Rosblad?
Funderar på att sprida rosblad på borden som dekoration, vad tror ni om det?
Funderar på att sprida rosblad på borden som dekoration, vad tror ni om det?
Jag provade med nyponrosblad i sommras om de färgar av sig. Det gör de men inte så lätt så jag tänker ta risken! Jag tänker använda mig av nyponrosornas blomblad som är gratis (och de luktar gott). Kan tänka mig att det måste vara dyrt att köpa.
Sara!
vilken bra idé med bladen från nyponrosor, kanske använder det som bordsdekoration. De luktar ju verkligen gott.
Tänkte göra små påsar till varje gäst med fågelfrö i samt ett rött sidenband om påsen (matchar brudbuketten) som "kyrkvärdarna" delar ut tillsammans med kyrko-programmet.
Dessutom tänkte jag ha färska rosblad som dekoration på borden.
Och brudnäbbarna ska kasta "fejk" rosblad i kyrkogången.
Fortfarande ingen som sett vita rosenblad i "tyg" ?
Kram Sabina
Jag var på Duka och letade röda tygrosblad. Det fanns inte, men det fanns vita, så någon annan blir kanske glad :)
Fick Panduros vår-påsk-sommarbroschyr idag, och där hade de vita sidenrosblad, ca 40 st+ 10 gröna för 29:-. Dom hade även röda och rosa/vita.
Kram!
www.theknot.com/ks_productdetail.html&object=0976819587210155&knotsku=TKB1555&type=category&category=blsc-roomdecorations&page=1
Tänk på att färgade rosenblad kan färga av på klänningen.
VAD BRA!
Så det ska finnas vita rosenblad på Panduro?
Måste åka dit efter jobbet och kika...hoppas klockan går fort!
Det finns rosen blad sydda i siden från panduro. 5.5 cm stora kostar 29 kr påsen Varje påse innehåller 40 stycken + 10 gröna blad. Det finns vita, rosa vita och röda.
Du måste köpa från katalogen den går att beställa antingen på telefon eller per email.
Kostar 30 kronor om man inte beställer från den.
Hjälpte till på ett bröllop förra sommaren då bad jag blomsteraffären att spara rosbuketter som började tappa fräschören veckan innan brölloppet. Sedan köpte vi dom billigt kvällen innan, drog loss bladen och lade dem i 3 liters fryspåsar med några droppar vatten, blåste i luft, skakade om, knöt ihop påsen full med luft och lade i kylen under natten och nästa dag. Sedan var det bara för serveringspesonalen att strö ut bladen lagom före middagen.