Any76 skrev 2012-10-31 20:58:29 följande:
Som du kanske förstått så gillar jag lite "nättare" fattningar :) Men den är fin! Bara inte på mig ;) Fick jag drömma så slulle jag få en ca 2ct old european cut eller Antique Cushion Cut (en äldre, "chunkigare" slipning) med nån flådig pavéfattning av Leon Megé *drömmer*
www.artofplatinum.com/vault/halo-antique-cush...
Han är verkligen mästaren på delikata, nätta fattningar med massa ytte-pytte-stenar *kär*
Men jag är helt klart drabbad av fenomenet "diamond shrinkage", dvs diamanter krymper verkligen på ditt finger och du vill ha större :P Hoppas du slipper det viruset!
Ja, vi har verkligen helt olika smak! Ändå tycker jag din ring och den du länkar till är helt fantastiska, men som du säger, inte till mig!

Jag har sett en sån där "gammelslipning" en gång, en riktig jätte på 1,5ct, så coolt! Det är ju nåt helt annat än en modernt slipad princess liksom. Alltså jag menar man kan ju inte sätta dem brevid varandra och försöka jämföra, det är ju som att jämföra kuddar och morötter! Som sagt är jag impad o tycker dessa sirliga gamla damer (så sa ägaren!) är ljuvliga men jag kör på cleant, supersafefattning med mycket guld runt stenen.
Oj oj, den där sjukan får man passa sig för..