• cgosfeldt

Dela med dig av bilder på din/dina egendesignade ringar!

Har alldeles nyss fått börja använda och visa upp min egendesignade förlovningsring.

Nu vore det väldigt roligt att få se bilder på din/dina egendesignade ringar Skrattande

Börjar med att lägga upp två bilder på min och sambons förlovningsringar, så får ni gärna fylla på!

• Svar på tråden Dela med dig av bilder på din/dina egendesignade ringar!
  • Mysullis
    Sandra01 skrev 2012-12-18 09:48:26 följande:

Godmorgon!

Snälla, kan du inte breätta hur du köpte via 77diamonds.....? Det är via england, va?

Åkte du över och köpte den eller gick allt över nätet? Hur fungerade det i så fall med tul och frakt?

Ja det är via England. Eftersom det är inom EU är det ingen tull, och 77diamonds har ingen fraktavgift. Jag köpte ringarna via deras hemsida, åkte aldrig dit. Har dock kontakt via telefon, de ringde upp för att höra att beställningen stämde, väldigt trevligt!

Modellen heter Contour (Vintage-serien) och valde stenenformen "Radiant".

Ringen med stenen kostade ca 19000-20000 kr tror jag, kommer inte ihåg exakt, men nåt sånt var det. Den släta kostade ca 2000 kr. Hade säkert kunnat gå ner i kvalitet och färg på stenen utan att det hade synts särskilt stor skillnad, testade att göra en sån ring på hemsidan och fick då ner priset till 16500 kr. Så det beror väldigt mycket på vad man väljer för sten.
  • Charlie79

Mina egendesignade ringar. Solitären är förlovningsringen och eternityringen är min vigselring, text på insidan av förlovningsringen men på sidan på vigselringen. 

• Fial8
    cgosfeldt skrev 2012-12-18 09:01:43 följande:
    Ååh stort tack :D haha förstår precis vad du menar, jaa det är det jag gillar med. Min ring kostade 11500kr, väldigt lagom summa enligt mig. :)
    I want it! :oD
  • cgosfeldt

Gör en liknande :D Jag har gjort den hos en guldsmed i Skövde men det finns säkert massa andra som kan tänka sig att göra något liknande. Lycka till! :)

• Sandra01
    Charlie79 skrev 2012-12-19 20:27:56 följande:
    Mina egendesignade ringar. Solitären är förlovningsringen och eternityringen är min vigselring, text på insidan av förlovningsringen men på sidan på vigselringen. 

WOW!! Alltså, berätta meeer (om du vill). Var har du köpt den?? Pris?? Är det diamant? Ct??
    Preciiis så jag vill ha min vigselring!! Kantig "skena" och sen en stor sten :)
    Min förlovningsring är precis så men med stenar på sidan istället för ovanpå.
  • Sandra01
    cgosfeldt skrev 2012-12-18 09:01:43 följande:
    Ååh stort tack :D haha förstår precis vad du menar, jaa det är det jag gillar med. Min ring kostade 11500kr, väldigt lagom summa enligt mig. :)
    Ve tinte om du svarat på frågan.. Men, vad är det för storlek på stenen?
  • cgosfeldt
    Sandra01 skrev 2012-12-20 15:33:22 följande:
    Ve tinte om du svarat på frågan.. Men, vad är det för storlek på stenen?
    Den briljantslipade diamanten är 0,17 karat vilket motsvarar 3,5mm i diameter. Skenan på min ring är 4mm bred och 1,7 hög, är väldigt nöjd med denna kombo :D
  • Fial8
    cgosfeldt skrev 2012-12-20 08:27:54 följande:
    Gör en liknande :D Jag har gjort den hos en guldsmed i Skövde men det finns säkert massa andra som kan tänka sig att göra något liknande. Lycka till! :)
    Jag ska absolut kolla upp det!
  • Charlie79
    Sandra01 skrev 2012-12-20 14:43:43 följande:
    WOW!! Alltså, berätta meeer (om du vill). Var har du köpt den?? Pris?? Är det diamant? Ct??
    Preciiis så jag vill ha min vigselring!! Kantig "skena" och sen en stor sten :)
    Min förlovningsring är precis så men med stenar på sidan istället för ovanpå.
    Absolut, jag älskar dem! :) Vi köpte de via en guldsmed i Stockholm som tyvärr inte har  en egen butik, och vi fick hjälp att köpa stenarrna via hon som hjälpte mig med designen. Köpte stenarna från Belgien vilket är avsevärt billigare än här i Sverige. Tror de priser vi fick från butiker/guldsmeder här låg runt nästan 50% dyrare för motsvarande storlek och kvalité. Jag läste på väldigt mycket och hade pratat med ett antal guldsmeder innan vi köpte den stora stenen, eftersom jag ville ha en riktigt bra sten. Det finns säkert olika skolor men de jag pratade med var ganska enhälliga att man inte behövde gå över G VS men att man skulle satsa på cuten. Så det var precis vad vi gjorde, blev tillräckligt dyrt ändå... Men om man vill ha en större sten så ska man verkligen köpa den utomlands, väldigt stor skillnad och vet man vad man vill ha så är det ju bara att gå på certifikaten.

Det är en TW 1,25 ct, eller G, VS2 tripple excellent. I alliansringen är det totalt 3 ct, TW och den kostade strax under 40 000 kr. Den stora var ganska mycket dyrare men vill inte skriva värdet här. Tror de båda är strax under 3 mm breda. Hur som, jag är hur nöjd som helst!
Svar på tråden Dela med dig av bilder på din/dina egendesignade ringar!