Kago09 skrev 2013-01-13 23:04:22 följande:
Hej daniiel! Jag har bestämt mig att beställa brudklänning från landybridal, har ingen koll på det här med "kinaklänningar" men försöker läsa till mig så mycket erfarenhet som möjligt innan jag beställer, så mina frågor är kanske lite dumma med självklara svar men i iallafall.... Jag har hittat den klänningen jag vill ha i en bröllopsbutik och undrar om de kan sy den utifrån bara mina bilder??? Har hittat något liknande på deras hemsida, hjälper det dem att förstå eller blir dem bara förvirrade? Ska man ta custom made eller storlek, den strl som jag har stämmer in på byst o höft men inte midja 6 cm för liten men håller på att gå ner i vikt, änsålänge -20 kg så kan ju gå eller vad tycker du är bäst?? Är så osäker men är ju så många som beställer så borde ju va bra :) tack på förhand!
Hej och välkommen in i kinaklänningarnas underbara värld ;) Och inga frågor är för dumma och jag ska göra mitt bästa för att svara :)
Dom bör kunna sy den utifrån bilder du har, ja. Det beror lite på hur pass bra bilder du har, för detaljer osv. Det jag tycker du kan göra är att googla på designer och modell på den klänningen du vill ha och se om du kan få fram lite bilder även där :) Nu blir ju jag nyfiken också på vilken klänning det är ;)
Jag hade inte valt att blanda in någon av deras egna klänningar i beställningen, utan är det klänningen du prövat du vill ha, så skicka bara in bilder och beskrivning på den.
När det gäller storlekar är det alltid svårt, speciellt om man tänkt gå ner i vikt. Hur länge är det kvar till ditt bröllop? Jag skulle nog säga att du kan skicka in dina mått och välja med snörning. Du kan självklart ta en standardstorlek också när det skiljer så pass lite från dina egna mått. Med snörning bör du kunna ha klänningen om du går ner 1-2 storlekar och om du sedan syr in den lite också dessutom, så bör du kunna ha den om du går ner ca 3 (kanske 4) storlekar.
Det finns ju tyvärr inga garantier när det gäller kinaklänningar och man måste ha i bakhuvudet att klänningen inte kommer blir 100% exakt lik som originalet. Kan man leva med det, att klänningen bara blir kanske 90-95% lik, dom har ju tex inte samma spetstyger, applikationer osv, så kommer man nog bli nöjd med sin kinaklänning :) Landy är ju dessutom väldigt duktiga :)