• Chicita

Helg - vad har du i glaset?

Det finns en "vad ska du äta i dag- tråd" som jag brukar både läsa i och skriva i.

Men jag tänkte att det kunde vara trevligt att få veta vad ni har i glaset.
    Både så att man kan få tips på vilka viner som är goda, bästa drinken - drinkmixen osv...

Så - fyll på Flört 

• Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?
  • Pekkiisch4

Gin och tonic blev för mig ett glas efter maten igår :)

• Fjärilen

vi drack ett jätt gott rött vin PuteusGlad

www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=50&page=3&searchview=All&combinedland=%5eItalien%24&varugrupp=Rött+vin&prisfrom=79&pristo=90&groupfiltersheader=Default&artikelId=586285&varuNr=7582&filters=varugrupp%2ccombinedland%2cpris%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d50%26page%3d3%26searchview%3dAll%26combinedland%3d%255eItalien%2524%26varugrupp%3dR%25c3%25b6tt%2bvin%26prisfrom%3d79%26pristo%3d90%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252ccombinedland%252cpris%252c

• PiaB

99 ggr av 100, ett glas rött. Jag är oerhört förtjust i rödvin och som av en händelse ska jag dessutom gifta mig med en (amatör)vinkännare. Så vår nya hobby är att gå på vinprovning och lära oss så mycket som möjligt. Riktigt intressant om man nu är intresserad av det.

Favoriten hittills har varit Amarone, inte alla men de flesta. Men döm om min förvåning när vi på en vinprovning fick smaka ett vin som var ännu bättre! Jag råkade uttrycka att det vinet fick den bästa Amaronen att smaka som dåligt blandad saft. Sommelieren blev lyrisk då han tydligen tyckte detsamma och vi stod sedan länge och pratade med honom och fick en massa tips lite på sidan av.

Så ikväll blir det en flaska av den sorten, Barolo. Vi köpte en låda då som vi spart till speciella tillfällen. Och idag ska vi till Värdshuset där bröllopsmiddagen ska vara och träffa kökschefen. Det tycker vi är speciellt

• izredam

Igår blev det ett glas vitt vin, vi dricker sånt rätt sällan så boxen vi köpte i september måste drickas upp typ NU, så vi "offrade" oss igår, och förra helgen.... Blir nog en skvätt till ikväll, men sen är den nog slut tror jag :)

• CoolJen

Vatten.

Här huserar magsjukan + att jag är nyförlöst och ammar men sen nångång ska banne mig vinet fram

• sollan

Julmust vad annars...Mums ^^

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • FruW

Dricker oftast vatten till maten, men om jag ska unna mig något gott tar jag gärna en cider (eller en öl, om sambon får som han vill). Ikväll blir det nog Briskas Vinter med äpple- och kanelsmak.

Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?