• cgosfeldt

Dela med dig av bilder på din/dina egendesignade ringar!

Har alldeles nyss fått börja använda och visa upp min egendesignade förlovningsring.

Nu vore det väldigt roligt att få se bilder på din/dina egendesignade ringar Skrattande

Börjar med att lägga upp två bilder på min och sambons förlovningsringar, så får ni gärna fylla på!

• Svar på tråden Dela med dig av bilder på din/dina egendesignade ringar!
  • aminis

Jättefin ring! Vad har du för fyra C'n? Du vet, cut, clarity, colour, carat Glad och var köpte du din? Hur mycket fick du betala?

Jag har en 18k vitgulds ring som förlovningsring, inget speciellt att visa upp, hehe. Men min framtida bröllopsring tänkte jag designa själv på någon brittisk sida på nätet (älska att det är tullfritt inom EU!). Vet inte om jag ska välja fyra eller sex klor än men själva diamanten är "klar". Min budget för ring till mig är 22000 kr och för det får man en diamant (på en ring av vitguld) som är:

(max) 0,43 carat Färg: D Slipning: excellent Klarhet: IF (+ Flourescens: ingen)
    Känner att jag gärna vill ha en bra diamant när man ändå ska ha en :)

• Chicita

Våra ringar.
    Text i alvisk font. På förlovningsringarna står våra namn och datum, på min vigselring står Amor Vincit Omnia med en vit diamant mellan Amor och Vincit och en grön diamant mellan Vincit och Omnia.

Ringarna ser för små ut här, men maken pressar ihop mina fingrar så dant för att vi skulle försöka hitta en vinkel där både hans ring och mina ringar syns, så det var riktigt smärtsamt... Började svullna rätt rejält.

• CoG

Här är mina ringar.

En hamrad med 6 stenar, en slät med ett hjärta.
    Mannen har en 7 mm bred hamrad ring.

• Fial8

Grymmesnygg. Verkligen. Gillar att fästpiggarna (vad nu det kan heta på ring-spåk haha) är rejäla, snygggt. Ungefär vad kostar det att designa sin egen ring, fattar om du inte vill säga ngn exakt summa men på ett ungefär?
  • Mysullis

Färg: F
    Klarhet: VS1
    Slipning: "Excellent"
    Karat: 0,56

Köpta på www.77diamonds.com ... Ringen ytterst är en slät vitguldring som jag fick i morgongåva... :)

Man sätter ihop ringen själv med val av metall och vilket sten (form och fattning), vet inte om det räknas som egendesign.

• cgosfeldt
    Fial8 skrev 2012-12-13 20:21:36 följande:
    Grymmesnygg. Verkligen. Gillar att fästpiggarna (vad nu det kan heta på ring-spåk haha) är rejäla, snygggt. Ungefär vad kostar det att designa sin egen ring, fattar om du inte vill säga ngn exakt summa men på ett ungefär?
    Ååh stort tack :D haha förstår precis vad du menar, jaa det är det jag gillar med. Min ring kostade 11500kr, väldigt lagom summa enligt mig. :)
  • Sandra01

Godmorgon!

Snälla, kan du inte breätta hur du köpte via 77diamonds.....? Det är via england, va?

Åkte du över och köpte den eller gick allt över nätet? Hur fungerade det i så fall med tul och frakt?

Svar på tråden Dela med dig av bilder på din/dina egendesignade ringar!