Inlägg från: Anonym (Tiffanys) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiffanys)

    Försäkra dyr förlovningsring?!!!

    Hej... Hur har ni gjort med lite dyrare ringar när det kommer till försäkringen? Vi ska åka och hämta våra ringar från Tiffanys i London. Min förlovningsring kommer att kosta 134.000 :- och vigselringen 40.000 :- (makens 15.000 alla ringar kommer att inhandlas därifrån. Vill ju självklart försäkra dom...hur har ni andra gjort?

  • Svar på tråden Försäkra dyr förlovningsring?!!!
  • Anonym (Tiffanys)

    Anonym: skiter fullständigt i din åsikt om priset! Vi har råd! I denna tråd frågar jag om försäkring, inte om vad folk tycker om priset! Annamolly: tack för tipset! Ska kolla med våran hemförsäkring om dom har någon form utav tilläggsförsäkring är det ju kanon bra! vad roligt att din ring är från Tiffanys! Visst är deras ringar helt fantastiska!!!!

  • Anonym (Tiffanys)

    Asså människor!!!! Jag fattar inte varför ni tar er energi att sitta och döma mig för våra val utav ringar! Jag skulle aldrig få för mig att sitta och kommentera och fråga om varför man snålar och varför man väljer en billig ring, klänning osv...vi har väldigt mkt pengar och vi har råd. Punkt slut. Alla har olika budget bara att acceptera! Om någon skulle kommentera åt det andra hållet, och ifrågasätta varför man betalar för lite för en ring så skulle det inte bli sådana här diskussioner! Jätte tråkigt för dig att du inte kan välja något dyrare, men du behöver inte klanka ner på andra för att dom har råd! och jag valde inte min ring för att jag blir lyckligare, utan helt enkelt för att jag HAR den ekonomiska möjligheten att välja vilken ring som helst, så jag tog den JAG tyckte var vackrast! Kan tillägga att jag ÄR världens lyckligaste, har världens mest underbara man och vi kommer att ha ett fantastisk och JA påkostat bröllop! Om det bränns.,,så ja, då är det väl ditt problem! Sluta va så bittra och gläds er åt andra! Trodde att det var det hela BT gick ut på!

  • Anonym (Tiffanys)

    Till alla Er som har stått upp för mig idenna tråd, tusen tack, blir alldeles varm om hjärtat! Tack och och lov att det finns sådana som ni!


    Till Anonym som tycker att jag skryter: står klart och tydlig att vi självklart vill försäkra dom, det vi ville veta var bara ifall det fanns en speciell försäkring för just smycken och ta råd utifrån hur andra har gjort. Tycker synd om dig som känner ett behovet utav att gå in i denna tråd trots att du ser att inte ens har något med ditt intresse att göra! Du måste verkligen vara i stort behov utav bekräftelse eftersom du verkar så himla bitter och avundsjuk!


    Att jag skryter om våra ringar är en helt fel uppfattning. Jag skrev priset för att folk har olika uppfattningar om vad som är dyrt! Min förlovningsring är en carat briljantslipat enstens ring vilket inte är helt ovanligt´. Går man in och tittar på tex sveriges bästa bröllopsfotografer, tex alicia swedenborg, erika gerdemark, lindissima, small pig art osv så har de flesta utav deras brudpar diamantringar som lutar åt det dyrare hållet. Så jag förstår inte denna uppståndelse! Hade tänkt att lägga upp en bild sen på våra ringar och bröllopsbilderna, men jag kommer faktislkt att skippa det! Ska det vara så på varenda grej man sätter upp, att man blir kritiserad för sina val, ja, då avstår jag hellre. Man blir medlem här för att kunna ta råd utav andra blivande brudar och få hjälp med olika val vilket är ganska trevligt då jag är den enda i min vänskapskrets som ska gifta sig, men ska man ha med människor att göra som är bittra, svartsjuka och går in för att försöka sänka en pga av de själva mår dåligt och inte har råd själva, då avstår jag i fortsättningen om att fråga saker här på BT.


     

  • Anonym (Tiffanys)
    GustavB skrev 2012-12-06 10:30:22 följande:
    Snark, alltid ska det vara någon som blir illa berörd av vad andra lägger sina pengar på. Är det så jäkla svårt att hålla sinna anonyma, totalt onödiga och småsinniga kommentarer för sig själv? Har någon råd och lust att köpa en dyr ring, en dyr klänning eller lägga en halv mille på partyfavors så låt dom göra det, var GLAD att dom har möjligheten ... För att svara på frågan, jag var tvungen att göra en svensk värdering på min fästmös förlovningsring. Funkar utmärkt och går rätt fort att göra t ex på Kaplans i Sthlm. Sen får du teckna en tilläggsförsäkring då det rör sig om summor över 50 000, man brukar också behöva öka på värdet på hemförsäkringen beroende på vad ni har nu förstås, så den premien går också upp. Hemförsäkringen ska täcka din mans ring då den inte är lika dyr. Dessa vilkor gäller iaf för Länsförsäkringar. ... Lycka till.
    Äntligen ett riktigt svar! Tack GustavB. Ok, ska ringa våran hemförsäkring idag och kolla vad som gäller! Man får ju med ett certifikat från Tiffanys och kvitton osv, trodde att det skulle räcka, men då behöver vi alltså få den värderad i en butik här i Svea? Det visste jag inte....tack ännu en gång för ditt svar!
  • Anonym (Tiffanys)

    Jo, jag pratade med våran hemförsäkring (trygg-hansa), och det stämmer att min M2Bs ring ingår i hemförsäkringen, och det gör även min vigselring eftersom den ligger under 50.000 Kr. Men däremot måste vi lägga till en tilläggsförsäkring på förlovningsringen vilket kommer kosta 1.200 kr / år. Och det räckte med ett certifikat från Tiffanys, vilket betyder att vi behöver inte få den värderad igen här i Sverige.

  • Anonym (Tiffanys)

    Chicita, väldigt bra skrivet! Grejen är att jag skulle ALDRIG någonsin kritisera för att någons val utav klänning, ringar osv oavsett pris! Kan ju säga att jag till att börja med aldrig ens trodde jag skulle få ha bröllop och gifta mig överhuvudtaget! Så allt detta är väldigt nytt för mig så jag vet inte så mkt om hur saker och ting fungerar. Ingen utav mina vänner har haft ett bröllop utan gift sig på stadshuset eller väljer att vara sambos. Min M2Bs föräldrar har det väldigt gott ställt ekonomiskt, och dom vill ge oss ett drömbröllop ink ringarna då deras enda barn har hittat den personen han önskar spendera sitt liv med. Det var faktiskt dom som sa till min m2b att ta mig till tiffanys och låta mig välja ut mina ringar. Jag menar, vem tackar nej till det? Klart man blir glad och tackar och tar emot! Vi hade aldrig haft råd själva! Men blir så less på alla dessa kommentarer, och ville egentligen gå in på någon förklara om varför vi lägger ut så mkt pengar...men folt verkar ju tro att man sitter och skryter och ska visa upp sina pengar! Så ville bara förklara att det var det sista jag ville. Var bara glad och känner en sån lycka över jag utöver att ha hittat min drömprins även kommer att få ha ett otroligt vackert bröllop och jag menar vem säger nej till en ring från Tiffanys? Man blir ju uppmålad som hollywood fru som flashar och gud vet vad! Som sagt, jag har ingen erfarenhet från bröllop osv, så tyckte att BT var så himla bra då man kan fråga allt mellan himmel och jord. Men tycker det är synd att folk klankar ner på en utan att ens känna personen ifråga och veta någon bakrund!

  • Anonym (Tiffanys)
    Ladurée Addict skrev 2012-12-06 13:09:37 följande:

    Lägg ner din missunnsamma attityd!


     


    Just sådana personer som du har fått mig att avstå från att publicera bilder på min förlovningsring. Det finns en avundsjuk och bitter tongång som då och då poppar upp på BT. Alla har olika ekonomiska förutsättningar och det är väl inga konstigheter med det.


     


    Varför ska man inte kunna skriva hur mycket ens ring kostade när man är anonym på nätet och behöver råd när det gäller försäkring?


     


    Jag har tagit en extra försäkring för alla mina smycken, klockor och handväskor. Om du befinner dig i USA finns det betydligt förmånligare försäkringar för smycken som tex Chubb. Viktigt är att du noga studerar det finstilta och vad som ingår i försäkringen du tecknar. Du vill troligen inte ha en ersättningssten från Guldfynd om du inhandlat din förlovningsring från Tiffany. Vore jag dig skulle jag kontakta mitt försäkringsbolag hemma i Sverige för att se vad dom kan erbjuda dig. Är jag inte nöjd med deras policy skulle jag inte tevka att kontakta flera olika försäkringsbolag och sedan jämföra vilket som är mest förmånligt för mig och mina behov.


     


    Tiffanys: Din ring låter klassisk och vacker!! Har många vänner som inhandlat sin ring på just Tiffany & Co.


     


     


    Jo men jag menar ju det! Jag kommer inte lägga upp en enda bild på våra ringar och bröllop! Blir så trött på människor som inget annat kan än klaga!
  • Anonym (Tiffanys)
    November2013 skrev 2012-12-06 14:59:15 följande:
    Jag tycker det är så tråkigt att ni/du inte känner att ni kan visa bilder, jag skulle så gärna vilja se och även bli inspirerad. =)

    Hoppas resten av ditt bröllopsplanerande går bra och jag hoppas du delar med dig under resans gång precis som vi andra gör här utan att du känner dig påhoppad. För precis som många andra visa människor här skriver, detta forum är för oss alla!

    Mvh Glad Stockholmsbrud
    klart jag kan lägga ut en bild...än så länge är det bara från tiffanys hemsida, men i februari när vi hämtat dom kan jag lägg upp nya på hur dom ser ut i verkligheten. Vi var och valde ut dom i butiken i London men båda mina och min m2bs måste justerar storleksmässigt plus graveras. Här kommer iaf lite bilder:


    Övre bild: Förlovningsring



    Vigselring


    M2Bs förlovnings/Vigselring.

     


     

  • Anonym (Tiffanys)

    Vill ännu en gång tacka alla er som stöttat mig och gett mig pepp istället för att dra ner en med en massa negativitet! Vill önska Er alla en riktigt god jul!

    November2013: La ut bilderna för att du så gärna ville se ringarna och för att du varit så gullig och tagit fighten för mig

  • Anonym (Tiffanys)

    Tack! Jag älskar ringarna...asså, jag tycker inte dom är så pråliga... jag valde dessa för att jag personligen tycker att en enstensring med en carat är så klassisk, elegant och tidlös. Kommer ju vilja att den går i arv sedan, typ till vårat framtida barnbarn när hon ska gifta eller något sådant.

    14 Juni 2014 =) gifter vi oss!

    Vet att vi är ute i god tid, men det blir ett relativt stort bröllop, eller, jag vet inte vad stort är för många, men 150 st personer blir vi iaf, och det är så mkt planering....finns så mkt att tänka på! Vårat fest-häfte tex ska innehålla en gästpresentation utav varje gäst. och bara DET tar ju hundra år...så jag har börjat lite smått med det så att man inte stressar sedan. Tiden går ju sååååå himla fort faktiskt, så lika bra attt börja i god tid!

  • Anonym (Tiffanys)
    Dalatösen skrev 2012-12-06 16:18:12 följande:
    Åh! Underbart vackra! Tack för att du delar med dig!
    Tack så mycket Kommer va sååå roligt när man äntligen får ha på sig dom så att alla ser att man TILLHÖR någon! Jag älskar verkligen familjelivet och att känna att man hör ihop men en person <3 Bästa känslan i världen!
  • Anonym (Tiffanys)
    November2013 skrev 2012-12-06 17:08:25 följande:
    Precis så tänkte jag när vi valde vigselring, jag hittade en antik ring som jag blev förälskad i. Drömmen är att något barnbarn i framtiden skulle vilja bära den. Gillar även känslan av något som känns lite unikt, precis som jag känner att min relation till min m2b är. =)

    Men jag håller med, din är stilren och kommer förbli vacker år efter år.

    tiden springer iväg, vi började 11/5 år i förväg, men de måste man nästan när man planerar i Stockholm
    ska ni gifta er i london? 
    150 personer är ett hyffsat stort bröllop, vi kommer ha ungefär 85 gäster.
    Hahaha nej vi kommer gifta oss i Stockholm! Men den närmaste tiffanys finns i London!
  • Anonym (Tiffanys)
    November2013 skrev 2012-12-06 17:14:08 följande:
    haha okej! =)
    Ett Londonbröllop hade jag inte tackat nej till dock, har bott där av och till.

    Va kul, en till Stockholmsbrud!
    Svårt att hitta en lokal för 150 gäster? 
    Tanken att ha bröllopet utomlands har inte ens slagit mig då jag inte vill be gästerna att spendera pengar på flygbiljetter och hotell...plus att vi älskar stockholm! Att hitta lokal för 150 pers var inte svårt tycker jag...Vi har tittat på Winterviken, operaterassen och grand hotel...inget spikat, kollar fortfarande på menyförslag och sådant.
    Annamolly skrev 2012-12-06 17:22:21 följande:
    Du har likadan forlovningsring som jag!! :)

    Bra val Flört

    (Fast min sten ar mindre och jag har guld, inte platina). Jag har fatt massor av komplimanger for hur stenen ar infattad som i en "krona". Det ar manga juvelerare som sager att dom gor en "Tiffany setting" men nar man tittar narmare sa ser man att det ar sana fina sma detaljer pa originalet.

    (Lite off-topic men jag tyckte det var roligt...)
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Nej men vad rooooligt! Nu blir jag ännu mer övertygad om att jag valde rätt!!
  • Anonym (Tiffanys)
    Anonym skrev 2012-12-06 19:57:39 följande:
    Det var jag som knorrade förut, nu är jag tillbaka. Jag vet att det är en dålig egenskap att vara avundsjuk, missunsam eller vad man nu vill kalla det, men som någon sagt så sticker det tyvärr i ögonen när folk skriver ut såna för mig extrema summor. Jag ville inte göra TS ledsen och är ledsen om det blev så, men jag uppfattade det som skryt och tände till på det. Självklart lägger folk precis så mycket eller lite pengar på sina bröllop som de vill, vi blir alla lika gifta ändå. Jag har haft en dålig dag och ber om ursäkt. Kanske skäms jag lite över hur liten budget vi har till vårt bröllop, och därför känner jag mig hotad av folk som redovisar sina lyxiga ringar och/eller bröllop. Det vanligaste är väl att folk inte skriver ut summorna ifall det rör sig om så pass mycket, men om det krävdes i det här fallet så gjorde det väl det. Jag ska sluta klaga.
    Det är helt ok att ha en dålig dag, och som jag skrev förut så var det verkligen inte meningen att göra någon upprörd. Jag vet inte ifall du läste det, men jag förklarade i mitt tidigare inlägg att det är mina svärföräldrar som kommer att stå för bröllopet och allt som tillkommer, dvs ringarna. Vi skulle egentligen åka till thailand bara min sambo och jag, och gifta oss på stranden, enkelt och romantiskt. MEN när hans föräldrar fick höra detta insisterade dom på att stå för fiolerna eftersom dom har det väldigt bra ställt ekonomiskt och ville vara med och fira då det är deras enda barn. Detta är ju något vi inte hade räknat med, därav thailand idén. Även min föräldrar (även jag är en det enda barnet) blev väldigt ledsen över att vi skulle göra detta själva så vi bestämde att ta emot hjälpen utav mina svärföräldrar. Att ha ett drömbröllop är ju något som de flesta drömmer om, så givetvis blev vi super glada. Jag ska vara ärlig, det är en dröm att få ha ett bröllop man bara trodde man skulle få drömma om...MEN...som jag sa till min sambo en gång när jag vaknade en lördagsmorgon: att få vakna bredvid dig varje dag och känna sådan här lycka och kärlek gör mig till världens rikaste människa. Alla här på BT som ska gifta sig, gud så lyckligt lottade vi är att ha hittat en människa som älskar en oavsett vad och villkorslöst! Tillräckligt mycket för att vilja spendera en hel livstid med en och lova detta inför våra vänner och familj! DET är det som är det värdefulla....det kan varken den dyraste ringen, eller den vackraste klänningen från vera wang mäta sig med! Men självklart, blir man erbjudet en fin ring och ett fint bröllop på ett silverfat så är det klart att man tackar ja, och DET är väl inget man ska behöva må dåligt över eller bli anklagad för....
  • Anonym (Tiffanys)

    stormhelen skrev 2012-12-06 20:17:05 följande:

    Bra tips att tänka på Chicita.


    Jag hade inte tänkt att man skulle presentera deras yrken (man kan ju fråga om det är okey att man gör det innan, om man nu nödvändigt vill göra det), utan kanske typ något som "Bla bla är syster till bruden. Tidiagre i sin ungdom höll hon på med tyngdlyftning och har varit svensk mästarinna. Idag är hon sambo och stolt mor till deras gemensamma dotter. Tillsammans har de även ett bonus barn från hennes sambos tidigare äktenskap."


    Här kommer lite exempel på hur/vad jag skrivit. Man behöver inte ta med yrken på alla, finns ju mkt annat man kan skriva om




    Sandra: brudens maid of honour. Hårt arbetande kvinna på ett multimiljon bolag inom stålindustrin där hon visar sina skills . Intressen: renovera och inreda bostäder. Ogillar skarpt: rysch pysch, rosa och gulligull. Sunt furnuft och hälsosam inställning till livet är de bästa egenskaperna på denna fenomenala kvinnan. Sambo med Jonas och deras två katter.


     Jonas: intelligent ingenjör som för tillfället jobbar som konsult. På fritiden ägnar sig denna norrlänning åt att planera temafester med sin sambo. Träffar gärna sina vänner och spekulerar kring ifall det kommer en tredje Jägarna, och i så fall, vilken roll skulle han möjligtvis kunna få i den? Sambo med Sandra och deras två katter.


    Bruden: älskar att dansa och laga mat samtidigt. Tycker att livets alla svåra frågor kan besvaras med ett enkelt svar som är lösningen på allt: CHOKLAD! Är galet förälskad i brudgummen och ser gärna till att kyssa honom så ofta hon bara kan. Är nu en stolt tagare utav efternamnet ----


     Rita: brudens moster. En kvinna i hennes bästa år som dessutom är en riktigt snygg liten pingla. Har städmani och det är alltid prydligt och rent hemma hos henne, vilken tid på dygnet man än kommer på besök. Har ett humör som en berg och dal bana, men besitter mängder utav kärlek även om hon lyckas dölja det väldigt väl. Gift med Peter.


     

  • Anonym (Tiffanys)

    Tänke sätta in en bordsplacering i mitten utav häftet med nummer så att man kan se vart alla sitter. Så att jag kommer sätta nummer framför namnet på den personen jag beskriver så att man kan se vart denna sitter =)

    Vi kommer faktiskt inte ha ett traditionellt hunörsbord eller vad det nu heter, med våra föräldrar utan väljer att sitta min våra bästa vänner och maid of honor och bestman. Vi kommer inte heller separera paren utan tycker att man ska få sitta tillsammans.

Svar på tråden Försäkra dyr förlovningsring?!!!