bjuds på middag när det sedan visar sig vara varken fest eller middag efteråt?