• Chicita

Helg - vad har du i glaset?

Det finns en "vad ska du äta i dag- tråd" som jag brukar både läsa i och skriva i.

Men jag tänkte att det kunde vara trevligt att få veta vad ni har i glaset.
    Både så att man kan få tips på vilka viner som är goda, bästa drinken - drinkmixen osv...

Så - fyll på Flört 

• Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?
  • PiaB

Den här helgen blev det många sorter. Varit på två middagar så det här blivit rödvin, nubbe, whiskey, påskmust och nu en latte

• jimsan78

Igår blev det ett glas Chapel Hill Sparkling Chardonnay (7649), det är ett mousserande vin. Läste om det på nätet där det fått bra betyg, kostar endast 65kr för 75cl. Det föll oss helt klart i smaken så det ska vi servera som välkomstdrink. Kommer även lägga i ett par hallon.

• Chicita

I helgen har det i princip bara varit kaffe i glaset/koppen.
    Jag har jobbat 23 timmar under lördag och söndag så jag behövde allt uppiggande jag kunde få Tungan ute 

• Chicita

I kväll blev det en cider (från ICA) till maten och sen 2 drinkar. Såna där schweppes färdigmixade - bara tillsätt is och sprit liksom Flört

• Tessla

Masi campiofiorin till lite öländsk nötkött hemma hos min kära mor. Första grillningen för året efter en dag med bröllopsbestyr och blåsippesafari.

• FruW

En burk "Hannas Cider Rosé" till maten, den är riktigt god och uppfriskande tycker jag, känns lite somrig! Sedan blev det en slatt portvin efter maten, hade en 6cl presentflaska som jag hade tänkt ge till en väninna men som jag fick behålla själv eftersom hon hann gå och bli gravid :) Gott och sött!

• Kjell Präst

Valborg var vi på middag hos min bror före brasan, det blev hallonsoda till maten. Inte dumt alls faktiskt.

• Chicita

Både i går och i dag har det varit kaffe och redbull (inte blandat dock)...
    Är så grymt trött. Men men. Man får sova längre fram. Nu är det jobba som gäller Glad

• Titrania

Bubbelvatten, dock direkt ur flaska ;) Tycker det tappar lite sting när det kommer i glas :P

Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?