• Vicke01

Vad säger ni om den här klänningen?

Jag är inte så bra på det här med kläder så jag vill gärna ha lite åsikter om en klänning om jag köpt. Hela grejen med att ha en traditionell brudklänning känns inte som jag, och dessutom vill jag kunna använda klänningen även efter bröllopet. Köpte denna klänningen men funderar på om den är "för enkel"? Färgen är lite tråkigare än vad den såg ut att vara på bilderna innan jag köpte den (köpte den på nätet), men jag tänkte ha höga Converse (orangea, gula eller röda) och en tiara i håret (med en ganska enkel hästsvans). Bilden i mitt huvud ser ganska bra ut eftersom skorna och tiaran "piffar upp", men vad tror ni?

Undrar även om någon har tips på hur man kan få kjolen mindre elektrisk? Kjolen får inte riktigt en så böljande effekt som jag tror den kan ha eftersom den "fastnar" i underkjolen ganska mycket.

Och sedan undrar jag om någon har tips på var jag kan hitta extra höga Converse-skor? Har kikat lite på nätet men inte hittat någonting. Bor i Göteborg, det bästa vore om det fanns någon butik i närheten så jag kan gå dit och prova skorna.

• Svar på tråden Vad säger ni om den här klänningen?
  • Vicke01

Här kommer bilden som inte kom med förut!
  • MsChevy

Klänningen är fin, väldigt söt, kanske går att piffa upp med ett fint band i midjan. Svart eller rött. 

Tiara låter nästan lite överkurs till denna relativt enkla klänning (tycker jag), kanske vore finare med hårtwirls eller låta ett pärlband hänga från hästsvansen eller sätta i en blomma. En sidohästsvans är ju alltid fint. 
    Och converse...jag är inget fan av converse, men det blir nog säkert fint! Glad kör på röda isf tycker jag, för då kan du ha ett rött band på klänningen. Ska du ha med kilklack eller stilettklack? Sen beror det ju på när på året ni gifter er, vilka skor som är bäst. Sommartid kan det nog va bättre med lite öppnare skor.

Att klänningen är statisk kan nog avhjälpas om du bara sköljer upp den, utan sköljmedel. annars kan man ta till ett litet knep att försiktigt spraya lite hårspray på insidan av kjolen så det tar bort det statiska.

• daniiel

Haha och jag som absolut inte tycker att det ska vara något band i midjan på den där klänningen. Den är nog finare utan tycker jag, då det är enkelheten med klänningen som är så söt :) Och just därför tror jag det skulle bli väldigt gulligt med just en tiara till.. för kontrasten mellan den enkla klänningen, de tuffa skorna och en riktigt prinsessig tiara :D

Smaken är som baken ;)

• Vicke01

Tack, nu känns det som att jag inte är heeelt ute och cyklar iaf Skorna blir utan klack; vanliga enkla Converse (som jag älskar!). Band i midjan kan bli lite svårt, det syns inte på bilden men klänningen är bara knälång så enda stället där den sitter åt lite är strax under bysten. Och där är det redan ett "band" med pärlor (eller vad man ska kalla det).

• daniiel

Precis min tanke, att det kan bli lite "kaka på kaka" så att säga med ett band i midjan (eller ja, under bysten). Den ser ut att vara så dekorerad över bysten ändå :)

Svar på tråden Vad säger ni om den här klänningen?