Sandra01 skrev 2012-12-20 14:43:43 följande:
WOW!! Alltså, berätta meeer (om du vill). Var har du köpt den?? Pris?? Är det diamant? Ct??
Preciiis så jag vill ha min vigselring!! Kantig "skena" och sen en stor sten :)
Min förlovningsring är precis så men med stenar på sidan istället för ovanpå.
Absolut, jag älskar dem! :) Vi köpte de via en guldsmed i Stockholm som tyvärr inte har en egen butik, och vi fick hjälp att köpa stenarrna via hon som hjälpte mig med designen. Köpte stenarna från Belgien vilket är avsevärt billigare än här i Sverige. Tror de priser vi fick från butiker/guldsmeder här låg runt nästan 50% dyrare för motsvarande storlek och kvalité. Jag läste på väldigt mycket och hade pratat med ett antal guldsmeder innan vi köpte den stora stenen, eftersom jag ville ha en riktigt bra sten. Det finns säkert olika skolor men de jag pratade med var ganska enhälliga att man inte behövde gå över G VS men att man skulle satsa på cuten. Så det var precis vad vi gjorde, blev tillräckligt dyrt ändå... Men om man vill ha en större sten så ska man verkligen köpa den utomlands, väldigt stor skillnad och vet man vad man vill ha så är det ju bara att gå på certifikaten.
Det är en TW 1,25 ct, eller G, VS2 tripple excellent. I alliansringen är det totalt 3 ct, TW och den kostade strax under 40 000 kr. Den stora var ganska mycket dyrare men vill inte skriva värdet här. Tror de båda är strax under 3 mm breda. Hur som, jag är hur nöjd som helst!