• VAd föredrar NI?

    Sön 18 nov 2012 14:50 Läst 4609 gånger Totalt 32 svar
    Atelit­zy
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 14:50

    Hej, jag undrar vad som är den generella tanken hos alla giftasparen som finns här :)

    Vilket fördrar ni:

    1: Att ha någon som kan leverera färdiga paket till er

    2: Att det finns någon som kan leverera en bred marknad med kontakter och mycket ideer där ni behöver göra det roliga o kreativa. men inte hela den administrativa biten

    3: Vill ni sköta ALLT själva?

    Motivera gärna varför ni väljer som ni gör.

  • Sön 18 nov 2012 14:58 #1

    Jag vill ha nummer 1. Jag säger vad jag vill ha, någon annan fixar. Och varför...därför att jag tycker att jag har nog att fixa med ändå.

  • Atelit­zy
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 15:09 #2
    knackamackadam skrev 2012-11-18 14:58:45 följande:
    Jag vill ha nummer 1. Jag säger vad jag vill ha, någon annan fixar. Och varför...därför att jag tycker att jag har nog att fixa med ändå.
    Kanon! :D

    får man fråga är du bered att betala för det?
    eller är det något du skulle delegera till en god vän eller så?
  • Sön 18 nov 2012 18:22 #3

    Nej, det är jag inte beredd att betala för Jag/vi bokar allt som vi vill ha och pratar med restaurangen och så vidare och sparar på så vis in en massa pengar som jag är vansinnigt mycket för snål för att lägga ut I och med att vi väljer att ha middag och fest i en restaurang får vi bort allt det som jag inte vill fundera på inför vår dag, som exempelvis dukning och sånt.

  • Pekkii­sch4
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 18:29 #4

    3- har för stort kontrollbehov + att jag har mig själv att skylla ;D

  • Atelit­zy
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 20:39 #5
    Pekkiisch4 skrev 2012-11-18 18:29:56 följande:
    3- har för stort kontrollbehov + att jag har mig själv att skylla ;D
    okej :) är det generellt eller specifikt denna händelse, för jag själv är kontrollfreak ända ut i fingerspetsarna när det gäller mitt bröllop... men annars så är jag inte så där jätte kontrollig av mig :)

    Det är ändå intressant efter som jag försöker fundera ut ett alternativ där jag får ha så mkt kontroll jag behöver, utan att för den skull slöta det administrativa, samtidigt som jag vill spara pengar eftersom det lätt skenar iväg...
    ssååååå, vad skulle man kunna hitta på??
  • maxmam­ma
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 20:46 #6

    väljer alternativ 3, dels för att jag gillar att ha kontrollen på det som rör vårt bröllop, dels för att vi inte har den summan pengar det krävs för att leja bort saker till tex bröllopskordinator eller hur det nu stavas och inte tar oss råd att gå ut på restaurang o betala allas mat.

    men bara för att vi gör en  del själva betyder det inte att det blir ett fattigt bröllop, vi ska ha personal som lagar o serverar maten o servar oss under hela dagen från kl 12.00 fram tills festen är slut o då får de städa o diska undan allt oxå efter oss. vi betalar o andra arbetar åt oss.

    och det jag menade med att vi gör själva är dekoreringen av lokalen, allt annat lejs bort 

     

  • Sön 18 nov 2012 20:48 #7

    nr. 3. för då får jag/vi det som vi vill... och få göra det som vi vill. :)

  • Aniara­4
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 20:49 #8

    Föredrar att göra allt själv, eftersom jag är ett kontrollfreak. Ja, tillsammans med mannen då.

  • Atelit­zy
    Visa endast
    Sön 18 nov 2012 20:56 #9
    maxmamma skrev 2012-11-18 20:46:43 följande:
    väljer alternativ 3, dels för att jag gillar att ha kontrollen på det som rör vårt bröllop, dels för att vi inte har den summan pengar det krävs för att leja bort saker till tex bröllopskordinator eller hur det nu stavas och inte tar oss råd att gå ut på restaurang o betala allas mat.

    men bara för att vi gör en  del själva betyder det inte att det blir ett fattigt bröllop, vi ska ha personal som lagar o serverar maten o servar oss under hela dagen från kl 12.00 fram tills festen är slut o då får de städa o diska undan allt oxå efter oss. vi betalar o andra arbetar åt oss.

    och det jag menade med att vi gör själva är dekoreringen av lokalen, allt annat lejs bort 

     
    intressant :) jag själv är pysslig och kreativ av mig och inte alls särskillt tät på något vis, men jag menar jag vill nog hitta ett alternativ där man kan leja bort ett visst "slit göra" jag tänker mesta dels på planering och genomförande, för en inte allt för dyr peng??
  • Sön 18 nov 2012 21:03 #10

    Nr 3:
    Planeringen och det du kallar "slitgöra" var ju det som var det roligaste med hela bröllopet.

    Det enda jag skulle önska att vi kunnat leja bort var städningen av lokalen.
    Men pga villkor angående överlämning så gick inte detta (utan att gå in på det mer närmare). 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll