• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • MH2014

Försöker söka men verkar inte gå ifrån ipaden...?... Kommer liksom ingenstans!

• Alyllyra

Milagro i Stockholm säljer Allure. Fast det står varken på Allures hemsida eller på Milagros... Men jag tror att de bara är sega på att uppdatera, jag har varit inne och provat Allureklänningar där. Om de inte har just den modellen du vill ha kan de ta in den åt dig.
    www.milagrodenahrin.se

• MH2014

Vilka gulliga själar ni är Alyllyra och Ariana...Tackar! Får bli två besök och provning :)

• Ariana

Nu har jag kommit så långt att det är dags att beställa, men känner mig osäker på vart man ska ta höftmåttet. Är det över höftbenet där man är som bredast, eller är det några cm längre ner där omkretsen är som störst (alltså med rumpa)? Jag ska ha en drop waist klänning, och vill ju inte att det ska bli för tight.

• amerika
    Ariana skrev 2013-04-04 21:14:20 följande:
    Nu har jag kommit så långt att det är dags att beställa, men känner mig osäker på vart man ska ta höftmåttet. Är det över höftbenet där man är som bredast, eller är det några cm längre ner där omkretsen är som störst (alltså med rumpa)? Jag ska ha en drop waist klänning, och vill ju inte att det ska bli för tight.
    Min mamma som syr en del (hon sydde min förra brudklänning som blev jättefin men nu klarar inte hennes stela fingrar av att sy längre, tyvärr...) har lärt mig att höftmåttet "stussen" är där du har största omkretsen:
    om du lägger måttbandet i en ring och drar den upp och ner över din kropp, så ska du mäta där måttbandet "fastnar".... hoppas du förstår vad jag menar. 

Så har jag lärt mig. Men nån annan kanske gör på nåt annat sätt....
  • lillapia

Jag har letat och letat efter nästan samma som på klänningen hos kinaklänning men hittade inte det jag vill ha och har fått tips att man kan be dinobridal att sy upp de klänningen som jag vill ha, har mailat till dem och frågat men hur lång tid brukar de svara? 
    Ja jag är ivrig och vill veta hur mycket kostar om de kan sy upp min drömklänningen. =).  

Här kommer några bilder som jag vill ha..

• Kaffegrus

Till mig svarar dem alltid på morgonen dagen efter. Så sov full av förvantningar och hoppas på svar då

• Ariana
    amerika skrev 2013-04-05 19:47:49 följande:
    Min mamma som syr en del (hon sydde min förra brudklänning som blev jättefin men nu klarar inte hennes stela fingrar av att sy längre, tyvärr...) har lärt mig att höftmåttet "stussen" är där du har största omkretsen:
    om du lägger måttbandet i en ring och drar den upp och ner över din kropp, så ska du mäta där måttbandet "fastnar".... hoppas du förstår vad jag menar. 

Så har jag lärt mig. Men nån annan kanske gör på nåt annat sätt....
    Tack! Då har jag nog tänkt rätt. Även om det skulle vara fel efter deras sätt att mäta så lär det ju vara lättare att lägga in än att lägga ut :)

@Lillapia, mig har Dino också svarat dagen över natten. Inte alltid de svarar på allt man frågar, dock.
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill