• Atelit­zy
    Äldre 18 Nov 14:50
    7582 visningar
    32 svar
    32
    7582

    VAd föredrar NI?

    Hej, jag undrar vad som är den generella tanken hos alla giftasparen som finns här :)

    Vilket fördrar ni:

    1: Att ha någon som kan leverera färdiga paket till er

    2: Att det finns någon som kan leverera en bred marknad med kontakter och mycket ideer där ni behöver göra det roliga o kreativa. men inte hela den administrativa biten

    3: Vill ni sköta ALLT själva?

    Motivera gärna varför ni väljer som ni gör.

  • Svar på tråden VAd föredrar NI?
  • Äldre 18 Nov 22:40
    #21
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:30:40 följande:
    nej, absolut inte :D
    hahaha ja precis jag bad henne att höra av sig till mig eftersom jag själv är delatig i en teaterförening oc htänkte att hon kanske ville ha tips på roliga typ bonding lekar och eller som min profilbild indikerar så är jag eldkonstnär och det är ju något om piffar till dom flesta festerna med lite eld å så.. anledningen till att jag inte skrev ut det varför att jag inte ville precis som nu få folk å tro att jag PR:ade... Så om hon hörde av sig kunde jag ju pratat med henne om vad jag trodde.. men hon gjorde inte det så jag antar att det inte var där skon klämde.

    Min fråga är för att jag är två banrsmamma, mamma till ett multihandikappat barn som tar mycket tid.. jag har i princip 2 heltider. mitt huvudsakliga jobb vanligt 08-16 jobb, men efter det så påbörjas mitt jobb med assitenter och bokföring för dotterns assistans, jag administrerar hela hennes assistans på eftermiddagar,kvällar och helger ovanpå det skall jag hinna med att umgås, med båda barn,man och vänner.... som du förstår tar dygnets alla timmar slut  fort.. DÄRFÖR vill jag hitta ett mellan ting.
    100 restauranger blir det om jag ska få det exakta JAG vill ha, som sagt jag har en glasklar bild av vad jag vill.
    och visst det går att maila.... men alla vet att det är lite mer än bara ett par mail hit å dit :P
    så vidare inte restauranger har kontorstider mellan 22 och 03 på natten är jag rätt körd.
    och nej det är inte bara att skicka en mall för olika restauranger har olika kompetenser...
    Bra att du klarade upp det.

    Jo men om du har den där glasklara bilden om hur du vill ha det så kommer det att vara väldigt svårt att be någon annan att kolla det åt dig.

    Om du skickar ett mail och säger "jag söker efter en restaurang som kan har/ kan fixa detta, kan ni göra det. Och om inte, vilka delar kan ni fixa /har ni " och sen spaltar upp alla krav du har så bör du rätt snabbt kunna sålla bort dom (typ) 95 som inte har det du söker över huvud taget.
    Och sen kanske du kan ringa dom andra? 

    Jag har jobbat 10 år inom hotell och restaurangbranchen, och jag vet att det i 99 fall av 100 är bäst att ta saker via mail om det är speciella önskemål eftersom man då har allt svart på vitt så att ingen senare kan komma och säga att "nejmen det hade jag ingen aaaaning om". (vilket ofta sker när någon ville ha något som vi inte kunde leverera och sen hävdar att vi har lovat...) 
  • Atelit­zy
    Äldre 18 Nov 22:48
    #22
    Chicita skrev 2012-11-18 22:40:21 följande:
    Bra att du klarade upp det.

    Jo men om du har den där glasklara bilden om hur du vill ha det så kommer det att vara väldigt svårt att be någon annan att kolla det åt dig.

    Om du skickar ett mail och säger "jag söker efter en restaurang som kan har/ kan fixa detta, kan ni göra det. Och om inte, vilka delar kan ni fixa /har ni " och sen spaltar upp alla krav du har så bör du rätt snabbt kunna sålla bort dom (typ) 95 som inte har det du söker över huvud taget.
    Och sen kanske du kan ringa dom andra? 

    Jag har jobbat 10 år inom hotell och restaurangbranchen, och jag vet att det i 99 fall av 100 är bäst att ta saker via mail om det är speciella önskemål eftersom man då har allt svart på vitt så att ingen senare kan komma och säga att "nejmen det hade jag ingen aaaaning om". (vilket ofta sker när någon ville ha något som vi inte kunde leverera och sen hävdar att vi har lovat...) 
    jag har 6 år erfarnehet av eventplanering. och 10 år av hotell och restaurang och ja första mailet visst så är dett 99% av fallen bra med ett mail, men SAMTLIGA mail slutar i samtal när en kommunikation är upprättad.
    :D visst är det grymt bra med mail, så är det inte heller bara det som gäller, jag menar bara på att någon som min som jobbar 7 dagar i veckan i över 12 timmar... hur ska jag hinna... :S mer de att de kanske fanns ett alternativ för någon som mig, inte särskillt tät på någotvis och som inte har alltid i världen.hmmm får klura lite på det...
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:30:40 följande:
    nej, absolut inte :D
    hahaha ja precis jag bad henne att höra av sig till mig eftersom jag själv är delatig i en teaterförening oc htänkte att hon kanske ville ha tips på roliga typ bonding lekar och eller som min profilbild indikerar så är jag eldkonstnär och det är ju något om piffar till dom flesta festerna med lite eld å så.. anledningen till att jag inte skrev ut det varför att jag inte ville precis som nu få folk å tro att jag PR:ade... Så om hon hörde av sig kunde jag ju pratat med henne om vad jag trodde.. men hon gjorde inte det så jag antar att det inte var där skon klämde.

    Min fråga är för att jag är två banrsmamma, mamma till ett multihandikappat barn som tar mycket tid.. jag har i princip 2 heltider. mitt huvudsakliga jobb vanligt 08-16 jobb, men efter det så påbörjas mitt jobb med assitenter och bokföring för dotterns assistans, jag administrerar hela hennes assistans på eftermiddagar,kvällar och helger ovanpå det skall jag hinna med att umgås, med båda barn,man och vänner.... som du förstår tar dygnets alla timmar slut  fort.. DÄRFÖR vill jag hitta ett mellan ting.
    100 restauranger blir det om jag ska få det exakta JAG vill ha, som sagt jag har en glasklar bild av vad jag vill.
    och visst det går att maila.... men alla vet att det är lite mer än bara ett par mail hit å dit :P
    så vidare inte restauranger har kontorstider mellan 22 och 03 på natten är jag rätt körd.
    och nej det är inte bara att skicka en mall för olika restauranger har olika kompetenser...
  • Äldre 18 Nov 23:10
    #23
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:48:09 följande:
    jag har 6 år erfarnehet av eventplanering. och 10 år av hotell och restaurang och ja första mailet visst så är dett 99% av fallen bra med ett mail, men SAMTLIGA mail slutar i samtal när en kommunikation är upprättad.
    :D visst är det grymt bra med mail, så är det inte heller bara det som gäller, jag menar bara på att någon som min som jobbar 7 dagar i veckan i över 12 timmar... hur ska jag hinna... :S mer de att de kanske fanns ett alternativ för någon som mig, inte särskillt tät på någotvis och som inte har alltid i världen.hmmm får klura lite på det...
    Atelitzy skrev 2012-11-18 22:30:40 följande:
    nej, absolut inte :D
    hahaha ja precis jag bad henne att höra av sig till mig eftersom jag själv är delatig i en teaterförening oc htänkte att hon kanske ville ha tips på roliga typ bonding lekar och eller som min profilbild indikerar så är jag eldkonstnär och det är ju något om piffar till dom flesta festerna med lite eld å så.. anledningen till att jag inte skrev ut det varför att jag inte ville precis som nu få folk å tro att jag PR:ade... Så om hon hörde av sig kunde jag ju pratat med henne om vad jag trodde.. men hon gjorde inte det så jag antar att det inte var där skon klämde.

    Min fråga är för att jag är två banrsmamma, mamma till ett multihandikappat barn som tar mycket tid.. jag har i princip 2 heltider. mitt huvudsakliga jobb vanligt 08-16 jobb, men efter det så påbörjas mitt jobb med assitenter och bokföring för dotterns assistans, jag administrerar hela hennes assistans på eftermiddagar,kvällar och helger ovanpå det skall jag hinna med att umgås, med båda barn,man och vänner.... som du förstår tar dygnets alla timmar slut  fort.. DÄRFÖR vill jag hitta ett mellan ting.
    100 restauranger blir det om jag ska få det exakta JAG vill ha, som sagt jag har en glasklar bild av vad jag vill.
    och visst det går att maila.... men alla vet att det är lite mer än bara ett par mail hit å dit :P
    så vidare inte restauranger har kontorstider mellan 22 och 03 på natten är jag rätt körd.
    och nej det är inte bara att skicka en mall för olika restauranger har olika kompetenser...
    Jo men nu menade jag ju för att sålla som sagt, för att underlätta innan man börjar fördjupa sig.
    För det tar kanske tid att skriva själva utskicket, men i princip ingen tid att kopiera innehållet och skicka iväg till 100 olika ställen. Vissa svarar kanske inte ens, dom kan man stryka direkt från listan.
    Andra svarar att dom inte kan hjälpa dig med dina krav / önskemål och andra stämmer bara in på några av dom.
    Dessa slipper du ju alltså då lägga mer tid på = mer tid att lägga på dom som faktiskt då är intressanta.

    Ca 80% av våra bokningar sköttes enbart via mail, speciellt dom större bokningarna. Så att samtliga slutar med samtal håller jag dock inte med om.

    Jag tror tyvärr inte att du hittar något som är både billigt och funkar som du tänkt.  
    Du kanske skulle tänka tvärt om istället och hittat någon som kan hjälpa dig med det administrativa i assistent-biten så att du får mer tid med detta under en kort period.
    Det bör ju vara enklare att ordna. 
  • Äldre 19 Nov 06:47
    #24

    Har du verkligen 100 restauranger som går igenom första utsållningen? Hur den ser ut, bra mat, läge?

  • PiaB
    Äldre 19 Nov 06:52
    #25

    Får jag fråga TS, får du någon hjälp av din blivade man eller vill du inte det? Är han lika upptagen? Har ni ingen rast på dagen så ni hinner maila. Eller på kvällen eller annan ledig tid. Jag sitter tex ofta här och på facebook så den tiden har jag även om jag har mycket annat. Jag förstår att det är mycket, det har de flesta. Men det måste vara jobbigt att inte ens hinna maila under dagen och kvällen.


     


    Jag skrev ett mail som jag sparade och sedan hade jag det och bara vidarebefordrade. Jag satt på rasten och på vägen till och från jobbet och kollade ställen i telefonen och skickade mail till de jag gillade. Min blivande gjorde samma sak. Jag hade skrivit vad vi ville ha hjäkp med, dvs. allt, och bad om prisuppgift. Vissa svarade inte, vissa var för dyra, vissa hede inte det vi bad om. Och tillslut hade vi fyra ställen vivar intresserade av. Och då var det lättare att börja ringa.


     


    Hoppas det löser sig


  • Sebast­iána
    Äldre 19 Nov 08:23
    #26

    Alternativ 3

  • stormh­elen
    Äldre 19 Nov 09:30
    #27
    maxmamma skrev 2012-11-18 21:12:38 följande:
    om jag specifierar så här då, jag ordnar o planerar allt hur vi vill ha det o viss del fixar vi själv och en del betalar vi för att andra ska göra men som vi bestämt som ska göras.

    som det där med dekoration av lokalen fixar vi själv, är inte så jättepyssslig men lite sånt vill jag göra ändå men sen resten får andra betalt för att göra

    som matlagning och disk o städning o bli serverad av all mat o förrätt o efterätt o såna som ser till att det inte är tomt på borden får serveringspersonalen göra. 

    kommer inte binda någon bukett själv det har jag lejt bort till en som är jätteduktig på sånt, fixar inte håret sminkningen o påklädsel själv det har jag betalt folk för att göra på oss.

    Så även om vi inte har världens pengakonto att röra oss med så betalar jag gärna för att andra ska ordna det vi planerat o bestämmt men som vi själv inte vill göra.

    så kort o gott, vi planerar o bestämmer vad som ska göras o andra får betalt för att tillgodo se de behov vi vill ha hjälp med som vi inte vill göra själv men gärna betalar andra för att göra. 
    Vi har ett liknanade koncept som er. Vissa saker betalar vi att andra ska ordna med, men vi bestämmer hur det skall vara. 
  • Atelit­zy
    Äldre 19 Nov 12:39
    #28
    Chicita skrev 2012-11-18 23:10:58 följande:
    Jo men nu menade jag ju för att sålla som sagt, för att underlätta innan man börjar fördjupa sig.
    För det tar kanske tid att skriva själva utskicket, men i princip ingen tid att kopiera innehållet och skicka iväg till 100 olika ställen. Vissa svarar kanske inte ens, dom kan man stryka direkt från listan.
    Andra svarar att dom inte kan hjälpa dig med dina krav / önskemål och andra stämmer bara in på några av dom.
    Dessa slipper du ju alltså då lägga mer tid på = mer tid att lägga på dom som faktiskt då är intressanta.

    Ca 80% av våra bokningar sköttes enbart via mail, speciellt dom större bokningarna. Så att samtliga slutar med samtal håller jag dock inte med om.

    Jag tror tyvärr inte att du hittar något som är både billigt och funkar som du tänkt.  
    Du kanske skulle tänka tvärt om istället och hittat någon som kan hjälpa dig med det administrativa i assistent-biten så att du får mer tid med detta under en kort period.
    Det bör ju vara enklare att ordna. 
    Att hitta någon som kan administrera assistanser kostar rätt så mkt så, tyvärr finns det ingen som kan göra det så vidare jag inte vill att det ska kosta apa, som sagt jag letar efter ett alternativ som är bättre och billigare än att hitta någon som kan administrera assistansen...
  • Äldre 19 Nov 13:20
    #29
    Atelitzy skrev 2012-11-19 12:39:07 följande:
    Att hitta någon som kan administrera assistanser kostar rätt så mkt så, tyvärr finns det ingen som kan göra det så vidare jag inte vill att det ska kosta apa, som sagt jag letar efter ett alternativ som är bättre och billigare än att hitta någon som kan administrera assistansen...
    Ok, då får jag önska dig lycka till. Jag har inga mer råd att ge.

    Men om jag ska vara lite krass så hade du ju säkert hunnit både skicka och svara på ett antal mail på samma tid som du skrivit här Flört  
  • Äldre 19 Nov 13:24
    #30

    Tre, Skitkul ju! Skulle inte betala för att nån annan gjorde det. Det är ingen utgift jag tycker är värd att lägga pengar på. Om nån vän till hjälpa till så fine, men jag skulle inte anlita nån eventplanner.


  • Atelit­zy
    Äldre 20 Nov 08:31
    #31

    Hehe problemet ör att detta skriva gör jag för att slappa, men givetvis gar du rätt, men det ör inre det första nailet son är oroblemet utan det ör nör det är tio talet som svarat å man ska upprätt hålla en kommunication. Att hitta någon som skulle görs det admin med ass kostar unge för 150kr tim innan moms och socialaskatter. Å då är det inte särskillt bra bet. Tack ja ser du nått är du ju välkommen att peta på mig.

  • Äldre 20 Nov 09:06
    #32

    Vilken del av landet är det du letar i? Efter att ha arrangerat ett bröllop, min egen 30-års dag och min mammas 60-års dag det senaste året så har jag skaffat mig en hel del koll när det gäller restauranger och hotell utanför stan som gör arrangemang dylika i Skåne. PM'a mig om det är där det gäller.


     


    Själv körde vi på ett mellanting asv dina val. Vi letade runt efter ställen, besökte 5-6 stycken som kändes lovande, valde ett av dem och sen tog de hand om det mesta av konceptet (mat, dricka, dukning, servering, blommor till bord mm, städning, bokning av underhållning mm). Vi behövde i princip bara fixa trycksaker och kläder själv samt välja bland de grejer de presenterade.

Svar på tråden VAd föredrar NI?