• Mandala

7 klänningar provade idag, länk till foton

Ja idag var den stora klänningprovardagen. Det gick snabbt och var nog inte så underbart som jag tänkt att det skulle vara. Men det kanske berodde på att jag inte kände att någon av de satt perfekt, alla var förstora. Vill gärna ha era åsikter och funderingar på vilken modell som sitter "snyggast" (bortse från att de är lite stora). Här är länk till bilderna 

edenrosebride.blogg.se/2012/november/nu-foljer-ni-med-in-i-provrummet.html

Jag ska inte gifta mig förrän i aug så än finns det tid kvar att leta men det skulle vara skönt att fastna för en modell att leta runt efter. Hur många gånger provade ni klänningar innan ni kunde bestämma er? Var ni runt i många butiker?

(Jag lägger inte upp alla bilder här för att ansiktet är med och jag tänker att fler kikar runt på bilder här som kanske känner mig jämfört med de som kikar in i bloggar). 

• Svar på tråden 7 klänningar provade idag, länk till foton
  • emzerus83

Jättefina klänningar allihopa!!! Men jag tycker att den första klänningen var såååå vacker o passade dig superbra!!! Även den sista tyckte jag var väldigt fin...men min röst faller ändå på den första! :)

Om du inet känner att någon av klänningarna var rätt så ska du självklart leta vidare... men jag tycker att en axelbandslös klänning som är lite figurnära passar dig bra.

Jag gifter mig i juni nästa år och har köpt min klänning...det var den första klänningen jag provade o jag vart helt frälst! :) sen provade jag mååånga flera modeller efter det bara för att vara säker på att jag valde rätt.

Jag tror man känner när man hittat rätt klänning...men självklart så spelar det in om man får prova en klänning som är alldeles för stor då får man ju inet riktigt samma känsla...

• Chicita

Den första eller tredje skulle jag säga.
    Den sista tyckte jag inte satt bra på överkroppen, draperingen ser nästan ut som att det drar ner dig.
    Ta det inte fel, men bästa sättet att förklara vad jag menar är att jag tycker att du får hängtuttar Tyst 

• tinaalpfält

Fantastiskt fina klänningar!! Jag tror dock att 1an, 3an och 6an var mina favoriter. 

• Mandala
    emzerus83 skrev 2012-11-29 21:57:14 följande:
    Jättefina klänningar allihopa!!! Men jag tycker att den första klänningen var såååå vacker o passade dig superbra!!! Även den sista tyckte jag var väldigt fin...men min röst faller ändå på den första! :)

Om du inet känner att någon av klänningarna var rätt så ska du självklart leta vidare... men jag tycker att en axelbandslös klänning som är lite figurnära passar dig bra.

Jag gifter mig i juni nästa år och har köpt min klänning...det var den första klänningen jag provade o jag vart helt frälst! :) sen provade jag mååånga flera modeller efter det bara för att vara säker på att jag valde rätt.

Jag tror man känner när man hittat rätt klänning...men självklart så spelar det in om man får prova en klänning som är alldeles för stor då får man ju inet riktigt samma känsla...
    Ja men jag tror också att känslan mycket beror på att det inte var någon som egentligen passade, alla fick jag hålla uppe och hon fick dra in de där bak. Det var ganska snabbt hon som jobbade där sa att jag skulle komma tillbaka om en månad för att prova andra klänningar som de skulle få in kring jul, det skulle vara fler i min stl. Tack för att du tog dig tid för att hjälpa mig på vägen
  • Miss M

Ettan och trean får mina röster. Ser fina ut på dig och dessutom mina personliga favoriter. Fina klänningar!

• Mandala
    Chicita skrev 2012-11-29 22:00:38 följande:
    Den första eller tredje skulle jag säga.
    Den sista tyckte jag inte satt bra på överkroppen, draperingen ser nästan ut som att det drar ner dig.
    Ta det inte fel, men bästa sättet att förklara vad jag menar är att jag tycker att du får hängtuttar Tyst 
    Hihi jag förstår dig. Det kanske var expediten som drog ner brösten på mig i den klänningen . Behöver ha en bättre bh och som ger lite extra push uppåt. Tack för dina kommentar. Bra att ha lite att tänka på när det ska bli dags att bestämma sig. 
  • Chicita
    Mandala skrev 2012-11-29 22:29:46 följande:
    Hihi jag förstår dig. Det kanske var expediten som drog ner brösten på mig i den klänningen . Behöver ha en bättre bh och som ger lite extra push uppåt. Tack för dina kommentar. Bra att ha lite att tänka på när det ska bli dags att bestämma sig. 
    Det är möjligt, det kan ha varit storleken som gjorde en del också. Men draperingen som gick över ena bröstet och sen liksom zickzackade så långt ner - gjorde att överkroppen blev så lång på något sätt.
    Om man drog upp den klänningen lite så kanske det inte alls skulle kännas så dock Glad 
  • Mandala
    Chicita skrev 2012-11-29 22:38:02 följande:
    Det är möjligt, det kan ha varit storleken som gjorde en del också. Men draperingen som gick över ena bröstet och sen liksom zickzackade så långt ner - gjorde att överkroppen blev så lång på något sätt.
    Om man drog upp den klänningen lite så kanske det inte alls skulle kännas så dock Glad 
    Jag har en rätt lång överkropp och "korta" ben så egentligen vill jag ju inte att det ska förstärkas. De som jobbade där tyckte att jag skulle ha en klänning som framhävde midjan och formerna, så att klänningen satt åt över bröst, midja o höfter och därefter svängas ut. Men kanske att benen blir för korta då...
  • Mandala
    tinaalpfält skrev 2012-11-29 22:05:08 följande:
    Fantastiskt fina klänningar!! Jag tror dock att 1an, 3an och 6an var mina favoriter. 
    Tack! Det verkar som att 1an kommer igen Kul att ni tycker de var fina.
Svar på tråden 7 klänningar provade idag, länk till foton