Vad har du för intressen?
Bara för kul helt enkelt.
Vad har du för intressen & hobbys?
Bara för kul helt enkelt.
Vad har du för intressen & hobbys?
Inget, nada, noll, nothing...
Jag umgås med familjen, tar hand om hunden (och katterna) och sitter här ;) hahaha
Mina hobbys och intressen har varierat mycket genom åren.
Jag har varit en häst-tok. Jobbat med hästar, haft häst osv...
Men det tog slut när jag först sabbade foten och sen axeln.
Jag har fött upp tam-illrar och marsvin, och även suttit som domare på en del marsvinsutställningar (Pet-Class)
Jag syr och gillar även andra typer av handarbeten. Bland annat har jag gjort en del makramé-armband i läder som var rätt poppis ett tag.
Jag har simmat på elitnivå och jag har tränat Ju-jutsu.
Ett tag målade och tecknade jag mycket. Att måla i olja är rätt kul, men torktiden är ett problem. Akryl går ju lite snabbare (när man inte har obegränsat med tid) men är inte lika kul, olja är lite speciellt eftersom man kan måla vått i vått och få fram häftiga effekter...
Just nu skulle jag väl dock säga att mina största intressen är medeltiden - kläderna och reinactment / marknader. Samt att baka tårtor.
Och sen är ju hunden ett stort intresse just nu också eftersom jag aldrig haft hund förut även om jag haft de mesta djur då jag jobbade extra i djuraffär när jag gick på högstadiet...
Med andra ord - jag vill skapa saker.
Om jag inte får skapa på ett eller annat sätt och använda min kreativa ådra så mår jag inte bra.
Att ha djur omkring mig är också viktigt för mig...
förutom tid med familj, o umgås med sambon och så, om jag räknar egna intressen, så är inredning ett stort intresse för mig. Jag kan lägga timmar på att bara drömma och fundera på hur jag skulle vilja ha det även om plånboken inte kanske räcker till alltid.
Tidigare tecknade jag en hel del, och ritade serier som skildrade mitt eget och folk kring mig i vardagslivet. dock har väl inspirationen trytit lite och det är svårt att komma igång igen.
Gör brudbuketter till folk jag känner när de gifter sig, dock jobbar jag inte för tillfället som florist.
Och så är bakning ett stort intresse som jag gärna gör. Gör lite tårtor på beställning även om det inte är så mycket. Bloggar om inredning och bakning men det kanske inte räknas som hobby? :)
Ja vad mer.. jobbar som mjukvarusäljare till företag så då blir ju det också ett lite nördigt intresse att grotta sig ner i, även om jag inte räknar det till mina privata intressen kanske. Det är ju mer mitt jobb som jag blivit bra på då jag lägger tid på att lära mig saker.
Kanske ska skriva mina egna:
Musik -Sjunga,lyssna,spela
Skriva- min dröm är att skriva en bok :)
Läsa- Älskar att läsa, helst tjocka böcker
På senare tid också, Inredning och pyssel :)
Kanske kan man hitta någon med liknande intressen och diskutera eller något.
ooh just ja, jag gillar att pyssla med scrap booking, sy ibland och sånadär småprojekt. O så har jag gett mig på att bygga om möbler. inga stora grejer men att man sågar o snickrar lite samt målar för att de en gammal möbel en ny funktion. sånt är skoj, mne det är väl inget jag gör jämt.
nåt jag verkligen skulle vilja vore att lära mig sjunga. kanske gå i en kör. men tror att jag för att våga OCH låta bra skulle behöva ta lite lektioner först. En dröm vore ju att sjunga en särskild låt till min blivande på vårt bröllop men med det är väl min mer narcissistiska sida som drömmer om att låta som celine dion än att nån ska vråla "släpp katten" när jag sätter igång ;) hahaha
Det finns ju saker jag tycker om att göra, men som jag aldrig gör.
Förut tecknade jag mkt, men har sedan dottern föddes lagt det helt åt sidan. Pyssla och sy är sådant jag tycker är kul, men numera blir det mest pyssel med dottern (6år) och har ingen symaskin och inte råd att köpa en, så det har blivit lagt åt sidan också. Jag prövade sticka, men har inte riktigt tåldamodet för det. Har blivit lite dekorationshjärtan, någon halsduk till dottern och sånt bara.
Heminredning är alltid roligt, men det finns noll pengar till sånt, så därför vill jag inte ens fresta mig själv med att kika och drömma om sånt just nu :P Det blir mest enstaka loppisfynd som får sig en uppfräschning, men även det är långt mellan gångerna. Har tex gjort en sänggavel av våran gamla stugdörr. Blev förälskad i Lilly och Marshalls sänggavel i HIMYM, så vi gjorde en kopia av den. Senaste fyndet är en byrå vi köpte idag, som ska stå i dotterns rum, så klurar på hur vi ska kunna göra den lite roligare så billigt som möjligt :)
Jag önskar att jag tyckte det var roligt med sport och idrott. När jag var yngre åkte jag mkt slalom och det var jättekul. Min pappa var med och drev en slalombacke, så vi spenderade hela vintrarna där. Har dock tappat det på äldre dar...
Mitt största intresse är hästar, har 2 st den 3,e dog för ngra månader sen. Älskar att tatuera mig. Har en helarmssleeve o en massa andra konstverk på kroppen. Matlagning o baka är oxå stora intressen. Är en stor djurälskare har även hund o katter. Djur ligger mig varmt om hjärtat. Kan inte kalla min familj för intresse. Min familj är mitt liv.
I sportväg gillar jag slalom, utöver det så är sportintresset inte så jättestort, gymet 2-3 ggr/v. Stort intresse för mode, speciellt italienskt men är ändå lite av en anglofil. Pröva nya matlagningsrecept. Älskar film. TVspel för avkoppling. Läsa böcker. Stort intresse för hobbyfotografi och reser så ofta chansen ges.
Jag har väll tre intressen som är mer framträdande än andra:
1). Teckna/ måla
2). Läsa böcker
3). Utförsåkning - Har hållt på elitnivå, dock så skadade jag knäna precis innan landslaget blev aktuellt. Får dock se många av mina forna konkurenter i backarna på TV och det är ju inte fy skammmmmm det häller.
Håller nu på med utförsåkning på en mottionsnivå. Har jobbat både som tränare för ungdomar och som skidinstruktör i Vemdalen. Blev erbjuden jobb i Kanada, men tackade nej till det då jag just träffat min m2b.
handarbeta (mest broderi), spela dragspel... film(skräck)... hmm.. tja det är väl det.. som jag kommer på nu :) läsa är väl ett litet intresse, men då gäller det nästan bara Stephen king!
Träningen är mitt största intresse, även om jag nog inte ser det som en hobby (inget jag kan välja bort när jag inte känner för det och jag kan inte skippa dom delar som är pisstråkiga hehe)
Annars börjar nog lägenheten/inredning och bakning bli en hobby
Sång och musik är mina stora intressen. Och min familj såklart!
Musiken har länge varit mitt största intresse. Sjunger, spelar lite piano, lyssnar på musik och skriver eget.
Hundar blev mitt andra största intresse när familjen köpte hund när jag var typ 16. Idag har jag en egen hund som jag hade tänkt träna och tävla agility med men höft- och armbågsfel satte stopp för det så vi satsar på annat istället.
Jag skriver mycket. Har faktiskt skrivit två böcker men ingen av dem känns tillräckligt bra för att publicera ;) Och så skriver jag sångtexter, bloggar och annat som faller mig in. Läser mycket böcker också så det hör väl ihop tänker jag.
Stickar också, till och från. Just nu är det till :) Brodera gillar jag också men det blir ganska sällan.
Roligt med så många musikintresserade här! Vi får kanske starta en prattråd!
Precis som chicita har jag också haft varierande intressen och för den delen också gamal hästtjej. Men har lagt det på hyllan både för jag har lite tid och jag har ledbesvär som gör att har svårt att orka med själva ridningen.
De intressen jag har nu är handarbeten, framför allt virka men jag försöker även lära mig sticka och sy. Ibland så broderar jag eller göra egna smycken.
Jag tränar numer en heldel där spinning ligger högt på listan och även löpning när kroppen orkar me även annan träning är roligt.
Jag och min fästman en sommarstuga som vi under sommarhalvåret fixar med.
Jag tycker även att fotografering är kul och försöker bli bättre på både det och själva redigeringen.
Tycker även att det är kul med hus och då menar jag både att sitta och titta på hemnet som att försöka lista ut material och byggnadsår. Även inredning är kul men det har jag själv inga pengar eller tid att lägga på min egen så jag tittar på andras.
Jag skulle nog kunna hitta än fler intressen men dessa är vad jag skulle säga är mest aktuella just nu.
Älska att spela golf men lite svårt nu på vintern